Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
Early Birds voor Zeitgeist (2 december) in Nijmegen zijn beschikbaar!

Dorderuh uit Roemenië is aangekondigd voor het Baarlose ProgPower (6-8 oktober).

Vulvaverse (30 september) heeft naast Liturgy Animistic Beliefs en Strict Nurse toegevoegd. Dat zijn ook gelijk de enige drie optredens van het Rotterdamse festival, de rest bestaat uit conversaties, etc.

Into the Mud (12 augustus) heeft de line-up bekendgemaakt. Ghost Woman, Smokestack Lightnin', Money & the Man, Herman Brock Jr., Jimmy Diamond, Robbing Banks en Bongloard reizen af naar Deventer.

Fajtfest Fryslân (11 november) heeft Stercore aangekondigd en die voegt zich bij Pestilence, Stellvris, Marina, Boneripper, Misanthropia, Bladecrusher, Head2Down en Bloodsucker.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
Conan voegt zich op de zaterdag van Samhain bij artiesten als Panzerfaust, Afsky en Wolvennest!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.735
2.309
Tof, dat gaan we proberen! Dit wordt mijn eerste keer LotD, dus dit soort tips zijn zeer welkom.
Vorig jaar zijn we twee keer geweest, zowel op vrijdag als zaterdag om 15.00. Dit jaar doen we alleen die van vrijdag om 13.00 omdat dat prijs wat omhoog is gegaan (15 naar 19,50) en omdat er de zaterdagmiddag al wat leuke dingen op andere plekken staan. Dit jaar slapen we ook zowel donderdag op vrijdag, als vrijdag op zaterdag in Rotterdam. Vorig jaar alleen die eerste nacht.

Wel altijd goed om er vroeg bij te zijn qua tickets, want de boot verkoopt meestal uit.
De Clashfinder van vorig jaar is wel handig qua referentie voor wanneer wat begint.

 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Lion

Support act
7 mrt 2017
762
1.580
Vorig jaar zijn we twee keer geweest, zowel op vrijdag als zaterdag om 15.00. Dit jaar doen we alleen die van vrijdag om 13.00 omdat dat prijs wat omhoog is gegaan (15 naar 19,50) en omdat er de zaterdagmiddag al wat leuke dingen op andere plekken staan. Dit jaar slapen we ook zowel donderdag op vrijdag, als vrijdag op zaterdag in Rotterdam. Vorig jaar alleen die eerste nacht.

Wel altijd goed om er vroeg bij te zijn qua tickets, want de boot verkoopt meestal uit.
De Clashfinder van vorig jaar is wel handig qua referentie voor wanneer wat begint.

De bootkaartjes heb ik net voor zaterdag 15.00 uur gekocht, maar had dan misschien beter voor 13.00 kunnen gaan. Ach, komt wel goed. Thanks voor de clashfinder-link, dat geeft inderdaad wel wat meer inzicht.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Review Vestrock 2023

Afgelopen weekend voor het eerst Vestrock aangedaan. Ondanks dat wij redelijk dichtbij wonen nu pas voor het eerst de oversteek gemaakt.

We zouden vrijdag redelijk op tijd vertrekken zodat we er lekker in konden komen, helaas door persoonlijke omstandigheden later vertrokken dan gepland. Om 16.10 stonden de tenten, hebben we de eerste 2 halve koude liters gedronken en daarna richting het terrein gewandeld. Daar hebben we ff klein stukje Gladde Paling gezien maar trok ons niet helemaal dus de eerste Vestrock Blond biertjes gehaald. Heerlijk. Na het eten beetje naar voren om goede plek bij Joost te hebben maar dit was de minste keer van de keren dat ik hem gezien heb. Daarom ook geen probleem dat om 18.30 er nog een vriend aankwam en waar we even zijn gaan helpen de tent opzetten. Daarna terug naar het terrein en even eten halen en vanaf afstandje naar Antoon luisteren. Leuk qua achtergrondgeluid maar boeide me verder vrij weinig. Prins S. & De Geit was zeer leuk om te zien en voor mij een van de betere optredens en feestjes van dat weekend. Franz Ferdinand is mij niet heel erg bijgebleven maar was gewoon prima en leuk. Feurengel echt geweldig, heerlijke show en lekkere opwarming voor Scooter. Hoogtepunt van de eerste dag was voor mij echt Scooter, hele goede show, leuke nummers. Kon haast niet beter qua afsluiting. Daarna nog afzakkertje in café in Hulst gedaan en rond 3u terug naar de camping.

Na een wisselvallig nachtje en eigenlijk allemaal heel slecht geslapen te hebben ben ik lekker gaan ontbijten in het winkelcentrumpje wat daar zat. Lekker katerontbijt maar wel ontzettend veel. Die dag zou er nog een vriendin komen en na flink wat pilsjes bij de tent eens richting terrein. Daar kwamen we aan net nadat Merol was begonnen, leuke show en eigenlijk beter dan verwacht. Maan vanaf een afstandje bekeken en ook dat was prima maar niet meer dan dat. Helaas Stake gemist maar vrienden gaven prio aan eten en drinken en dat was een prima idee voor mij op dat moment. Life of Agony ook van afstand bekeken en daar was ik door verrast, leuke show en muziek waar ik wel van houd. Kon hier en daar wel ietsjes beter/zuiverder maar prima. Op tijd richting S10 en dat stelde niet teleur. Live eigenlijk altijd goed. Niet teveel emotionele nummers maar vooral de dansbaardere nummers wat natuurlijk perfect past op een festival. Ff richting de tenten om korte broek in te ruilen voor lange broek en om jas alvast mee te nemen. Nog klein stukje MY BABY meegepakt en was daar aangenaam door verrast, op spotify pakt het me niet maar nu vond ik het wel lekker. Helaas niet meer naar Vunzige Deuntjes kunnen gaan aangezien het theater heel snel vol zat. Dus was The Prodigy de laatste act. Wel lekker los gegaan, maar weinig gezien van de show aangezien er geen gebruik werd gemaakt van de grote schermen, jammer. Nog een nadeel van het festival, eerste dag heel netjes bekers ingeleverd en retourtokens terug ontvangen. Dus zaterdag netjes met de bekers terug om er vervolgens achter te komen dat de bar ze niet meer aanneemt dusja dan merk je dat de bekers weer op het veld belanden, zonde. Voor de rest prima georganiseerd en lekker kleinschalig.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
London Calling heeft voor de najaarseditie (27 en 28 oktober) nieuwe namen bekendgemaakt! Huidige line-up is:
  • Bonny Doon
  • Fazerdaze
  • Garrett T. Capps & NASA Country
  • KEG
  • Maria BC
  • Pale Blue Eyes
  • STONE
  • Sweeping Promises
  • The Mysterines
  • Wednesday
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Review Vestrock 2023

Afgelopen weekend voor het eerst Vestrock aangedaan. Ondanks dat wij redelijk dichtbij wonen nu pas voor het eerst de oversteek gemaakt.

[...]
Leuk verslag.

Ik ben alleen zaterdag naar Hulst afgezakt. Mijn familie komt uit de omgeving, maar ik had pas voor het eerst van Vestrock gehoord van een collega die in Hulst woont en die me vorig jaar probeerde jaloers te maken dat Editors in zijn thuisstad kwam optreden.

Sinds 'World's On Fire' van The Prodigy één van mijn absolute favoriete live-albums is geworden, wou ik ze al lang nog eens live zien. Aangezien ze nergens in België spelen dit jaar, het mooi weer was en ik toch niets anders te doen had, werd het een last-minute swapje en op naar Vestrock, met een thermos koffie op de achterbank voor de nachtelijke rit terug naar Brussel.

Bij aankomst in Hulst snapte ik niet goed waarom ik alleen maar bordjes richting 'Fietsenstalling' tegenkwam en geen enkel bordje naar de 'Parking', tot ik besefte dat ik me gewoon op straat moest parkeren. Wat wonderwel zonder probleem lukte, op amper drie minuten van de ingang.
Iedereen komt blijkbaar met de fiets naar dit festival. Welkom in Nederland !

Door fileleed onderweg (Kennedytunnel !) veel langer onderweg geweest dan gedacht en The Howl & The Hum net gemist, dus direct naar Headshrinkers : Best genietbaar bandje dat ze op het Best Kept Secret forum - misschien - als 'rammelrock' zouden omschrijven. Wel weinig memorabel en niet alleen voor mij, want rondom wordt er vooral veel gebabbeld en bekertjes verzameld door kinderen.

Dan naar de Kapel voor Wodan Boys : Ziet er wat uit als Goldband én komt ook uit Den Haag, maar dan met stevige punk. Deden hard hun best om het publiek aan hun kant te krijgen, maar toch duurde het tot het einde van hun set voor deze kleine tent echt goed los kwam. Was wel leuk, maar dit gaat nooit mijn favoriete genre worden.

Terug naar het Tent-stage voor Merol : Dit paste heel goed in de namiddag op zo'n festival met veel families. Ik vind wel dat ze leuke nummers heeft en ik heb me wel vermaakt, maar toch vond ik dit een beetje tegenvallen. Ik had het gevoel dat ze een beetje een ingehouden performance gaf. Misschien wat geremd door haar outfit waar bij elke sprong of te felle beweging er een borst dreigde uit te floepen. Ook jammer dat ze 'Ik was er al' niet speelde, wat ik haar beste nummer vind. Ben nu niet zo zeker meer of ik haar op Rock Werchter ga zien, maar ik denk dat ze daar wél de volle 100% gaat geven.

Een beetje rondgehangen en iets gegeten (wat is kibbeling toch geweldig festivalvoer) en dan terug de Tent in voor STAKE : Dit deed me bijzonder weinig. Er zijn een paar bands in dit genre die me kunnen bekoren (Brutus !), maar hierbij leek voor mij toch elk nieuw nummer veel te hard op wat ervoor kwam. (Een deel van) het publiek had er wel zin in en bij de eerste vraag van de band ontstond er een gigantische circle pit, met daarin een handvol mensen die hun uiterste best deden om niet voortdurend over de hoge kabelgoten te struikelen. Die hebben zich zo te zien uitstekend vermaakt, maar ik vraag me af of het voor die band wel zo leuk is dat er een deel van het publiek alleen maar met het vermijden van die kabelgoten bezig is en het andere deel van het publiek met het kijken naar die hotsende, botsende, struikelende mensen. Ik heb nauwelijks blikken richting podium zien gaan.

Naar de Main Stage dan voor Life of Agony : Alhoewel ik aankom op het moment dat ze aan hun set zouden moeten beginnen, lijkt de band nu pas in zeven haasten aan hun soundcheck begonnen te zijn. Een kwartier te laat komt de announcer vertellen dat het hun schuld is en niet die van de band en zijn we vertrokken voor een ingekorte set in de ondergaande zon. Ik had deze band op voorhand wat proberen inluisteren, maar heb het toen na enkele nummers uitgezet omdat ik het moeilijk kon uitstaan. Live was ik wel heel verrast. Dit was een uitstekend live-act die met plezier en zonder pretentie op het podium stond.

Nog iets eten (broodje kipsaté ? Welkom in Nederland !) en wat zitten (The Prodigy moet nog komen) en dan plaats innemen voor de Main Stage voor My Baby : Ik had op voorhand nog nooit van deze band gehoord en ook bij het inluisteren deed dit me niks, maar wat werkte dit goed live ! Ik had synthesizers en drumcomputers en zo op het podium verwacht, maar nee hoor, een gitarist, drummer en bassiste/zangeres brengen hier heel lekker klinkende, dansbare muziek.

Na My Baby blijf ik op mijn plekje voor de main staan, want surely is iedereen hier toch om The Prodigy te zien en gaat Michel De Hey voor een lege Tent staan DJen, maar nee hoor. De Main Stage stroomt volledig leeg en begint pas zo'n kwartier voor het optreden langzaam vol te stromen. Ik sta op pakweg de derde rij in het midden als The Prodigy eraan begint : Wat was dit heerlijk ! Vanaf de eerste drop van het eerste nummer (Breathe) is het beuken beuken beuken tot het einde. Lang geleden dat ik zo hard ben gegaan op een optreden. Op een paar 'I can't hear you' momenten na is dit zo'n band die op geen enkel moment moet vragen om een mosh pit te maken, of om de handjes in de lucht te steken, of mee te klappen, of wat dan ook van die onzin. Het gebeurt gewoon vanzelf. Op het einde gaat de stofwolk eindelijk liggen en kan er opnieuw geademd worden. Ik stel voor dat The Prodigy voortaan Breathe als afsluiter speelt.

Zo blij dat ik mezelf dit dagje Vestrock cadeau heb gedaan.
Ik ben al benieuwd wie ze volgend jaar kunnen strikken.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
Jera on Air:
Vamachara en H2O hebben afgezegd. Wrong Man vervangt Vamachara. Organisatie is nog op zoek naar een passende vervanger voor H2O.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
@Nelios Ik ga dit jaar voor het eerst naar Jera en vroeg me af of je korting krijgt als je nu op voorhand al eet- en drinkbonnen koopt? En heb je wellicht nog tips of dingen die handig zijn om te weten?
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
@Nelios Ik ga dit jaar voor het eerst naar Jera en vroeg me af of je korting krijgt als je nu op voorhand al eet- en drinkbonnen koopt? En heb je wellicht nog tips of dingen die handig zijn om te weten?
Ha Moniek, ik verwacht haast dat munten vooraf kopen wat goedkoper zal zijn (zie dat ze ongv 3,19 per zijn), maar ik weet de exacte muntprijs niet. Niet per se tips, wat mij betreft een heel leuk en gezellig festival, lekker overzichtelijk, goede line up. Zelf regelmatig geweest als bezoeker en ook als vrijwilliger. Mocht je vragen hebben mag je altijd een pb sturen! Je gaat het naar je zin hebben :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
Zeitgeist (2 december) heeft de eerste namen bekendgemaakt! Lekkerrrr!
shame, Gilla Band, Wu-Lu, Lebanon Hanover en Heartworms zullen op zaterdag 2 december in Doornroosje komen spelen. Ticketverkoop is nu gestart!

De line-up van Dordrecht Metal Fest is rond.
353450730_569368958722260_153019373405774792_n.jpg


Bunkerpop (Oefenbunker) houdt de veertigste editie op 1 en 2 september en heeft Vortex Surfer (2) en Whores. (headliner, 1) al aangekondigd.

Paard van Stal (Paard) wordt op 1 september gehouden. Line-up wordt nog even stilgehouden, maar zet die datum alvast in je agenda.

Rise or Die in de Nieuwe Nor vindt plaats op 16 september in de Nieuwe Nor n.a.v. het 25-jarig bestaan van Born From Pain.
**Samen met Heerlen’s finest hardcore-band Born From Pain gaan we op zoek naar het betere beukwerk. Rise Or Die brengt de beste hard- en metalcore ter wereld naar de voormalige M.O.C. Op de line-up van de eerste editie zijn er, behalve een speciale 25-jaar jubileumshow van de gastheer, ook shows van de Amerikaanse grindcore-sensatie Escuela Grind en D.E.E.P. **

HINK Festival vindt 3 december plaats in Paard. Eerste namen zijn Ramkot, Personal Trainer, Tramhaus, Lewsberg, Holy Wave, Heartworms, Mecano, Psychotic Monks, Gurriers en Enola Gay.

Rotterdam Blues Grass Festival vindt plaats op 23, 24 en 25 juni. Line-up is compleet!
347407039_646499997512218_8480574293199202833_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion en Lion

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.585
585
Hele fijne namen. Vorig jaar kon ik niet, maar toen was het ook al dik in orde. Jammer dat het bij veel mensen geen match is qua pakjesavond :-(
Ja dat is helaas ook de reden dat ik - nog - geen kaarten heb. Even afwachten hoe dat gaat uitpakken ;-)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
7 Layers Festival keert na zes jaar afwezigheid weer terug naar Paradiso en wel op 16 september. De verkoop start 16 juni om 10.00.
Tijdens deze muzikale avond kun je in alle zalen nieuwe muziek ontdekken en genieten van intieme optredens van getalenteerde singer-songwriters. Inmiddels zijn deze 7 Layers Sessions avonden een broedplaats gebleken voor de grote artiesten van de toekomst. Zo maakten artiesten als Lewis Capaldi, Tash Sultana, SYML, Dean Lewis, Freya Ridings, Mahalia en Bruno Major hier hun debuut. Bij de editie op 16 september zullen Ásgeir, Alex Vargas, Katie Gregson-MacLeod, Arny Margret, Sophie May, Sammy Copley, Someone en Seánie Bermingham optreden.

De Unie wordt dit jaar weer gehouden in 013. Dat gaat gebeuren op 16 december en de verkoop (en vast ook de bekendmaking van de line-up) is 6 juli om 12.00.

Luxor Live bestaat 15 jaar en dat wordt op 9 september gevierd met een tien uur durend verjaardagsfestival in het hele pand, genaamd Luxor Love! De verkoop start 15 juni om 10.00 met 150 extra voordelige tickets voor de geluksvogels.
Bevestigd zijn: Sophie Straat, Prins S. en de Geit, Gotu Jim, Julia Sabaté, The Vices en Natte Visstick.

Hackberry is aangekondigd voor ProgPower.

Het tijdschema van Midsummer Prog is bekend! Heel blij met vijf kwartier voor MEER, Frost*, The Dear Hunter en Airbag.
347442625_565827465711770_2542195538803224942_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.024
Earthside (USA) maakt de line-up van ProgPower (6-8 oktober, Baarlo) compleet! De volledige line-up bestaat uit: An Abstract Illussion (SE), Chaosbay (DE), Darkwater (SE), Dorderuh (RO), Earthside (USA), Hackberry (NL), Hei'an (SI), IHLO (UK), Maraton (NO), Obsidian Tide (ISR), Omenrod (BE), Teramaze (AU), Wheel (FI) en Wilderun (USA).

Baroeg Open Air (9 september, Rotterdam) heeft ongeveer een week geleden de laatste naam toegevoegd: Divain. De volledige line-up:
350118078_734330338378589_7615044676421601967_n.jpg


Hit the City (19-21 oktober, Eindhoven) heeft de eerste elf namen bekendgemaakt voor hun gratis stadsfestival:
𝗟𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿 & 𝗔𝗱𝗿𝗶𝗮𝗮𝗻 / 𝗡𝘂𝘀𝗮𝗻𝘁𝗮𝗿𝗮 𝗕𝗲𝗮𝘁 / 𝗦𝗶𝗴𝗴𝘆 & 𝗗𝟭𝗻𝘀 / 𝗛𝗔𝗠𝗠𝗢𝗞 / 𝗞𝗹𝗲𝗶𝗻𝗲 𝗖𝗿𝗮𝗰𝗸 & 𝗦𝗹𝗮𝗴𝘁𝗲𝗿 / 𝗛𝗮𝗿𝘂 𝗡𝗲𝗺𝘂𝗿𝗶 / 𝗖𝗼𝘀𝗺𝗶𝗰 𝗖𝗿𝗼𝗼𝗻𝗲𝗿 / 𝗕𝗲𝗶𝗴𝗲 𝗕𝗮𝗻𝗾𝘂𝗲𝘁 / 𝗔𝗺𝗶𝗻𝗮 / 𝗔𝗻𝗻𝗮-𝗥𝗼𝘀𝗲 𝗖𝗹𝗮𝘆𝘁𝗼𝗻 / 𝗗𝗿𝗼𝗼𝗺 𝗗𝗶𝘁.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Fluxion

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Hit the City (19-21 oktober, Eindhoven) heeft de eerste elf namen bekendgemaakt voor hun gratis stadsfestival:
𝗟𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿 & 𝗔𝗱𝗿𝗶𝗮𝗮𝗻 / 𝗡𝘂𝘀𝗮𝗻𝘁𝗮𝗿𝗮 𝗕𝗲𝗮𝘁 / 𝗦𝗶𝗴𝗴𝘆 & 𝗗𝟭𝗻𝘀 / 𝗛𝗔𝗠𝗠𝗢𝗞 / 𝗞𝗹𝗲𝗶𝗻𝗲 𝗖𝗿𝗮𝗰𝗸 & 𝗦𝗹𝗮𝗴𝘁𝗲𝗿 / 𝗛𝗮𝗿𝘂 𝗡𝗲𝗺𝘂𝗿𝗶 / 𝗖𝗼𝘀𝗺𝗶𝗰 𝗖𝗿𝗼𝗼𝗻𝗲𝗿 / 𝗕𝗲𝗶𝗴𝗲 𝗕𝗮𝗻𝗾𝘂𝗲𝘁 / 𝗔𝗺𝗶𝗻𝗮 / 𝗔𝗻𝗻𝗮-𝗥𝗼𝘀𝗲 𝗖𝗹𝗮𝘆𝘁𝗼𝗻 / 𝗗𝗿𝗼𝗼𝗺 𝗗𝗶𝘁.
Heel mooi voor een gratis festival!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken