Verzameltopic Overige Internationale Festivals 2025

Early Bird tickets voor Week-End Fest XIV in Keulen: € 59,00 voor 2 dagen.
7 en 8 november @Stadtgarten Köln
Eerste namen in Augustus.

1753297406238.png

Oslo World (NO) heeft nieuwe namen aangekondigd (alleen weet ik niet of dit ze allemaal zijn): Arka'n Asrafokor (fucking vet!), Leyla McCalla en Mark Ernestus' Ndagga Rhythm Force.

Way Out West (SE) heeft in de tussentijd de line-up afgerond, als ik er niet naast zit.
New acts announced today:
Saga Faye (SOW)
Mythologen (SOW)
Getdown Services [UK] (SOW)
Rocket [US] (SOW)
Hugo Nyreu & Karl F Eugen (SOW)
Per Hammar b2b Olga Korol [SE / UA] (SOW)
Sofia Kourtesis (DJ-set) [PE] (SOW)
Elkka [UK] (SOW)
Bella Sarris [AUS] (SOW)
HAAi [AUS] (SOW)
So Good [UK] (SOW)
Bella Leonette (SOW)
Evilgiane & Eera [US] (SOW)
LKN (SOW)
Bitoi (SOW)
Magnus Carlson & The Moon Ray Quintet (SOW)
Dione (SOW)
Kim Öhman (SOW)
Namasenda (SOW)
Bambii [CAN] (SOW)
Arthi [UK]⁠

Notodden Blues Festival (NO) heeft Rag'n'Bone Man aangekondigd.

Ascension Festival (IS) staat er voorlopig zo voor.

Euroblast (DE) heeft de line-up afgerond.
511286515_1328852565264515_733683162015163075_n.jpg

Can Festival (CN) heeft een leuke line-up.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Good Things (AU) met de line-up. Rondtourend festival. Weezer voelt wat schizofreen aan op zo'n poster.

Hostsabbat (NO) doet gewoon nog wat aankondigingetjes. Die samenwerking van John Cxnner en Witch Club Satan wil ik eigenlijk ook nog wel afstrepen.
We’re absolutely stoked to welcome so much crushing, secular, mind-blowing talent to our Church of Riffs!

🪦 𝔍𝔬𝔥𝔫 ℭ𝔵𝔫𝔫𝔬𝔯 𝔵 𝔚𝔦𝔱𝔠𝔥 ℭ𝔩𝔲𝔟 𝔖𝔞𝔱𝔞𝔫 will absolutely decimate the church with their one-of-a-kind electrocore/Black Metal mix.

🪦 𝔏𝔦𝔳𝔦𝔫𝔤 𝔊𝔞𝔱𝔢 brings their unrelenting death metal, and will have us Suffer as One.

🪦 ℭ𝔯𝔬𝔲𝔠𝔥 brings Belgian sludge, slow, heavy and groovy.

🪦 𝔄𝔯𝔳 with their new album serves the biggest gut punch of the festival, mixing hardcore and post-metal.

🪦 𝔉𝔦𝔤𝔥𝔱𝔰 hold their own with their scampirock sound, relentless punk mayhem.

🪦 And lastly, 𝔎𝔩ø𝔰𝔱𝔢𝔯, the psychedelic doom outfit that paints the most haunting, shrill, and esoteric soundscape.

The sabbath is looming! 🔥🪦🔥

Die samenwerking van John Cxnner en Witch Club Satan wil ik eigenlijk ook nog wel afstrepen.
Beide staan ook op Tumult in Brussel , hoop daar toch ook op een aparte WCS show en dat ze daarna bij John Cxnner ook gewoon nog eens meedoen

Beide staan ook op Tumult in Brussel , hoop daar toch ook op een aparte WCS show en dat ze daarna bij John Cxnner ook gewoon nog eens meedoen
Ja, hallo, ik ga niet helemaal naar België. Dan is Oslo nog dichterbij :) Lijkt me dat je op Tumult gewoon twee aparte sets krijgt. Volgens werd de show op Hostsabbat door WCS ook gedeeld als dat ze die bijzondere samenwerking nu ook in hun thuisland wilden spelen.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ja, hallo, ik ga niet helemaal naar België. Dan is Oslo nog dichterbij :) Lijkt me dat je op Tumult gewoon twee aparte sets krijgt. Volgens werd de show op Hostsabbat door WCS ook gedeeld als dat ze die bijzondere samenwerking nu ook in hun thuisland wilden spelen.
I was gewoon mijn eigen hoop aan het uitspreken;)

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Zie niet direct een topic hierover, maar iemand ervaring met ArcTanGent?
Zou graag volgend jaar naar daar gaan. Te doen met het openbaar vervoer, valt de drukte wat mee,… ik hoor het graag hier of in PB. Thx!

Zie niet direct een topic hierover, maar iemand ervaring met ArcTanGent?
Zou graag volgend jaar naar daar gaan. Te doen met het openbaar vervoer, valt de drukte wat mee,… ik hoor het graag hier of in PB. Thx!
Ha tof! Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar de mooie verhalen van anderen hebben er wel voor gezorgd dat ik zelf mijn super early bird voor volgend jaar heb gekocht. Wordt dus ook mijn vuurdoop!

Ha tof! Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar de mooie verhalen van anderen hebben er wel voor gezorgd dat ik zelf mijn super early bird voor volgend jaar heb gekocht. Wordt dus ook mijn vuurdoop!
Ha 2026 lijkt het Arctangent Festileaks invasiejaar te worden! We kunnen de meeting op de woensdag al voorzichtig met potlood gaan opschrijven :)

4-8 November: Pitchfork Music Festival Londen -> Alle namen nu bekend.
Interessant voor de affiches van Les Nuits Weekender (31/10-2/11), Le Guess Who (6/09-9/09) en Sonic City (7/11-9/11).

1755519960148.webp

Oslo World (NO) heeft H:e:B (lekker!), Pumpegris (en fijn!) en The Handover aangekondigd (30 oktober - 1 november).

Rolling Stone Beach Festival (DE) kondigt met Mogwai, We Are Scientists, Die Sterne, Friska Viljor, Night Moves, Finn Forster en Old Mervs nieuwe namen aan. Ook maken ze de dagindeling bekend. Ik zit me alleen nog af te vragen waarom je in november een festival op een strand gaat organiseren, maar dat terzijde.
537595955_1362569055872681_143209938764669391_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Kennys.j en johanra
Hostsabbat (NO) heeft een laatste aankondiging gedaan: LLNN, Daufødt, Kanaan & Ævestaden, S:T Erik, Blodkvalt, Redwood Temple, Yvris en Nagirčalmmiid staan er nu ook. Die hebben echt wel een erg toffe line-up in elkaar geflanst. Volledige line-up:
YOB
Ahab
ARV
Crouch
Domkraft
Fights
Gnome
Hippotraktor
John Cxnnor x Witch Club Satan
Kambodsja
Living Gate
Nadir
New Money
RUUN
Kanaan & Ævestaden
Daufødt
Yvris
Nagircalmmiid
Kløster
LLNN
Blodkvalt
Redwood Temple
S:T Erik

Oslo World Festival (NO) met nieuwe namen: DJ Press (1 november), Full Earth & Red Kite (31 oktober), Sturle Dagsland (1 november), Tramhaus (29 oktober), Die line-up wordt ook alsmaar sterker.

Door de tourannulering van The Dear Hunter moest Euroblast (DE) op zoek naar een vervanger en die hebben ze gevonden met Slope. Ook Senna is toegevoegd aan de line-up en daarmee is het programma compleet.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Hostsabbat (NO) heeft een laatste aankondiging gedaan: LLNN, Daufødt, Kanaan & Ævestaden, S:T Erik, Blodkvalt, Redwood Temple, Yvris en Nagirčalmmiid staan er nu ook. Die hebben echt wel een erg toffe line-up in elkaar geflanst. Volledige line-up:
Zo, dat is inderdaad een gave line up zeg, met YOB en Ahab bovenaan en een heerlijke undercard, helemaal mijn smaak zo :)

• Leuk
Waarderingen: johanra en wenteldave
SAM SMITH na een jaar terug live te zien op Girls Wanna week Festival

Users who are viewing this thread