Vampire Weekend

Helaas niet meer aanwezig kunnen zijn. Maar nu ik de verhalen lees baal ik hier nog meer van. Zou toch wel heel graag een keer alle nummers van het nieuwe album willen horen. Dan maar hopen op een headline show op een van de festivals!

De eerste drie nummers vond ik het gisteren nog wat kaal ogen en klinken, maar toen het doek viel en Ice Cream Piano startte, werd het echt steengoed. Nog een stuk beter dan vijf jaar geleden in AFAS. Gisteren werd mij duidelijk dat Vampire Weekend met eigenlijk gewoon al vijf erg sterke albums op zak zich definitief plaatst mijn rijtje favoriete acts.

Die encore vond ik eigenlijk wel leuk. Eens wat anders en ook grappig om te zien hoe het soms helemaal niet werkte met een cover en dan weer best behoorlijk. Ook ik was acht jaar geleden in de AFAS toen Radiohead een paar noten Creep speelde, dus grappig hoe dat cirkeltje rondkwam. En na dat gegein eruit met Worship You en een ijzersterk Ya Hey: top!

Enige persoonlijke smetje is dat ik te ver van achter stond waar ook een groep van een man of zes een luide borrel aan het houden was (deel van de groep met de rug naar het podium). Op een gegeven moment hoorde ik een van die mannen roepen 'nog twee liedjes' en ja hoor, twee liedjes verder kwam A-Punk, waren ze even twee minuten blij en daarna gelukkig verdwenen. Het is maar waar je vijftig piek aan wil uitgeven..

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: Nxs_, JP5 en Jelle
Oh man, ik had ze tijdens de Modern Vampires tour geloof ik op Werchter gezien en dat was tof maar wat een verschil om ze zo te zien. Dit was écht een topshow, bijna dat hele nieuwe album met al die lagen en nuances in de nummers. Die covers vond ik oprecht ook leuk, vooral ook om te zien hoeveel plezier ze er zelf in hadden. En idd eindelijk creep gehoord :'). Echt heel vet, ver boven verwachting.

Ja vond het ook echt boven verwachting. Ver boven mijn verwachting zelfs. Ik heb ook nooit het idee gehad dat ze met zo veel op het podium stonden. Ik was stiekem al een beetje vanuit gegaan dat de show zou zijn zoals de eerste 3 nummers, lol.

OOR vond het maar wisselvallig lees ik
Wat leuk, is het vandaag misschien omdraaidag? Bij mij viel dat gordijn naar beneden in plaats van omhoog, en ik vond de oudere hitjes nou juist opvallend ééndimensionaal vergeleken met dat gelaagdere nieuwere werk.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en Davidd
Topavond gehad maar kan me wel enigszins in de Oor recensie vinden. Merkte tijdens dat blokje ook dat de aandacht bij het publiek om me heen wat meer richting ouwehoeren (dat is sowieso wel een dingetje) of de mobiele telefoon ging. Ook jammer dat een aantal nummers die ze in Parijs wel speelden niet in Amsterdam gespeeld werden. Maar dat viel te verwachten met een wisselende setlist.

Desalniettemin wel een erg fijn optreden. Wat een fantastische muzikanten!!!!

Hopelijk volgend jaar op een festival met de zon op de bol ipv in dat grauwe Afas.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ik denk dat de OOR recensist niet goed aan het opletten was, een glaasje teveel op had of al ondersteboven aan de balustrade hing, maar inderdaad het gordijn viel volgens mij ook naar beneden.
Stonden ook gewoon crewleden (in die fluoriserende hestjes) beneden om het op te pakken, dus ja naar beneden.

Stonden ook gewoon crewleden (in die fluoriserende hestjes) beneden om het op te pakken, dus ja naar beneden.
nee hoor, die stonden ondersteboven op het plafond om het omhoog te trekken! :geek:

anyway, punt van reactie van het publiek herken ik niet echt, maar ik stond dan ook vrij ver vooraan dus goed mogelijk dat het daarachter wel degelijk wat lauwer was qua reactie...

nee hoor, die stonden ondersteboven op het plafond om het omhoog te trekken! :geek:

anyway, punt van reactie van het publiek herken ik niet echt, maar ik stond dan ook vrij ver vooraan dus goed mogelijk dat het daarachter wel degelijk wat lauwer was qua reactie...
Het blijft tenslotte Vampire Weekend he, die hangen altijd op z'n kop.

Maar de schrijver zegt toch juist dat er een goede reactie kwam op het doek die viel?

Het blijft tenslotte Vampire Weekend he, die hangen altijd op z'n kop.

Maar de schrijver zegt toch juist dat er een goede reactie kwam op het doek die viel?
Ja ik bedoel die opmerking ook breder. Schrijver geeft verder op aan dat reactie van het publiek wat lauw is en pas later in de set echt op gang komt (en weer inzakt). Dat herken ik niet echt. Gaat inderdaad niet specifiek over Ice Cream Piano.

Ja ik bedoel die opmerking ook breder. Schrijver geeft verder op aan dat reactie van het publiek wat lauw is en pas later in de set echt op gang komt (en weer inzakt). Dat herken ik niet echt. Gaat inderdaad niet specifiek over Ice Cream Piano.
Aah check, dan kan ik het wel redelijk onderschrijven. Begin deinsde veel mensen wel een beetje mee maar niet meer dan dat, vanaf A-Punk was er behoorlijk meer beweging in het publiek te zien vanaf waar ik stond

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Frankenstein
Ja vond het ook echt boven verwachting. Ver boven mijn verwachting zelfs. Ik heb ook nooit het idee gehad dat ze met zo veel op het podium stonden. Ik was stiekem al een beetje vanuit gegaan dat de show zou zijn zoals de eerste 3 nummers, lol.

Ja, juist om die reden vond ik die aftrap in afgeslankte versie met de 3 oorspronkelijke leden erg effectief. Toen de val van het doek de hele band tevoorschijn toverde gaf dat een lekker euforisch effect.

Users who are viewing this thread