Vampire Weekend

die verzoekjes had van mij niet gehoeven, maar ze hebben zich wel als headliner gepresenteerd zeg. Wat een steengoed optreden.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ja dit is zeker een headline waardig optreden! Flink van genoten en een onverwachte cover (The Unforgiven) van mn Bingokaart der Onmogelijkheden kunnen afstrepen

• Leuk
Waarderingen: Tinus101 en JP5
Steengoed idd. Die requests mogen ze van mij ook weglaten. Ik had even horrorvisioenen dat ze daar mee zouden afsluiten. 😬

Inderdaad headliner-waardige show zeg. Die sound toen de hele band mee ging doen bij Ice cream piano... Kippenvel. En wat een catalogus hebben ze inmiddels opgebouwd. Daar kun je wel een goeie festival set van maken.
Ik vind die covers ook niet echt werken. Maakte de drempel lager om op tijd de trein te pakken. Daardoor helaas wel de laatste twee nummers gemist en zag dat het twee van m'n favoriete waren. Zonde (maar zondagavond is een uur eerder thuis zijn ook wat waard). Blijft een matige avond voor optredens

• Leuk
Waarderingen: JP5 en BeWario
Zeker zonde, Ya Hey was voor mij samen met Hope en Ice Cream Piano het hoogtepunt.

Enorm goed optreden inderdaad!

• Leuk
Was echt heel goed, alleen dat covers stukje hoeft ook niet van mij. Heb het liever zoals 5 jaar geleden dat ze requests doen van hun eigen nummers. Ik vond het intro ook een beetje vaag, was imo beter als ze gewoon met Ice Cream Piano begonnen, en dan die oude nummers wat later. Nonetheless zeer genoten van de 2.5 uur :)

• Leuk
Inderdaad headliner-waardige show zeg. Die sound toen de hele band mee ging doen bij Ice cream piano... Kippenvel. En wat een catalogus hebben ze inmiddels opgebouwd. Daar kun je wel een goeie festival set van maken.
Ik vind die covers ook niet echt werken. Maakte de drempel lager om op tijd de trein te pakken. Daardoor helaas wel de laatste twee nummers gemist en zag dat het twee van m'n favoriete waren. Zonde (maar zondagavond is een uur eerder thuis zijn ook wat waard). Blijft een matige avond voor optredens
Jaaaa Ice Cream Piano was top. En ik vond Hope als afsluiter voor de encore ook briljant. Dat instrumentale pianostuk na pak m beet anderhalve minuut… goddelijk.

Sowieso vind ik Only God Was Above Us echt een kneiter van een album. Staan een hoop blijvertjes. Ook volledig gespeeld vanavond, op Pravda na.

Hoop dat ik ze ooit Mansard Roof nog eens zie spelen. Daar begon het ooit toch allemaal mee…

Zo, wat heeft deze band mij van de sokken geblazen zeg. Ik ben verliefd geworden op ogwau album, oudere werk kende ik niet goed.

Maar alles klopte. De lichtshow, de nummers, de muzikanten. Pohh. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe bands en lichtartiesten zich blijven ontwikkelen, vond het echt weer heel vet.

Ik kon zelf wel echt heel erg genieten van die coversessie. Volgens mij vind de band het zelf ook wel tof om te doen. Het plezier spatte in ieder geval van de band af!!

Ik zou ze graag weer op een festival zien, ook als headliner!!

• Leuk
Waarderingen: DanielNedelko en JP5
Zo, wat heeft deze band mij van de sokken geblazen zeg. Ik ben verliefd geworden op ogwau album, oudere werk kende ik niet goed.

Maar alles klopte. De lichtshow, de nummers, de muzikanten. Pohh. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe bands en lichtartiesten zich blijven ontwikkelen, vond het echt weer heel vet.

Ik kon zelf wel echt heel erg genieten van die coversessie. Volgens mij vind de band het zelf ook wel tof om te doen. Het plezier spatte in ieder geval van de band af!!

Ik zou ze graag weer op een festival zien, ook als headliner!!

Een paar van die covers zie ik op een festival nog wel werken hoor. Een minuutje of 10 en dan afsluiten met nog 4 of 5 Vampire knallers.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Heerlijk optreden zeg, wegens een gekneusde rib het optreden vanaf een zitplek op de tribune gezien, moet zeggen dat dat wel bevalt qua zicht. Ice cream piano wel een hoogtepunt en eigenlijk alle nummers van het nieuwe album schoten er voor mij bovenuit. Ik miste alleen nog Pravda.
Tijdens de covers ook richting de uitgang gegaan, het idee is leuk, maar had niet perse gehoeven.

Ah dit lees ik nu. 🤔 Hebben jullie nog een biertje gedaan? Daarna nog een fijn plekje kunnen pakken?
Is zeker gelukt. Echt een geweldige avond gehad. Mijn eerste keer Vampire Weekend was een voltreffer! Aan deze show klopte voor mij echt alles. Met dat intieme begin en vervolgens die val van het doek bij Ice Cream Piano kan ik me geen betere opener van een show bedenken. De interactie bij het encore vond ik ook leuk en sloeg wat mij betreft vooraan erg goed aan. Vervolgens het slot met 2 geweldige nummers om af te sluiten. Deze 2,5 uur voelden niet aan als 2,5 uur en vlogen zo voorbij. Deze gaat wel hoog in de eindejaarlijst eindigen!

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en JP5
Goed te horen, bij een volgende kans sluit ik even aan. Ik was alleen dus dat had ik vanavond zeker leuk gevonden.

Overrompeld gisteravond. Wat een show en het geluid op een paar feedback momenten na, was zo helder! Genoten!
Wel bij de covers naar huis gegaan, drempel werd inderdaad lager gemaakt.

Creep in de AFAS Live gehoord. Eindelijk na die tease van Thom Yorke in 2016!

Goede show verder! Voor mij wel wat langdraderig, maar zeker de moeite waard. Leuke headliner voor een festival volgende zomer.

• Leuk
Waarderingen: Processierups

Users who are viewing this thread