Top 5 favoriete nummers van artiesten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
U2 is toch zo'n band waar bijna iedereen wel wat nummers van kent. Het eerste album van de band levert een nummer af in onze top10, maar ook een nummer uit 2004 doet het goed. Het lied met Martin Garrix heeft, verrassend, geen nominatie gekregen. De grote winnaar van de albums is 'The Joshua Tree', maar ook 'War' en 'The Unforgettable Fire' bevatten meer dan één top10 nummer. Het zou toch mooi zijn mochten ze ooit nog een festivaldag afsluiten in de Benelux. De top10 van U2:

1. Sunday Bloody Sunday 39,5
2. Where The Streets Have No Name 27
3. One 24,5
4. Bad 23,5
5. New Years Day 23
6. With Or Without You 12
7. I Will Follow 11
8. The The Unforgettable Fire 9,5
9. Bullet The Blue Sky 9
10. City Of Blinding Lights 8

Eén van de favorieten van mensen die van indie-muziek houden. Ook hun live-reputatie is groots, zeker in de Lage Landen. Helaas werden er wat minder lijstjes ingeleverd, dus is het niet de meest spannende top10. Maar desalniettemin zouden fans een prachtige avond hebben als The National onze top10 overneemt op de setlist voor BKS'22. Want daar hoort die band eigenlijk altijd een dag af te sluiten. De top10:

1. Mistaken for Strangers 17
2. I Need My Girl 12,5
2. Appartment Story 12,5
4. Don't Swallow The Cap 12
5. Bloodbuzz Ohio 11
6. Slow Show 10
6. Fake Empire 10
8. Conversation 16 9
8. Light Years 9
10. Mr. November 8,5
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ronde 14

Ik voel me laatste tijd net een festivaldirecteur. "Welke artiesten kies ik deze week?", "Bereik ik met deze twee acts wel een breed publiek?", "Zet ik in op ouder/rock in of meer op nieuw/indie?". Met name die laatste vraag is een lastige. Acts als LCD Soundsystem, Tame Impala, The National zijn acts die bij veel mensen geliefd zijn, maar toch wel erg weinig lijstjes binnenbrengen. En om nou de alleroudste acts die (de laatste jaren nauwelijks festivals doen) te blijven kiezen is ook niet mijn bedoeling, al leveren die wel veel lijstjes op. Verder verwacht ik ook niet dat er voor genrespecifieke acts (Rammstein, Taylor Swift) of 'verborgen/minder breed bekende parels' (Björk, Sufjan Stevens, Nine Inch Nails) veel lijstjes binnen zullen komen. Mensen hier ideeën over?

Over naar de orde van de dag. Ik hoop met de volgende naam weer wat nieuwe gebruikers te vinden en eerdere trouwe posters te doen laten terugkeren. Hij is misschien wel dé artiest van de jaren '10. Op meerdere gebieden baanbrekend, maar vooral op muziekvlak. Wie hoopt er eigenlijk niet dat hij nog eens op RW, DTRH staat of überhaupt in de Benelux speelt? Frank Ocean. De zanger van de tweede act van deze week zullen sommigen misschien wel kennen. Hij scoorde als drummer een paar hitjes in de 90's. Zijn eigen band is dit jaar óók geïnaugureerd in de Rock 'n' Roll Hall Of Fame. Ze hebben een rijke geschiedenis in Nederland en België, Foo Fighters!

Frank Ocean
1. Pyramids
2. Novacane
3. Self Control
4. White Ferrari
5. Super Rich Kids
6. Nights
7. Chanel
8. Thinkin Bout You
9. Lost
10. Ivy
11. Bad Religion
12. Sweet Life
13. Godspeed
14. Nikes
15. Forrest Gump

Foo Fighters
1. The Pretender
2. Everlong
3. Learn To Fly
4. Walk
5. Monkey Wrench
6. Best Of You
7. Wheels
8. My Hero
9. The Sky Is A Neighbourhood
10. Arlandria
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave en Joslittel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Frank wie..... Met alle begrip, die doe ik maar niet.
Foo Fighters maak ik een leuke top 10 van.
1. Everlong
2. Times like these
3. Exhausted
4. This is a call
5. The pretender
6. Best of you
7. Learn to fly
8. Wheels
9. Walk
10 All my life.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Frank Ocean (stoere keuze trouwens! Benieuwd of hier veel lijstje van gaan ingediend worden!)

1. Pink + White
2. Nights
3. Pyramids
4. Lost
5. Nikes
6. Thinking Bout You
7. Self Control
8. DHL
9. White Ferrari
10. Novacane

Foo Fighters heb ik minder mee, maar ga niet flauw doen en ook gewoon een lijstje insturen.

1. This Is a Call
2. Breakout
3. Bridge Burning
4. Something From Nothing
5. Big Me
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Bij deze mijn lijstje van de Foo Fighters
1. Everlong
2. Walk
3, Learn To Fly
4. Monkey Wrench
5. Times Like These
6. Pretender
7. Rope
8. All My Life
9. Best of You
10. Long Way To Ruin.

Sorry, maar Frank Ocean sla ik over.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Mooie aanleiding om mij eens te verdiepen in Frank ocean. Nog nooit gedaan.

Ronde 14

Ik voel me laatste tijd net een festivaldirecteur. "Welke artiesten kies ik deze week?", "Bereik ik met deze twee acts wel een breed publiek?", "Zet ik in op ouder/rock in of meer op nieuw/indie?". Met name die laatste vraag is een lastige. Acts als LCD Soundsystem, Tame Impala, The National zijn acts die bij veel mensen geliefd zijn, maar toch wel erg weinig lijstjes binnenbrengen. En om nou de alleroudste acts die (de laatste jaren nauwelijks festivals doen) te blijven kiezen is ook niet mijn bedoeling, al leveren die wel veel lijstjes op. Verder verwacht ik ook niet dat er voor genrespecifieke acts (Rammstein, Taylor Swift) of 'verborgen/minder breed bekende parels' (Björk, Sufjan Stevens, Nine Inch Nails) veel lijstjes binnen zullen komen. Mensen hier ideeën over?
Tja, ik dacht dat acts als the national en tame impala ook wel genoeg animo hadden. Blijf gewoon de headliners pakken van Werchter, Pinkpop, Lowlands, Pukkelpop, dtrh, bks etc en bouw dan langzaam af naar de acts met een groot catalogus zou ik zo zeggen (zoals idd NIN of Beck of een keer een nile rodgers)

Taylor Swift en Rammstein moeten trouwens prima en keer kunnen
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ronde 14

Ik voel me laatste tijd net een festivaldirecteur. "Welke artiesten kies ik deze week?", "Bereik ik met deze twee acts wel een breed publiek?", "Zet ik in op ouder/rock in of meer op nieuw/indie?". Met name die laatste vraag is een lastige. Acts als LCD Soundsystem, Tame Impala, The National zijn acts die bij veel mensen geliefd zijn, maar toch wel erg weinig lijstjes binnenbrengen. En om nou de alleroudste acts die (de laatste jaren nauwelijks festivals doen) te blijven kiezen is ook niet mijn bedoeling, al leveren die wel veel lijstjes op. Verder verwacht ik ook niet dat er voor genrespecifieke acts (Rammstein, Taylor Swift) of 'verborgen/minder breed bekende parels' (Björk, Sufjan Stevens, Nine Inch Nails) veel lijstjes binnen zullen komen. Mensen hier ideeën over?
Misschien dat je inspiratie kunt vinden in de https://festileaks.com/2021/01/dit-zijn-de-100-beste-festivalacts-aller-tijden/ of via het forum ik heb het Tickets voor ..... Of je kunt natuurlijk iets kiezen uit de Line-up van PkP die donderdag gedeeltelijk gedropt wordt. (of Lowlands/DTRH: Chemical Brothers, Oasis, Balthazar)

Edit: misschien aangeven dat bezoeken via PB doorgestuurd kunnen worden?
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Met Frank als profielfoto, kan ik deze natuurlijk niet overslaan:
1. Higgs
2. White Ferrari
3. Self Control
4. Nikes
5. Wither
6. Cayendo
7. Nights
8. Thinkin bout you
9. Chanel
10. Forrest Gump

Voor Foo Fighters:
1. Bridge Burning
2. My Hero
3. The Pretender
4. White Limo
5. I Should Have Known
6. Rope
7. Arlandria
8. Walk
9. Best of you
10. Learn to fly
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Foo Fighters!

1 Times like these
2 Everlong
3 Best of you
4 My hero
5 Cold Day in the sun
6 All my life
7 Monkey wrench
8 Up in arms
9 Skin and bones
10 The pretender
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik ken helaas geen enkel nummer van Frank Ocean dus die moet ik overslaan. Wel goed om deze artiesten te blijven noemen in de lijstjes!

Foo Fighters ken ik dan weer een stuk beter. Een tijd lang groot fan geweest, vooral na een fantastische show op Pinkpop (volgens mij 2010). De laatste show op Werchter (2018?) vond ik echter zo'n deceptie dat ik enigszins ben afgehaakt. Maar een top 10 maken is natuurlijk geen probleem, er zitten nog steeds fantastische nummers tussen:
  1. The Pretender
  2. Walk
  3. All My Life
  4. Times Like These
  5. My Hero
  6. Everlong
  7. Skin and Bone
  8. Monkey Wrench
  9. Something from Nothing
  10. Learn to Fly
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Nou, ben ik mooi mee dan. Wat dan?
Ik liep helemaal leeg op het uitrekken van de nummers. Maar vooral de stoere praat dat ze de hele nacht kunnen doorrocken terwijl ze 10 minuten de zelfde akkoorden aanraken. Beetje heen en weer rennen. Publiek moet maar doorklappen en na 10 minuten weer verder met het nummer. En dat opnieuw en opnieuw en opnieuw. Hele slechte manier om een show van 2,5 uur te vullen, haalt de vaart eruit. En rocksterren die praten over hoe hard ze rocken ipv écht te gaan rocken zijn stom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Overigens, hier mijn lijstje voor Foo Fighters. Bij Frank Ocean kon je wel raden dat ik er niks mee heb. Dacht dat ik alle nummers wel kende, maar blijkbaar moet ik toch nog even inluisteren voor hun concert...
1. Everlong
2. Times Like These
3. The Pretender
4. Bridge Burning
5. Walk
6. Shame Shame
7. These Days
8. Something from Nothing
9. The Feast and the Famine
10. Erase/Replace
11. Dear Rosemary
12. Learn to Fly
13. Congregation
14. All My Life
15. The Sky is a Neighborhood
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Ik liep helemaal leeg op het uitrekken van de nummers. Maar vooral de stoere praat dat ze de hele nacht kunnen doorrocken terwijl ze 10 minuten de zelfde akkoorden aanraken. Beetje heen en weer rennen. Publiek moet maar doorklappen en na 10 minuten weer verder met het nummer. En dat opnieuw en opnieuw en opnieuw. Hele slechte manier om een show van 2,5 uur te vullen, haalt de vaart eruit. En rocksterren die praten over hoe hard ze rocken ipv écht te gaan rocken zijn stom.
Geloof dat dat inderdaad ook al ergens eerder was aangehaald, ja. Enorm zonde om te horen. Hopelijk doen ze dat dan niet in Berlijn, haha, maar ik ben er bang voor. Heb je ook Greta van Fleet bij, die blijkbaar ook wel van uitrekken houden ;) (al is het daar goed te pruimen). Maar goed, Foo Fighters blijven natuurlijk ook Amerikanen en Dave Grohl heeft altijd al praatjes gehad. In ieder geval, hopelijk houdt ie iets vaker z'n mond.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
1. The Never-ending Sigh
2. All My Life
3. Everlong
4. Monkey Wrench
5. Something From Nothing
6. Times Like These
7. Let It Die
8. Bridge Burning
9. Arlandria
10. Breakout
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
En een (te) late van The National:

1. Fake Empire
2. Conversation 16
3. Pink Rabbits
4. Bloodbuzz Ohio
5. Slow Show
6. Terrible Love
7. Sea Of Love
8. Rylan
9. Don't Swallow The Cap
10. England
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Frank Ocean, leuk!

1. Nights
2. Pink + White
3. Godspeed
4. Thinking Bout You
5. In My Room
6. Ivy
7. Nikes
8. Seigfried
9. White Ferrari
10. Chanel

Foo Fighters vond ik ook erg tof, maar ook een beetje afgehaakt als @Joslittel. Laatste passage op Pinkpop stelde mij erg teleur (om dezelfde redenen). 2011 was wel fantastisch!
Desalniettemin heel wat toffe nummers natuurlijk.

1. Everlong
2. All my life
3. Monkey Wrench
4. Times like these
5. Walk
6. Pretender
7. Best of You
8. My Hero
9. Learn to fly
10. Skin and bones
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik liep helemaal leeg op het uitrekken van de nummers. Maar vooral de stoere praat dat ze de hele nacht kunnen doorrocken terwijl ze 10 minuten de zelfde akkoorden aanraken. Beetje heen en weer rennen. Publiek moet maar doorklappen en na 10 minuten weer verder met het nummer. En dat opnieuw en opnieuw en opnieuw. Hele slechte manier om een show van 2,5 uur te vullen, haalt de vaart eruit. En rocksterren die praten over hoe hard ze rocken ipv écht te gaan rocken zijn stom.
Helemaal mee eens. Ik vond dat optreden gewoon echt slecht. Je zag ook iedereen om je heen afhaken naarmate de show vorderde.

Tussen elk nummer werd het tempo eruit gehaald (soms ook tijdens de nummers zelf). Ik heb dan liever een band als KOL die 1,5 uur ongeïnteresseerd maar wel super strak speelt dan het toneelstukje dat de Foo Fighters opvoeren. Echt jammer eigenlijk, met hun werk kunnen ze echt wel een 1,5 a 2 uur durende show laten knallen.

Edit: het studiowerk (tot wasting light) blijft gewoon erg lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Joslittel

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Helemaal mee eens. Ik vond dat optreden gewoon echt slecht. Je zag ook iedereen om je heen afhaken naarmate de show vorderde.

Tussen elk nummer werd het tempo eruit gehaald (soms ook tijdens de nummers zelf). Ik heb dan liever een band als KOL die 1,5 uur ongeïnteresseerd maar wel super strak speelt dan het toneelstukje dat de Foo Fighters opvoeren. Echt jammer eigenlijk, met hun werk kunnen ze echt wel een 1,5 a 2 uur durende show laten knallen.

Edit: het studiowerk (tot wasting light) blijft gewoon erg lekker.
Heb ze ook op Pinkpop 2018 gezien waar ze het zelfde deden, alles maar uitrekken en telkens 10 minuten bullshit praten. Een jaar later op Sziget gezien waar ze aan 1 stuk doorgingen. Dat was een top show, Geen gelul maar gewoon 2,5 uur knallen. Ze kunnen het dus wel, hopen dat ze het geleerd hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken