Top 2000

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nog steeds geen The National dit jaar, helaas

Blij met 2 nummers van Damien Rice in de lijst.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Nog steeds geen The National dit jaar, helaas

Blij met 2 nummers van Damien Rice in de lijst.

The National hoor er, net als Jack White, gewoon in.

Twee nummers van The Killers in de lijst, helaas wel Human maar goed, beter dan niets
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik ben toch redelijk verbaasd over de statistieken wat betreft leeftijden.

Bij de 11 tot 15 jarigen Queen en Eagels op 1 en 2? 16 to 25 Queen, Eagels en Billie Joel als top 3? Allemaal prima artiesten daar hoor je me niets van zeggen, maar zijn dat serieus de populairste nummers in die leeftijdsgroepen...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben toch redelijk verbaasd over de statistieken wat betreft leeftijden.
Bij de 11 tot 15 jarigen Queen en Eagels op 1 en 2? 16 to 25 Queen, Eagels en Billie Joel als top 3? Allemaal prima artiesten daar hoor je me niets van zeggen, maar zijn dat serieus de populairste nummers in die leeftijdsgroepen…

Inderdaad! Dat viel mij ook al op. Waarom stemmen in gods naam zoveel jonge mensen op die standaard top nummers? Ik heb daar echt geen verklaring voor. Misschien moeten ze van papa de lijst even invullen voor wat zakgeld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Laatste 800....
9efd49c814296ac0fea269d3547b8bf6.jpg
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Inderdaad wel verbazingwekkend die statistieken wat betreft leeftijden maar ik heb liever dat ze op uitgekouwde klassiekers stemmen dan op Nielson of zoiets dergelijks. Dus wat dat betreft toch positief verrast. Niet door die 16-25 jarigen want die zouden toch beter moeten weten inmiddels (nouja zeker naarmate ze meer richting 25 gaan).
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
http://www.speld.nl/2014/12/28/sodemieter-op-met-die-doorsnee-troep-ik-weet-waar-jullie-wonen/

:')
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
ohhh wat ben ik blij met het tijdsverschil.
Heerijk om 10 uur sochtends wakker worden met Slayer op Radio2, maak je niet vaak mee :D
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zo, vanaf de 20e is het weer tijd om te stemmen voor de top-2000. Je kan nu al stemmen op de top-1000 van Radio Veronica. Dit is mijn lijstje:

1. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know?
2. Bruce Springsteen - Badlands
3. Joe Bonamassa - The Last Matador of Bayonne
4. Metallica - Enter Sandman
5. Pearl Jam - Black
6. Creedence Clearwater Revival - I Put a Spell On You
7. The Gaslight Anthem - The '59 Sound
8. Snow Patrol - Crack the Shutters
9. Placebo - The Bitter End
10. Queen - Innuendo

Ik moest helaas mijn nummers 1,2,3,7 en 9 zelf toevoegen. Van Arctic Monkeys kon je alleen IBTYLGOTD kiezen en van Placebo en The Gaslight Anthem helemaal niks. Blijft erg matig. Bij de top 2000 verwacht ik niet echt veel meer wat dat betreft helaas.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ik vermaak me altijd heel erg tijdens de top2000 week. Voor de rest is de lijst van de top2000 wel veel uitgebreider dan die van Veronica hoor. Do I Wanna Know? staat er bijvoorbeeld in. Badlands ook sowieso, de rest niet gok ik. Vraag me af of ze dit jaar wel Iron Sky erin hebben gezet. Was het enige nummer dat ik miste.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het zijn dan ook 1000 meer nummers die de lijst halen. Maar goed ik vind de kwaliteit van de top1000 toch vaak net iets beter aangezien er in de top2000 veel nederlandse meuk staat.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Kwaliteit moet je niet zoeken in zulk soort lijsten. http://ondergewaardeerdeliedjes.nl/2014/12/27/de-snob-2000-van-2014/ Dit is op zich wel een grappig initiatief, in ieder geval een lijst waar ik me meer in kan vinden.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kwaliteit moet je niet zoeken in zulk soort lijsten

Genoeg kwaliteit te vinden hoor.

Snob 2000 valt bij mij ook beter in de smaak, maar om de top2000 een lijst zonder kwaliteit te noemen....
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Mwa, qua oude nummers valt er wel een leuk lijstje van te maken, maar een boel voor alternatievere luisteraars essentiële muziek uit de jaren '90 en '00 ontbreekt en dat is wel erg jammer. Maar als je naar de '80s en verder terug gaat is het wel een prima invullijstje. Ohja hier mijn lijst, ik zou zeggen r8 & h8

Ben Howard - The Fear
David Bowie - Ziggy Stardust
David Bowie - Rebel Rebel
David Bowie - Changes
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Lenny Kravitz - Always on the Run
Lou Reed - Walk on the Wild Side
Metallica - Master of Puppets
Muse - Plug in Baby
New Order - Blue Monday
Pet Shop Boys - Suburbia
Pulp - Common People
Radiohead - Paranoid Android
Rolling Stones - Gimme Shelter
Talking Heads - Psycho Killer
---
American Football - Never Meant
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - Diamond Dogs
Death Cab For Cutie - Soul Meets Body
Joy Division - Disorder
Modest Mouse - Dramamine
My Bloody Valentine - When You Sleep
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
Patti Smith - Free Money
Placebo - Nancy Boy
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Heb je gelijk in Jeroen. Toch zonde dat er geen enkele nummer van Placebo erin staat bijvoorbeeld. Wel blij dat eindelijk Iron Sky is toegevoegd aan de stemlijst.
Ik gok dat Ben ik te min en Imagine hoger zullen eindigen dan normaal. Wat helemaal niet erg is :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken