Tame Impala

Had het album enkele dagen vroeger te pakken dus zit ondertussen aan mijn vijfde luisterbeurt. De nieuwe sound moet nog altijd wennen maar beetje bij beetje groeien ook de meer slepende nummers wel. Dat is direct ook mijn belangrijkste negatieve punt: sommige nummers blijven nét iets te lang doorkabbelen.

Loser, die ik als single wel kon pruimen, valt op dit album er eigenlijk een beetje tussenuit.

Laat dit album maar rustig rijpen, ik heb er vertrouwen in. Live gaat dat alleszins echt een bommetje worden!

Favoriete nummers: My Old Ways, No Reply, Dracula, Piece Of Heaven, Obsolete en End Of Summer

• Leuk
Waarderingen: JP5
Inmiddels ook al een paar keer geluisterd. Her en der wat eentonig en saai. Het album als geheel lijkt compleet gemaakt voor Lowlands/DTRH... met End of Summer en Ethereal Connection als set-closers is er ook geen DJ meer nodig na Tame Impala.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Merk dat mensen enorm verdeeld zijn over dit album, maar ik vind het wel vet! Heb er ook wel respect voor dat hij steeds iets totaal anders durft te doen, in plaats van alleen maar te blijven maken wat de fans verwachten of willen. Currents was ook een enorme verandering tov Innerspeaker/Lonerism, en met Deadbeat gebeurt precies hetzelfde. Was zelf ook niet echt onder de indruk toen End of Summer als eerste single uitkwam, maar dit nieuwe geluid klikt voor mij inmiddels wel!

Tame Impala begon ooit natuurlijk als psychedelic rock, dus ik snap wel dat sommige oudere fans hier weinig mee kunnen. Dit album is totaal geen rock meer, maar gaat dan wel weer veel harder richting het psychedelische gedeelte dan ander recent werk van hem. Vind het wel vet dat het fundament van veel nummers nu veel meer in de house ligt, maar dan wel met het typische trippy Tame Impala sausje eroverheen. Blijft ook altijd een feest om alle kleine details in de nummers te proberen te spotten, productietechnisch vind ik zijn muziek echt prachtig. Weet nog niet of dit album voor mij in de buurt gaat komen van Currents, maar voorlopig vermaak ik me er in ieder geval goed mee en groeien de nummers nog.

Uitschieters: My Old Ways, Dracula, Piece of Heaven, Afterthought.

Laatst bewerkt:
Nog 2 luisterbeurten achter de rug, maar deze pakt me definitief niet. Was positief over de singles, maar buiten die nummers zijn er hooguit nog 2 andere nummers die voor mij de moeite waard zijn. Vooral de reggaeton en dancehall invloeden op een aantal songs trek ik zeer slecht. Die skip ik dan ook vrij snel. Wat dat betreft kan ik me helemaal vinden in de OOR recensie.
Zal ongetwijfeld live weer enorm knallen met indrukwekkende visuals erbij. Verheug me iig op de show in Düsseldorf volgend jaar.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en elo
Iets positiever dan de rest hier na 2 luisterbeurten. 'Dracula' vanaf dat het uitkwam eigenlijk voor mij het leukste, niet per se beste, en meest geluisterde nummer van het jaar. 'Loser' en zeker 'End of Summer' inmiddels ook al wel uitgegroeid tot fijne nummers ondanks het ontbreken van een klik in het begin. 'My Old Ways', 'Aftertought' en zeker de laatste minuut van 'Obsolete' toch ook echt wel de moeite, dat zie ik live wel uitgroeien tot een jam of iets. Wel met enige afstand het minste album van de groep, wat ook wel iets zegt over de rest.

Onderstaande tiny desk laat toch wel zien dat er genoeg nuances in zitten om te blijven ontdekken, en dan blijven zonder alle productie toch gewoon sterk geschreven liedjes over. Ik voel wel iets voor zo'n akoestisch blokje tijdens de volgende tour.

My Old Ways is wel een erg mooie opening track. Tof die eerste minuut met een live snippet van het nummer.

'Dracula' vanaf dat het uitkwam eigenlijk voor mij het leukste, niet per se beste, en meest geluisterde nummer van het jaar.

Wat een oorwurm is dat. Heb al een paar keer wakker gelegen omdat ik het niet uit m’n hoofd krijg.

Was in handen van een Dua Lipa echt een kneiter van een hit geworden. Maar blij dat hij hem gewoon voor zichzelf hield.

Fijne Tiny Desk trouwens. Leuk dat we dat er zo direct als aanvulling op het album bijkrijgen. 💪

Inderdaad fijne tiny desk sessie, zeker met al die akoestische gitaren:

Zou dit wel op LP of op Spotify willen hebben.
Nieuwe album zelf ben ik niet heel erg enthousiast over.

Welke Deadbeat-nummers mogen van jullie de tour-setlist halen? Ik verwacht toch wel dat er 7-8 nieuwe nummers de setlist halen.

Doe mij dan maar My Old Ways, No Reply, Dracula, Piece of Heaven, Obsolete, Not My World, Afterthought en End Of Summer.

Loser is geen persoonlijke favoriet van mij maar zal de setlist wel halen. Ethereal Connection verwacht ik ook wel en ik ben heel benieuwd hoe die zich live gaat laten vertalen.

My Old Ways
End of Summer (als laatste track voor de encore)
Dracula
No Reply

Ik had ook een aantal luisterbeurten nodig om er goed in te komen, maar ik ben nu wel echt om. Ik vind van Deadbeat op See You On Monday na echt wel elk nummer op zijn eigen manier erg tof! Zijn zaaltour moet ik helaas missen maar hoop echt dat hij plots nog op de zomerfestivals verschijnt.

Eerste show is geweest. Lange show van 2 uur en 10 minuten totaal. Beelden voorbij zien komen en die zien er echt krankzinnig uit. Volgens mij niet in Europa, maar er was daar ook een B-stage.

• On fire
Waarderingen: tosti
Eerste show is geweest. Lange show van 2 uur en 10 minuten totaal. Beelden voorbij zien komen en die zien er echt krankzinnig uit. Volgens mij niet in Europa, maar er was daar ook een B-stage.

Die productie zal toch wel meekomen naar Europa? Al werd volgensmij geen 'in the round' show aangekondigd?

Die setlist doe ik het voor. Zin in!

Heerlijk! Ik ga proberen nog niks te zien…

Users who are viewing this thread