Tame Impala

€ 84 voor een staanplaats. Voor basically een one man show (toegegeven, wel vaak met een vette productie). Anyway, ik kan dit nog steeds echt niet schappelijk vinden. Ben ik de enige?

Edit: speelt ook mee dat ik hem al vaker heb gezien. Voorheen ging ik gewoon overal heen dat ik goed vond, maar deze prijzen dwingen me echt om selectiever te zijn. En dan vind ik dit denk ik toch te veel geld en bespaar ik dat liever voor acts die hoger op mijn lijstje staan.
Kevin Parker staat niet alleen op het podium hè 😉. De prijzen zijn idd schandalig tegenwoordig. Laatste zaalshow van Tame Impala voor mij was in Vorst Nationaal in 2016 voor 35 euro. 10 jaar later is Tame Impala een headliner act geworden en zijn ticketprijzen insane geworden. Ik krijg het bijna niet mijn strot uit, maar 84 euro heb ik er dan net nog voor over. Verder helemaal eens over selectiever te zijn.

Kevin Parker staat niet alleen op het podium hè 😉. De prijzen zijn idd schandalig tegenwoordig. Laatste zaalshow van Tame Impala voor mij was in Vorst Nationaal in 2016 voor 35 euro. 10 jaar later is Tame Impala een headliner act geworden en zijn ticketprijzen insane geworden. Ik krijg het bijna niet mijn strot uit, maar 84 euro heb ik er dan net nog voor over. Verder helemaal eens over selectiever te zijn.
Same ja, het is te gek voor woorden, maar 84 vind ik nog ok

Dracula fijne nieuwe single, loser is gewoon een basic Tame Impala single. Desondanks ga ik hier gewoon weer bij zijn

Zeer benieuwd hoe heel die tour gaat verkopen wel.

Wat verwacht je?

Ik denk eerlijk gezegd dat het enorm hard zal gaan. Valt volgens mij ook bij Gen Z vrij goed, ik hoor het om me heen vaak langskomen.

Samenwerking met zo’n Travis Scott en Dua Lipa, of zo’n sample door ASAP Rocky, helpen daarbij natuurlijk enorm. Deze generatie, en misschien geldt dat wel gewoon voor de meeste generaties, is best avontuurlijk qua muziek ontdekken. Maar tegenwoordig hebben ze daar extreem laagdrempelige tools voor tot hun beschikking. Terwijl wij daarvoor voornamelijk afhankelijk waren van wat ons favoriete radiostation ons voorschotelde…

Anyway, ik dwaal af. 😬 Ik heb best een lichte stress voor die ticketverkoop, ook omdat er sowieso geen extra shows bij gaan komen…

Als 84 schappelijk lijkt voor een kaartprijs is er ergens echt iets goed mis gegaan.

En dan toch binnen 30 minuten uitverkopen.

Ik heb op dat vlak ook het gevoel full circle te zijn gegaan: Als student deed ik amper zaalshows, puur uit financiële overwegingen. Het was veel interessanter om op te sparen voor combitickets RW/PKP, om dan op 7 dagen een hele waslijst aan artiesten af te strepen. Eenmaal ik begon te werken werd het een omgekeerde beweging: ik kocht hoogstens nog dagtickets voor majors, want met alle zaalshows die ik afwerkte werden de affiches minder aanlokkelijk.

En nu zit ik terug in dezelfde gedachtegang als mijn studentenperiode: waarom zou ik 84 euro betalen, als ik hen in de komende zomers voor 130 euro ga kunnen zien op RW/PKP, aangevuld met 3-5 andere must-sees?

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Als 84 schappelijk lijkt voor een kaartprijs is er ergens echt iets goed mis gegaan.

En dan toch binnen 30 minuten uitverkopen.
Er zijn artiesten in de Ziggo Dome die er staat waar je bijna het dubbele voor betaald (lady gaga). Op basis daarvan is het schappelijk. €84 voor 2 uur entertainment is opzich gewoon belachelijk.

Of een ruimtereis te maken.

Het is gewoon bijzonder om te zien hoe de grenzen van acceptabel steeds meer worden opgerekt en overschreden. Ik vraag me af of er ooit een punt komt waarop dat stopt.

Ik doe er zelf net zo hard aan mee trouwens (die prijzen voor Radiohead waren ook belachelijk en dat ticket voor Raye was eigenlijk ook belachelijk duur).

• Leuk
Waarderingen: koekroeck, jarne en JP5
Of een ruimtereis te maken.

Het is gewoon bijzonder om te zien hoe de grenzen van acceptabel steeds meer worden opgerekt en overschreden. Ik vraag me af of er ooit een punt komt waarop dat stopt.

Ik doe er zelf net zo hard aan mee trouwens (die prijzen voor Radiohead waren ook belachelijk en dat ticket voor Raye was eigenlijk ook belachelijk duur).
Ik kan het u nu al zeggen, het zal nog slechter worden.
En op dat vlak begint nu ook nog iets te veranderen: de grootste groepen spelen gewoon nog maar op een paar locaties, zoals voetbal (en sport in het algemeen). Laat de fans zich maar verplaatsen en ondertussen de winstmaximalisatie opkrikken.
En het gegeven dat iets in het buitenland en uniek is, creëert nog meer vraag.

Ik denk dat dus niet. Maar goed, blijft lastig inschatten na een relatief lange afwezigheid.
Goed ontvangen tour in 2022 (3x uitverkocht AFAS Live, oftewel Ziggo aan capaciteit toen al), daarna niet meer te zien geweest. Tiktok die zijn werk doet, de cultuur waarin heel erg veel uitverkoopt tegenwoordig. Ik zie dit makkelijk uitverkopen.

Kan zijn hoor. Ik ben er in al die jaren echter wat van 'vervreemd'. Voor mij is het momentum of zoiets wat voorbij. Nieuw werk doet me ook niet veel. Vorst vorige keer was ik bij. Nu waarschijnlijk niet.

Na End of Summer en Loser had ik de nieuwe Tame Impala era al helemaal opgegeven, want ik vind die twee singles echt onluisterbaar. De tekst van Loser is zo cringe en EoS is zo onsamenhangend en bij vlagen lelijke productie. Maar Dracula is echt een banger! Misschien toch maar tickets kopen.

Ik had me ingeschreven voor de presale naar nog niks ontvangen. Anderen al wel? Anders komt die vast morgen hoop ik

Users who are viewing this thread