Sport algemeen

Nogmaals, je moet ontzettend blij zijn dat je in een tijd leeft dat je Messi en Ronaldo hebt zien voetballen.

Het al vast ooit wel overtroffen worden. Maar wat deze 2 gedaan hebben al zo lang ga je niet snel meer meemaken.
Sterker nog, we worden nu al verwend. Mocht hij heel blijven, dan zien we nu al een volgende legende opstaan. Het voetwerk van Yamal is zo snel, zoveel inzicht en zo sterk in het passeren van zn tegenstander. Natuurlijk, hij is nog jong maar alle potentie om de nieuwe ster te worden.

Met Mbappe heb ik dat gevoel nooit gehad. Niet eens in de buurt.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Colombia heeft vannacht ook een heerlijke pot op de mat gelegd. Moeite waard om die 9 minuut samenvatting terug te kijken.

Nogmaals, je moet ontzettend blij zijn dat je in een tijd leeft dat je Messi en Ronaldo hebt zien voetballen.

Het al vast ooit wel overtroffen worden. Maar wat deze 2 gedaan hebben al zo lang ga je niet snel meer meemaken.
Helemaal eens hoor! Maar het gedrag van Ronaldo maakt natuurlijk ook wel dat er (ook) spot gedreven wordt.

Sterker nog, we worden nu al verwend. Mocht hij heel blijven, dan zien we nu al een volgende legende opstaan. Het voetwerk van Yamal is zo snel, zoveel inzicht en zo sterk in het passeren van zn tegenstander. Natuurlijk, hij is nog jong maar alle potentie om de nieuwe ster te worden.

Met Mbappe heb ik dat gevoel nooit gehad. Niet eens in de buurt.
Doue zie ik ook dingen doen die heel weinig voetballers kunnen, met Haaland heb je een echte machine waar we nog jaren van kunnen genieten net als Mbappe. Dit zijn echter geen Messi en Ronaldo, die 2 waren op hun top zo veel beter als de rest van de wereld dat was niet normaal. Dat mensen deze periode voor hunzelf hebben verpest door enkel 1 van deze 2 te downplayen ipv te genieten van beide is echt het meest domme wat je hebt kunnen doen. Dit is de laatste maand dat we deze 2 op het hoogste niveau gaan zien en ik ga geen minuut missen.

Helemaal eens hoor! Maar het gedrag van Ronaldo maakt natuurlijk ook wel dat er (ook) spot gedreven wordt.

Misschien heb ik een stukje discussie gemist hier, maar juist qua gedrag vind ik Ronaldo doorgaans de grote man en Messi de zielige kleine zuiger.

Misschien nu even niet omdat Messi weer eens gespaard werd qua rood en dus de kans kreeg om zijn, moet gezegd, fenomenale, ongeëvenaarde kunstjes te tonen, terwijl Ronaldo er even 1 wedstrijd niet was en meteen de hele sportjournalistieke wereld weer over zich heen kreeg. Ik snap heel goed dat je dan, ook verbaal, je gram wil halen als Ronaldo zijnde.

Hopelijk staan er snel nieuwe helden op, want ze zullen wel weer begonnen zijn met de naam Messi in zijn volgende Ballon d'Or te graveren...

edit: dit genuil vanuit mij gaat puur om hun gedrag. Ik heb qua spel altijd van beiden genoten...

Misschien heb ik een stukje discussie gemist hier, maar juist qua gedrag vind ik Ronaldo doorgaans de grote man en Messi de zielige kleine zuiger.

Misschien nu even niet omdat Messi weer eens gespaard werd qua rood en dus de kans kreeg om zijn, moet gezegd, fenomenale, ongeëvenaarde kunstjes te tonen, terwijl Ronaldo er even 1 wedstrijd niet was en meteen de hele sportjournalistieke wereld weer over zich heen kreeg. Ik snap heel goed dat je dan, ook verbaal, je gram wil halen als Ronaldo zijnde.

Hopelijk staan er snel nieuwe helden op, want ze zullen wel weer begonnen zijn met de naam Messi in zijn volgende Ballon d'Or te graveren...

edit: dit genuil vanuit mij gaat puur om hun gedrag. Ik heb qua spel altijd van beiden genoten...
Ik mijzelf allang voorgenomen om mij niet zo erg te gaan ergeren aan gedrag van topsporters, deze mensen hebben hun hele leven niets anders gehoord als hoe geweldig ze wel niet zijn. Het gaat in die wereld niet om meest sympathiek maar minst onsympathiek. Beide zullen niet gezellig zijn om een avondje mee te gaan stappen lijkt mij. Wel een beetje makkelijk om Ronaldo als grote man af te doen en Messi als kleine zuiger...

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Wel een beetje makkelijk om Ronaldo als grote man af te doen en Messi als kleine zuiger...

Sorry, maar dat heeft in dit geval en in mijn optiek juist helemaal niet met makkelijk doen te maken. Mijn reactie komt namelijk voort uit de mogelijke rechtvaardiging hier dat het gedrag van Ronaldo op één specifiek, uitvergroot moment, maakt dat er (ook) spot gedreven wordt. Nou heb ik toevallig dermate veel fragmenten gezien van de mens Ronaldo jegens fans, pers, medespelers en andere sporters wat maakt dat ik het daar roerend mee oneens ben. Ik vind hem er juist ook qua gedrag doorgaans ver bovenuit steken. Anderzijds heb ik te weinig input tot me genomen om een objectieve mening over het gedrag van Messi te kunnen vormen, dus daar ga ik zeker mank. Ik neem mijn woorden over zielige kleine zuiger bij deze dan ook terug, want dat is teveel gestoeld op mijn aversie tegen de man op het vorige WK en de in mijn ogen te ver doorgeslagen godsverering door de voetbalwereld. Maar dat Ronaldo DIE tweestrijd met overmacht wint, is voor MIJ overduidelijk...

Users who are viewing this thread