Sport algemeen

Mijn jongens zijn in ieder geval al zeer teleurgesteld dat we tijdens de voorronde Champions League op vakantie zijn. Die hadden zich al helemaal verlekkerd aan het idee van een uitwedstrijd in het buitenland. Tenzij NEC een club uit Thailand loot ;-)

In die zin zou een iets beter Ajax in de conference league nog voor de Europese punten aardig zijn. De finale daar is nu Strassbourg tegen Rayo Vallecano?

De hoop is toch vooral gevestigd op PSV en AZ. Twente zou in de CoL ook nog wel wat punten kunnen pakken. Ajax gaat op den duur natuurlijk weer een keer de weg omhoog vinden. Wie weet na komende zomer al. Laten we hopen dat zij gewoon die PO plek pakken, want Utrecht is Europees gezien garantie voor blamage. Van Feyenoord hoef je weinig te verwachten, en NEC moet gewoon gaan genieten a la Go Ahead. Elk goed resultaat is een bonustoetje...

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Mijn jongens zijn in ieder geval al zeer teleurgesteld dat we tijdens de voorronde Champions League op vakantie zijn. Die hadden zich al helemaal verlekkerd aan het idee van een uitwedstrijd in het buitenland. Tenzij NEC een club uit Thailand loot ;-)
Dat wordt rond een uurtje of 2/3 's nachts NEC kijken ;).

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
De hoop is toch vooral gevestigd op PSV en AZ. Twente zou in de CoL ook nog wel wat punten kunnen pakken. Ajax gaat op den duur natuurlijk weer een keer de weg omhoog vinden. Wie weet na komende zomer al. Laten we hopen dat zij gewoon die PO plek pakken, want Utrecht is Europees gezien garantie voor blamage. Van Feyenoord hoef je weinig te verwachten, en NEC moet gewoon gaan genieten a la Go Ahead. Elk goed resultaat is een bonustoetje...
Eens, het zou voor de punten fijner zijn als Twente nog afzakt naar de CoL (is dat de gebruikelijke afkorting geworden?).

Bij AZ is het een beetje de vraag of niet de halve basiself weer vertrekt. Als Mijnans, Smit, Parrot en Goes (en Clasie maar zo nu en dan fit is) vertrekken staan er vast weet nieuwe parels te wachten daar, maar dat duurt dan toch altijd wel eventjes.

en NEC moet gewoon gaan genieten a la Go Ahead. Elk goed resultaat is een bonustoetje...
Vind dat je ze hiermee veel te kort doet. NEC heeft veel meer mogelijkheden financieel als GAE en spelen nu al veel beter voetbal, de trainer blijft en voor zover we nu weten is er nog niemand vetrokken. GAE had meer 2 punten meer nodig om te overwinteren en ik zie er alle reden toe dat NEC dit gewoon kan gaan halen. Juist clubs als AZ laten het structureel afweten, hebben meer geld als Twente en NEC bij elkaar en laten het nooit zien. Verloren in de CoL ook gewoon van een paar wificodes waar GAE met hun mentaliteit waarschijnlijk gewoon van hadden gewonnen.

Vind dat je ze hiermee veel te kort doet. NEC heeft veel meer mogelijkheden financieel als GAE en spelen nu al veel beter voetbal, de trainer blijft en voor zover we nu weten is er nog niemand vetrokken. GAE had meer 2 punten meer nodig om te overwinteren en ik zie er alle reden toe dat NEC dit gewoon kan gaan halen. Juist clubs als AZ laten het structureel afweten, hebben meer geld als Twente en NEC bij elkaar en laten het nooit zien. Verloren in de CoL ook gewoon van een paar wificodes waar GAE met hun mentaliteit waarschijnlijk gewoon van hadden gewonnen.
Wie het ook moge zijn, op Europees niveau zal men realistischer moeten voetballen wil men meer punten en resultaten halen.
Aanvallen als de beste verdediging kan meestal enkel als men ook kan verdedigen.

Juist clubs als AZ laten het structureel afweten

Ben ik het niet mee eens. In 2022/23 stonden ze halve finale Conference, dit jaar de kwartfinale. Vorig seizoen nog achtste finale van Europa League. Een goede 10 jaar geleden ook regelmatig de kwartfinale Europa League. Van alle clubs buiten de traditionele top 3 is AZ toch wel dé club waar we juist veel punten mee gescoord hebben.

Ook blij voor NEC hier, kwa beleid en voetbalvisie gewoon dik verdiend. Ik was even bang dat ze overal het net niet gingen redden. Idem geld voor Telstar, die hadden dit jaar echt de gun-factor met hun wedstrijd opvatting en zo'n klein budget er gewoon in blijven.

Verder is dit denk ik een seizoen die we snel gaan vergeten. Hopelijk volgend jaar weer iets meer spanning in de top.

En wat Ronald Koeman nu allemaal aan het doen is met Joey Veerman, dat slaat ook volkomen nergens op. Dit is gewoon puur een persoonlijk dingetje geworden, en geeft geen duidelijkheid aan Veerman, de pers en daarmee ook het publiek. Vind echt dat je daar boven moet staan als coach zijnde. Want dat Veerman niet bij de beste 55 zit slaat natuurlijk nergens op.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Het is zeer zeker niet de bedoeling om ze tekort te doen. Het is een hele, hele puike prestatie. En als ze inderdaad de kern bij elkaar houden en een goede volgende stap in de selectie zetten, kunnen ze maar zo ook Europees wellicht iets gaan betekenen. Mijn reactie was iets teveel toegespitst op die voorronde CL, waar ik ze weldegelijk kansloos acht. Maar in de EL zou het inderdaad maarzo ook goed kunnen gaan.

Jij doet op jouw beurt dan wel weer AZ flink tekort. Dat is met uitstek de club die het juist nooit laat afweten in Europa, ongeacht dat ze aan het einde van elk seizoen worden uitgemolken door grotere clubs, nationaal en internationaal. Er kan een ker een slechte pot tussen zitten, maar ze komen zo'n beetje elk jaar behoorlijk ver. Verder dan hun landgenoten in ieder geval...

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ben ik het niet mee eens. In 2022/23 stonden ze halve finale Conference, dit jaar de kwartfinale. Vorig seizoen nog achtste finale van Europa League. Een goede 10 jaar geleden ook regelmatig de kwartfinale Europa League. Van alle clubs buiten de traditionele top 3 is AZ toch wel dé club waar we juist veel punten mee gescoord hebben.
Toch mis je consistentie bij AZ. 7e is echt best wel slecht met de kwaliteiten die ze hebben. Terwijl ze naar mijn mening echt niets midner zijn dan Feyenoord, FC Twente, NEC, Ajax of Utrecht.

Vooral van AZ verwacht je met de gouden generatie gewoon net wat meer.

Veerman heeft vrijwel zonder uitzondering bewezen te kort te schieten als het niveau hoger wordt. In de eredivisie is het voor hem een walhalla tegen bijna iedere ploeg. Ik snap wel dat, ook op die lijst van 55, nu spelers staan die van vergelijkbaar niveau zijn, maar jonger, met meer ontwikkelingsmogelijkheden en waarvan nog niet is gebleken dat ze een hoger niveau niet aankunnen.

Hoe Koeman verder met hem, en soms ook anderen, lijkt om te gaan, vind ik ook waardeloos. Maar ik heb sowieso geen al te hoge pet op van Koeman wat dat betreft.

En wat Ronald Koeman nu allemaal aan het doen is met Joey Veerman, dat slaat ook volkomen nergens op. Dit is gewoon puur een persoonlijk dingetje geworden, en geeft geen duidelijkheid aan Veerman, de pers en daarmee ook het publiek. Vind echt dat je daar boven moet staan als coach zijnde. Want dat Veerman niet bij de beste 55 zit slaat natuurlijk nergens op.
Koeman is het al kwijt sinds hij na zijn vorige periode naar Barcelona vertrok. Dat hij een 2e termijn kreeg was nog wel te verdedigen gezien zijn 1e periode, maar de magie is wel voorbij.

En Veerman hoort uiteraard bij de beste 55. Maar niet bij de beste 26. Die zou sowieso niet naar het WK gaan, tenzij er betere spelers op zijn positie afhaken door blessures o.i.d. Neem niet weg dat hij gewoon hetzelfde knockout traject had verdiend als die andere 55 voorlopige kanshebbers...

Toch mis je consistentie bij AZ. 7e is echt best wel slecht met de kwaliteiten die ze hebben. Terwijl ze naar mijn mening echt niets midner zijn dan Feyenoord, FC Twente, NEC, Ajax of Utrecht.

Vooral van AZ verwacht je met de gouden generatie gewoon net wat meer.

Maar dan wel de beker gewonnen met overwinningen tegen Twente, Ajax (als dat nog telt) en NEC. Die 7e plek is dan ook gewoon de slechtste positie sinds 2014. De seizoenen hiervoor toch gewoon nette resultaten met als eindpositie: 5, 4, 4, 5, 3, 2, 4, 3, 6, 4 en 3 voordat je bij die slechtste positie 8 uit 2014 komt. Misschien wat inconsistent dit seizoen, maar door de jaren heen is AZ gewoon goed.

Maar dan wel de beker gewonnen met overwinningen tegen Twente, Ajax (als dat nog telt) en NEC. Die 7e plek is dan ook gewoon de slechtste positie sinds 2014. De seizoenen hiervoor toch gewoon nette resultaten met als eindpositie: 5, 4, 4, 5, 3, 2, 4, 3, 6, 4 en 3 voordat je bij die slechtste positie 8 uit 2014 komt. Misschien wat inconsistent dit seizoen, maar door de jaren heen is AZ gewoon goed.
Ik vind dat als je met de middelen die je hebt vaker op een haar na nog Europees haalt en je sinds het coronaseizoen niet eens een klein beetje dicht bij plaats 1 of 2 bent gekomen geen prima resultaat. Elk jaar eindigt er wel een andere subtopper boven je, is het niet Twente dan is het wel Utrecht of NEC. Halve Finale CoL was inderdaad erg knap maar ook dit seizoen verloren ze of speelden ze gelijk tegen meerdere erg matige tegenstanders en hebben ze alleen tegen Sparta Praag echt indruk gemaakt. Ik had verwacht dat ze inmiddels in een niemandsland zouden zitten waar ze elk jaar 4de zouden worden met een uitschieter naar boven, het gat dat Ajax achterlaat springen ze niet in en met de middelen die ze hebben hadden ze misschien wel 2de moeten worden.

Ik vind dat als je met de middelen die je hebt vaker op een haar na nog Europees haalt en je sinds het coronaseizoen niet eens een klein beetje dicht bij plaats 1 of 2 bent gekomen geen prima resultaat. Elk jaar eindigt er wel een andere subtopper boven je, is het niet Twente dan is het wel Utrecht of NEC. Halve Finale CoL was inderdaad erg knap maar ook dit seizoen verloren ze of speelden ze gelijk tegen meerdere erg matige tegenstanders en hebben ze alleen tegen Sparta Praag echt indruk gemaakt. Ik had verwacht dat ze inmiddels in een niemandsland zouden zitten waar ze elk jaar 4de zouden worden met een uitschieter naar boven, het gat dat Ajax achterlaat springen ze niet in en met de middelen die ze hebben hadden ze misschien wel 2de moeten worden.

Qua financiele middelen is er niet echt een groot verschil met de clubs eronder (volgens verschillende websites dit seizoen wel meer, maar de afgelopen seizoenen hadden ze eigenlijk gewoon vrijwel eenzelfde begroting als bijvoorbeeld Twente. AZ doet het gewoon structureel goed in mijn ogen met nu toevallig een seizoen dat ze teleurstellend zevende eindigen, maar wel gewoon de beker hebben gewonnen.

Maar je hebt een generatie nu op het veld staan die in de jeugd de beste ploeg was ter wereld zo'n beetje. Dan vind ik het erg jammer dat diezelfde generatie nu 7e staat in de Eredivisie. Nu denk ik wel dat ze de urgenetie miste de laatste wedstrijden, maar als nog. Ik had toch ook een keer gehoopt dat deze lichting echt mee zou gaan doen om de 1ste of 2e plaats.

Koeman is het al kwijt sinds hij na zijn vorige periode naar Barcelona vertrok. Dat hij een 2e termijn kreeg was nog wel te verdedigen gezien zijn 1e periode, maar de magie is wel voorbij.

En Veerman hoort uiteraard bij de beste 55. Maar niet bij de beste 26. Die zou sowieso niet naar het WK gaan, tenzij er betere spelers op zijn positie afhaken door blessures o.i.d. Neem niet weg dat hij gewoon hetzelfde knockout traject had verdiend als die andere 55 voorlopige kanshebbers...
Bij de beste 26 vind ik ook nog tot daar aan toe. En ik denk opzich nog best dat hij daar bij zou kunnen horen, zeker als je naar zijn huidige statstieken kijkt. Alleen het is geen speler die we meer bij de absolute wereldtop gaan zien, omdat hij nergens heel explicatie kwaliteiten heeft, hij is gewoon goed in de breedte. Maar nu een Xavi Simons en Schouten wegvallen, dan had hij er toch wel zeker bij moeten komen. Veerman had misschien ook geen potten breken, maarja ga je nu straks de kwaliteiten verwachten van een Kees Smit o.i.d.? Dus wat mij betreft, had hij nog best wel onder die beste 26 kunnen vallen. Maar onder de 55 mag niet eens een discussie zijn naar mijn mening. Want de basis gaat gewoon Frenkie de Jong - Gravenbergh - Reijnders worden als ik er niets raars gebeurt gok ik. En dan mis je toch wel een beetje creativiteit.

Maar hebben jullie een paar potjes voor ogen waar Veerman het op een (iets) hoger niveau heeft laten zien dan in de eredivisie. Sterker nog, op het EK liet hij het compleet afweten en in de CL als het allemaal wat sneller gaat, schiet hij ook tekort.

Als je dan moet kiezen tussen iemand van wie je zeker weet dat hij tekortschiet en iemand die het niveau misschien wel aankan, is het toch niet zo verwonderlijk dat Veerman is afgeschreven?

Middenveld staat met Reijnders Frenkie en Gravenberch wel vast ja. Koopmeiners zit daar nog wel dicht op. Ik zou een talent als Smit meenemen zo gek niet vinden.

En dan heb je spelers die zich in Engeland bijvoorbeeld staandehouden, Wieffer bijvoorbeeld, die ik dan ook eerder mee zie gaan.

Users who are viewing this thread

• Royke