Sport algemeen

Dit is echt wel wat kort door de bocht. Discussie speelt al jaren in de sport en was ook één van de grote hoofdpunten waarmee Kirsty Coventry tot voorzitter van het IOC werd verkozen.

Of het al dan niet een goede zaak is, is een andere discussie.
Volgens mij was het punt van @Oasiss dat er bijna nooit een transvrouw mee heeft gedaan aan de Spelen. Wel heel toevallig dat er in de aanloop naar de spelen in de VS zo'n ferm standpunt wordt ingenomen wat precies in het enge straatje van Trump past. In dit verband wel een aanrader om zondag naar Nachtdieren USA met Raven van Dorst te kijken (NPO3).

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal en Oasiss
Volgens mij was het punt van @Oasiss dat er bijna nooit een transvrouw mee heeft gedaan aan de Spelen. Wel heel toevallig dat er in de aanloop naar de spelen in de VS zo'n ferm standpunt wordt ingenomen wat precies in het enge straatje van Trump past. In dit verband wel een aanrader om zondag naar Nachtdieren USA met Raven van Dorst te kijken (NPO3).
Dit ja, akelig staaltje symboolpolitiek. Niet voor het eerst, helaas.

Dat zal uiteraard meegespeeld hebben (en hoogstwaarschijnlijk de allerbelangrijkste reden zelf), maar we kunnen toch moeilijk ontkennen dat de relevantie van dit moeilijk vraagstuk de voorbije jaren ook hoger op de agenda is gekomen?

Op het allerhoogste niveau vind ik het maar logisch dat ze dit doorvoeren. En uiteraard is er nog discussie bij personen waar het gewoon zelfs niet duidelijk is wat hun geslacht was bij de geboorte, dus ook dat vraagstuk mocht opgelost worden, maar helaas is dat niet gebeurd.

Snap het punt van Oasiss zeker. Maar met een conservatieve vrouw als Coventry aan het stuur van het IOC denk ik niet dat het zo'n groot verschil maakt waar de volgende Spelen plaatsvinden om deze beslissing te maken. Om dit nu weer als verdienste van Trump te benoemen - wat hij zelf maar al te graag heeft gedaan - vind ik wat kort door de bocht. (Hoewel het uiteraard wel een rol zal gespeeld hebben dat hij transvrouwen al uit sport had geweerd, maar het is niet de enige reden dat dit besluit nu tot stand komt.)

Laatst bewerkt:
Dit is ook een hele lastige discussie, als je transvrouwen/Transmannen uitsluit waar dan ook in de samenleving ben je een slecht persoon begrijp mij niet verkeerd. Maar door transvrouwen toe te laten aan de Olympische Spelen heb je gewoon een heel grote kans op een oneerlijk speelveld voor veel vrouwen. Dat het een simpel stukje symboolpolitiek is lijkt mij wel overduidelijk.

• Leuk
Waarderingen: bcmrmaybe
Zaterdag Ajax-FC Twente. Wat verwachten we hier? Als Tukker ben ik wel gebrand of revanche, nog nooit een wedstrijd zo onterecht verloren als die wedstrijd in de Grolsch Veste in Oktober. Verwacht zelf een gelijkopgaande pot en een 2-2 uitslag.

Met Wijndal, Sutalo achterop en een veredelde amateur op doel, moet het wel gek lopen als Twente dit niet gewoon wint.

Met Wijndal, Sutalo achterop en een veredelde amateur op doel, moet het wel gek lopen als Twente dit niet gewoon wint.
Reverse Jinxen noem ik dit 🤪 . Wij hebben de laatste 2 wedstrijden ook echt belabberd gespeeld. Als Orjaeseter net als de vorige weken niet helemaal fit is en/of niet speelt dan hebben we minder diepgang als FC Bal op het dak 5. Plus uit in de Arena hebben we tegen nog slechtere elftallen van Ajax niet gewonnen, zelf tegen 10 man lukte het een paar seizoenen geleden niet.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Reverse Jinxen noem ik dit🤪 . Wij hebben de laatste 2 wedstrijden ook echt belabberd gespeeld. Als Orjaeseter net als de vorige weken niet helemaal fit is en/of niet speelt dan hebben we minder diepgang als FC Bal op het dak 5. Plus uit in de Arena hebben we tegen nog slechtere elftallen van Ajax niet gewonnen, zelf tegen 10 man lukte het een paar seizoenen geleden niet.
Haha ik ga een vrij miserabele pot zien als ik het zo lees ;).

Hoogdag!

Hopelijk zonder gekke klimaat activist.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk wil ik niks afdoen aan die dus volledig terechte overwinning van Twente (maar doe het toch ;)).

Wat is de eredivisie van een schrikbarend slecht niveau geworden zeg. Ik heb achter elkaar de nummer 2 tegen 4 en de nummer 4 tegen 5 zitten kijken. Dat zouden dan toch de betere ploegen moeten zijn, maar behalve Twente supporters is daar toch niemand enthousiast van geworden.

Anderzijds brengt dat als Ajacied ook wat rust. Met twee of drie gerichte aankopen op sleutelposities en een trainer met duidelijke visie en je doet weer mee voor het kampioenschap.

Users who are viewing this thread