Sport algemeen

Ik geef ook weinig om de beker, maar ik heb Ajax niet vaak zo afgeschminkt zien worden als gisteren. Wat een makke lammetjes. Alleen Dolberg zette er enig fysiek en vernuft tegenover, de rest was allemaal heel erg zwak. Met Jaros, Wijndal en Sutalo als meest in het oog springende prutsers. Het is inmiddels geen gifbeker meer, maar een emmer.

Wel een goed signaal voor de leiding die dacht dat de weg omhoog al goed was ingezet. De selectie is niet in balans. Ze hebben nog twee weken om kwaliteitsinjectie te doen, want de tweede plaats moet het enige doel zijn nu.

Hopelijk gaat NEC wel door volgende week ;-)

Ik geef ook weinig om de beker, maar ik heb Ajax niet vaak zo afgeschminkt zien worden als gisteren. Wat een makke lammetjes. Alleen Dolberg zette er enig fysiek en vernuft tegenover, de rest was allemaal heel erg zwak. Met Jaros, Wijndal en Sutalo als meest in het oog springende prutsers. Het is inmiddels geen gifbeker meer, maar een emmer.

Wel een goed signaal voor de leiding die dacht dat de weg omhoog al goed was ingezet. De selectie is niet in balans. Ze hebben nog twee weken om kwaliteitsinjectie te doen, want de tweede plaats moet het enige doel zijn nu.

Ja wat een drama inderdaad.
Feyenoord en Ajax nog steeds de nr. 2 en 3 van de eredivisie. Bepaald geeeeeen reclame.

Het is hopen dat Baas niet lang is uitgeschakeld, want die heb je achterin echt keihard nodig. Verder spelen we bijna zonder backs en 6, daar moet echt wat gebeuren. Het is toch niet zo lastig ook, om te beginnen is El Karouani om de hoek te halen.

Het is hopen dat Baas niet lang is uitgeschakeld, want die heb je achterin echt keihard nodig. Verder spelen we bijna zonder backs en 6, daar moet echt wat gebeuren. Het is toch niet zo lastig ook, om te beginnen is El Karouani om de hoek te halen.
Baas brengt meer voetbal naar voren natuurlijk. Gisteren bleef het weer bij ellenlang geschuif achterin.

En Wijndal is sinds hij bij Ajax zit een parodie op voetbal. Wat een lamlendige, domme speler. Ik heb het zo met hem gehad. En dan nog die verontwaardiging na de wedstrijd, manmanman.

Rosa doet nog in ieder geval zijn stinkende best.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Dat Wijndal uberhaupt nog op voetbal zit... Die kerel is zo ontzettend dom ook voor de camera. Hij moet gewoon lekker naar een middenmoot Frankrijk toe verkassen ofzo, hij gaat hier in Nederland niks meer brengen.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Dat Wijndal uberhaupt nog op voetbal zit... Die kerel is zo ontzettend dom ook voor de camera. Hij moet gewoon lekker naar een middenmoot Frankrijk toe verkassen ofzo, hij gaat hier in Nederland niks meer brengen.
Ongelooflijk ja. Wat @Raskolnikov zegt, Rosa is ook niet best, maar die lijkt er wel helemaal voor te gaan, net als Gaaei. Wat met Wijndal is gebeurd nadat ie bij AZ toch echt wel veelbelovend was, is een enorm raadsel.

Ongelooflijk ja. Wat @Raskolnikov zegt, Rosa is ook niet best, maar die lijkt er wel helemaal voor te gaan, net als Gaaei. Wat met Wijndal is gebeurd nadat ie bij AZ toch echt wel veelbelovend was, is een enorm raadsel.
Ik ben wel echt een neutrale voetbalfan, met voorkeur voor Ajax (eigenlijk vooral liefde voor Cambuur want in Leeuwarden opgegroeid.) Maar zo'n wedstrijd als gisteren kan ik wel echt heel erg genieten van AZ. We hebben het ook vooral over de wanprestatie van Ajax, maar AZ was echt heer en meester op het middenveld.

Sowieso goed voetbal kan ik van elke club heel erg waarderen. Alleen PSV, AZ en soms Twente laten dat dit seizoen zien. Gelukkig zie ik veel Engels voetbal.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en B0G5
Ik ben wel echt een neutrale voetbalfan, met voorkeur voor Ajax (eigenlijk vooral liefde voor Cambuur want in Leeuwarden opgegroeid.) Maar zo'n wedstrijd als gisteren kan ik wel echt heel erg genieten van AZ. We hebben het ook vooral over de wanprestatie van Ajax, maar AZ was echt heer en meester op het middenveld.

Sowieso goed voetbal kan ik van elke club heel erg waarderen. Alleen PSV, AZ en soms Twente laten dat dit seizoen zien. Gelukkig zie ik veel Engels voetbal.
Voor goed voetbal hoef je idd niet in de eredivisie neer te strijken. Dit Ajax staat gewoon derde op een paar punten van de nummer 2.

Desondanks vind ik de eredivisie (en zelfs de kkd) vaak alsnog best vermakelijk.

Alleen PSV, AZ en soms Twente laten dat dit seizoen zien. Gelukkig zie ik veel Engels voetbal.
AZ is misschien wel het meest wisselvallige team van de hele competitie, Twente speelt sinds Van den Brom er zit structureel aantrekkelijk voetbal maar maken de kansen niet af, zijn 1 wedstrijd maar de mindere ploeg geweest en dat was tegen Groningen. AZ daarentegen hebben meer slechte wedstrijden als goede gespeeld, dan kijk ik 10x zo lief naar NEC of Groningen.

AZ is misschien wel het meest wisselvallige team van de hele competitie, Twente speelt sinds Van den Brom er zit structureel aantrekkelijk voetbal maar maken de kansen niet af, zijn 1 wedstrijd maar de mindere ploeg geweest en dat was tegen Groningen. AZ daarentegen hebben meer slechte wedstrijden als goede gespeeld, dan kijk ik 10x zo lief naar NEC of Groningen.
Ja, natuurlijk is na een 6-0 afdroging geen enkel excuus of slecht woord over de winnaar op zijn plek. Maar tot de 2-0 vond ik AZ ook erg slordig spelen. Daarna heb ik de tv dus uitgezet haha, maar het is in die zin misschien ook wel het dramatische van Ajax dat maakt dat iets heel goed of attractief gaat lijken.

Als Twente fan vond ik ons ook behoorlijk bar en boos voetballen. Maar goed je kunt in deze periode ook Ajax fan zijn. 020 moeten ze helemaal afbreken en opnieuw opbouwen. Ik mis de echte spelmaker en de bijters die af en toe te ver gaan. Gewoon te weinig voetballend vermogen.

Ja, en toch, hoe gek dat ook klinkt na de zoveelste vernedering, heb ik het idee dat Ajax weer de goede richting op aan het gaan is. Met zoals eerder genoemd al weer een focus op jeugd met echt wel goede spelers die eraan komen, Jordi Cruijff die mogelijk weer wat smoel gaat geven, kan het met een paar gerichte aankopen ook zo weer een leuk volgend seizoen worden. Voor volgend jaar een keeper, 2 backs, een CVM, en verder basiskrachten die weggaan 1 op 1 vervangen, en je bent best wel al een end.

Verder heb ik ook wel, niet perse heel gegrond, ook nog wel wat vertrouwen in onze meest recente Japanse aanwinst. Als die fit wordt en blijft, gaat dat voor de eredivisie sowieso een keurige speler zijn. Ik denk ook dat Itakura beter gaat zijn dan hij tot nu lijkt. Meestal staat ie vooralsnog CV met Sutalo of CVM wat niet zijn plek is.

Heitinga heeft schijnbaar een briljante zaakwaarnemer. Die helpt hem binnen bij clubs als Liverpool en Spurs.

Misschien is het ook wel gewoon een uitstekende assistent. In ieder geval geen hoofdtrainer.

Heitinga heeft schijnbaar een briljante zaakwaarnemer. Die helpt hem binnen bij clubs als Liverpool en Spurs.

Misschien is het ook wel gewoon een uitstekende assistent. In ieder geval geen hoofdtrainer.
Bij Liverpool liepen ze met hem weg dus niet heel gek dat die ergens aan de slag kan als assistent. In de rol van hoofdcoach gaat dat natuurlijk niet op daar krijgt die niet zulke clubs

Gun het hem wel, lijkt me wel een aardige vent. Maar ik denk toch echt dat hij als hoofdtrainer niet geschikt is. Net als veel oud topspelers heeft hij één idee en dat is zaligmakend. Je ziet toch dat trainers die wat harder moeten werken om te klimmen op de ladder in het trainerscircuit daar beter in zijn.

Gun het hem wel, lijkt me wel een aardige vent. Maar ik denk toch echt dat hij als hoofdtrainer niet geschikt is. Net als veel oud topspelers heeft hij één idee en dat is zaligmakend. Je ziet toch dat trainers die wat harder moeten werken om te klimmen op de ladder in het trainerscircuit daar beter in zijn.

Heb ook het idee dat de minder succesvolle voetballers de betere trainers worden.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Heb ook het idee dat de minder succesvolle voetballers de betere trainers worden.
Ja, het is soms ook wat lastig te beoordelen. Guardiola is een enorm vooruitstrevend toptrainer, bijna een filosoof. Maar hij heeft ook altijd met het beste materiaal mogen werken. Maar er zijn ook heel wat voorbeelden van oud topvoetballers voor wie dit echt niet geldt inderdaad.

Users who are viewing this thread