Sport algemeen

Er zitten nogal wat mensen daar achter het doel. Beetje fors om een heel seizoen lang duizenden mensen te straffen die gisteren niets afsteken, gooiden of naar binnen hebben gebracht.
Dat is zo een zwak excuus. Kijk, al die mensen die in die vakken zitten zijn medeplichtig. Denk je nu echt dat die gasten niet weten wat er zal gebeuren en wie het doet?
Er is hier een paar maanden geleden al eens een discussie geweest, maar het is vrij simpel: de macht van de supporter is veel te groot geworden en het bestuur van zo een club is er gewoon bang van. Maar de enigste remedie is die supporterclubs bannen en weren uit uw stadion.
Het nadeel? Die gasten zijn zodanig gek, dat je als bestuurslid moet vrezen voor represailles in uw privé.

Als je ziet wat voor een vuurwerkkanonnen ze mee konden nemen mag je Ajax ook wel wat harder straffen, elke Ultra's groep heeft veel malloten maar bij Ajax lijken het er toch altijd meer te zijn als bij de rest.

Wel super blij met de overwinning van Twente, met dank aan clown van het weekend Troy Parrot!

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Oasiss
Dat is zo een zwak excuus. Kijk, al die mensen die in die vakken zitten zijn medeplichtig. Denk je nu echt dat die gasten niet weten wat er zal gebeuren en wie het doet?
Er is hier een paar maanden geleden al eens een discussie geweest, maar het is vrij simpel: de macht van de supporter is veel te groot geworden en het bestuur van zo een club is er gewoon bang van. Maar de enigste remedie is die supporterclubs bannen en weren uit uw stadion.
Het nadeel? Die gasten zijn zodanig gek, dat je als bestuurslid moet vrezen voor represailles in uw privé.
Medeplichtig nog wel..

Nja, volgens mij zijn we het er wel over eens dat het hoogst verwerpelijk is wat er gebeurt.

Als je ziet wat voor een vuurwerkkanonnen ze mee konden nemen mag je Ajax ook wel wat harder straffen, elke Ultra's groep heeft veel malloten maar bij Ajax lijken het er toch altijd meer te zijn als bij de rest.

Wel super blij met de overwinning van Twente, met dank aan clown van het weekend Troy Parrot!
Wel mee eens ja, ik zag de foto's waarbij kanonnen geen tikkeltje overdreven is.

Het interview met onze financieel directeur na afloop was ook wel schrijnend. Beetje aan het pochen met alle maatregelen, maar hij leek verbaasd toen het idee werd geopperd dat deze bommen gewoon doordeweeks al worden neergelegd.

Medeplichtig nog wel..

Nja, volgens mij zijn we het er wel over eens dat het hoogst verwerpelijk is wat er gebeurt.
Ja medeplichtig. Als jij als burger zoveel vuurwerk rondom u ziet en je zit in een gesloten gebouw, is het uw verdomde plicht om dit te melden. Achteraf mogen we blij zijn dat er geen gewonden of doden zijn gevallen. Dat is de realiteit.

Ik denk dat je het begrip medeplichtig gewoon niet zo goed begrijpt. Maar goed, ik wil er verder ook niet te ver op doorgaan. Het is gewoon verschrikkelijk irritant, gevaarlijk, met alleen maar verliezers; veroorzaakt door een groepje idioten.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Hier viel weinig aan te melden, en daar de verklikker gaan spelen is gevaarlijk als dat vuurwerk. Zijn 2 mensen/groepen verantwoordelijk, de supporters die dit organiseren en het bestuur van Ajax.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Oasiss
Ik denk dat je het begrip medeplichtig gewoon niet zo goed begrijpt. Maar goed, ik wil er verder ook niet te ver op doorgaan. Het is gewoon verschrikkelijk irritant, gevaarlijk, met alleen maar verliezers; veroorzaakt door een groepje idioten.
Ik denk echt dat je te naief bent in 'een groepje idioten'. Dit gaat veel verder dan wat gekken bijeen die een paar bommetjes meehebben.
Maar zoals altijd bij het voetbalrellen in de lage landen, wordt de grens alleen maar verlegd. Het is wachten op de eerste dode.

Er zitten nogal wat mensen daar achter het doel. Beetje fors om een heel seizoen lang duizenden mensen te straffen die gisteren niets afsteken, gooiden of naar binnen hebben gebracht.

Je kan het wel redelijk gericht doen, verwacht ik. Ik denk dat bij elke club je makkelijk kan aanwijzen welke vakken "de harde kern" zijn. Geen idee of dat overal van cornervlag tot cornervlag is, maar op basis van de foto's was dit niet een handjevol mensen. Men zal in ieder geval gewoon heel hard moeten optreden, al gaat het maar met één persoon tegelijk, gewoon flink straffen.

Een drama is het. Man wat moet je hier tegen doen ja? De club ligt in de houdgreep door een stel idioten.. Verbannen is vragen om meer geweld binnen en buiten het stadion.
Een corrigerende tik is ook niet voldoende. Dat is gewoon heel heel moeilijk. Ik zou pleiten voor een leeg vak, de komende ...5/6?? wedstrijden.

Dat beeld van die pa samen met zijn zoontje. Je ziet de teleurstelling van het manneke af, pa stond ook gewoon met natte ogen. Dat zou moeten zijn bij een verloren pot, bij een misgelopen race om de titel, niet bij een vuurwerkaanval op het veld/in het stadion. Dat heeft niks met supporteren te maken. Drama.

Ajax is zeker niet mijn club. En de aanhang verlangt veel omdat de lat er hoog moet liggen. Maar op deze manier gaat het gat nog veel dieper worden.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Rockbeer
Tja, Ajax laat zich in de houdgreep nemen door die idioten. Ze ontslaan Heitinga nadat de harde kern dat geëist heeft, dat was nou net een moment om te laten zien dat de F-side niet de baas is

Tja, Ajax laat zich in de houdgreep nemen door die idioten. Ze ontslaan Heitinga nadat de harde kern dat geëist heeft, dat was nou net een moment om te laten zien dat de F-side niet de baas is
Mwah dat was niet alleen de f-side die dat wilde, haha. Waren weinig mensen die daar nog geloof in hadden

@reaper Gefeliciteerd!

Hopelijk maken wij de competitie wat spannender.
Heerlijk @Joe ,
heb het met een half oog en huilende baby gevolgd op tv
eindelijk de 0 gehouden en gewoon strijden
zo hoort het.
paar mooie kansjes gehad en dan zo gaan winnen. Heerlijk na zo een barre weken.

beetje meer hoop voor woensdag al zal stvv ook een harde noot worden.

middenmoot dit jaar en het is goed voor mij.

Heitinga zat er uiteindelijk nog veel te lang.

Maar goed, op ieder vlak zijn we de sneuneuzen van het land geworden.

Het meest trieste is dat er bitter weinig jeugd doorbreekt.
Ja, al zit er volgens mij wel een en ander dat interessant is te volgen.

Bouwman, Bounida (al dan niet eigen), Steur, Unuvar.

Ik denk ook dat het zaak is door te selecteren, en het eventueel maar met jeugd op te vullen, ook als die misschien nog net minder zijn.

Nooduitgang open gegooid waar men vrolijk zonder security naar binnen kon lopen. Bizar wel. Voorheen was er altijd tijdens de wedstrijd een verkleedpartijtje onder de spandoeken om bivakmutsen en andere kleding aan te doen. Security keek met die dagen (bv met herdenking Paddy) wel fftjes een andere kant op. Nu was het vanaf minuut 1 al duidelijk omdat iedereen 'onherkenbaar' naar binnen kwam.

Kan natuurlijk echt niet. Conclusie; Vitesse 6 punten in de mindering.

Laatst bewerkt:
Dit mag de beveiliging van Ajax zich wel gedeeltelijk aanrekenen als er zomaar een nooddeur open gemaakt is en hier mensen naar binnen konden zonder controle. De hoeveelheid was ook echt wel bizar en dan ook nog vuurwerk op het veld gooien, iets wat ik nooit heb begrepen waarom je zoiets zou doen.

Nu zit ik zelf al 15 jaar in de Kuip en heb wel het één en andere gezien, gelukkig is het qua rellen bij thuiswedstrijden al jaren heel rustig vergeleken met 15 jaar geleden, maar dat vuurwerk blijft wel een ding. .

Een vak dichtgooien voor bepaalde tijd helpt niet (is bij Feyenoord ook al wel is gebeurt), de personen die het doen harder straffen? Heb het idee dat iedereen altijd overal mee wegkomt en ze de personen niet kunnen identificeren. Punten in mindering? Misschien voelt dat oneerlijk, maar denk wel dat als dit ingevoerd wordt de sociale druk enorm toeneemt, waardoor het laten staken van een wedstrijd door vuurwerk in een snel tempo afneemt.

also collectieve straffen zijn bullshit. want er zijn er in ieder vak mensen bij die het niet wisten, niet deelnemen,...

ze weten bij de club vaak goed genoeg wie het is.
maar ipv ze persoonlijk aan te pakken is het makkelijker om collectief straffen aan te nemen om de "harde kern" niet nog meer op stang te jagen.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en NoLifeIzegem
Ik ga ook best vaak naar uitwedstrijden van mijn clubje, maar ik weet echt niet wat die capuchonnetjes van plan zijn hoor...

Heb ook zo'n hekel aan die collectieve straffen over geen uitsupporters etc. Pak die debielen aub keihard aan, overal camera's etc het zal me allemaal aan mijn reet roesten. Ik wil gewoon naar Oss uit als ik daar zin in heb.

• Leuk
Waarderingen: Davidd

Users who are viewing this thread