Sport algemeen

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.432
8.661

Vind het best een goede samenvatting van judo. Verder heb ik er geen verstand van los van wat termen en dat je geen 3 straffen wil, maar zie ik toch voornamelijk de punten gescoord worden door iemand op zij of rug te werpen?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.856
3.972
Vind het best een goede samenvatting van judo. Verder heb ik er geen verstand van los van wat termen en dat je geen 3 straffen wil, maar zie ik toch voornamelijk de punten gescoord worden door iemand op zij of rug te werpen?
Dat zegt zoveel als dat je in schaken de andere koning schaakmat moet zetten, zonder belang te hechten aan hoe je daartoe komt en hoe je andere stukken mag bewegen. Je beschijft het doel, maar verder ook helemaal niks van alles wat judo inhoudt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.007
986
Dat zegt zoveel als dat je in schaken de andere koning schaakmat moet zetten, zonder belang te hechten aan hoe je daartoe komt en hoe je andere stukken mag bewegen. Je beschijft het doel, maar verder ook helemaal niks van alles wat judo inhoudt.
Ik zit ook in het kamp 'saai'. Enigste wat ik gisteren zag, was elkaar bij de kraag nemen en paar keer iets proberen. Als je quasi constant naar een golden score gaat, is er toch iets mis qua opzet vind ik. Maar goed, de fans/beoefenaars zullen het wel goed hebben gevonden, dat is het belangrijkste!
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.432
8.661
Dat zegt zoveel als dat je in schaken de andere koning schaakmat moet zetten, zonder belang te hechten aan hoe je daartoe komt en hoe je andere stukken mag bewegen. Je beschijft het doel, maar verder ook helemaal niks van alles wat judo inhoudt.

Ja, dat snap ik. Maar als je aan iemand die er niks van snapt, moet uitleggen hoe judo werkt, zou ik toch wel beginnen met vertellen dat je de tegenstander op de rug moet krijgen. Je kan ook een hele uitleg gaan geven met alle technische termen erbij, maar beginnen bij het begin is toch wel handig
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.616
1.905
Hèhè, eindelijk onze Belgische vrienden gepasseerd. De heren soeverein en bij de vrouwen was helaas de baan net een meter te lang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.856
3.972
Ja, dat snap ik. Maar als je aan iemand die er niks van snapt, moet uitleggen hoe judo werkt, zou ik toch wel beginnen met vertellen dat je de tegenstander op de rug moet krijgen. Je kan ook een hele uitleg gaan geven met alle technische termen erbij, maar beginnen bij het begin is toch wel handig
Dat is een begin ja, maar met 'is het enige dat je moet weten eigenlijk' doe je net alsof je zo de sport kan snappen. En dat is gewoon niet het geval. Dan weet je alleen dat er op die manier gescoord kan worden.
En eerlijk, volgens mij snapten degene die daarvoor een opmerking maakten dat deeltje nu net wél. Het gaat om al die andere regels die maken dat je een sport kan 'volgen', die bij bijvoorbeeld balsporten net iets sneller te begrijpen zijn.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.432
8.661
Dat is een begin ja, maar met 'is het enige dat je moet weten eigenlijk' doe je net alsof je zo de sport kan snappen. En dat is gewoon niet het geval. Dan weet je alleen dat er op die manier gescoord kan worden.
En eerlijk, volgens mij snapten degene die daarvoor een opmerking maakten dat deeltje nu net wél. Het gaat om al die andere regels die maken dat je een sport kan 'volgen', die bij bijvoorbeeld balsporten net iets sneller te begrijpen zijn.

Ja, klopt, natuurlijk is er veel meer aan regels. Uiteindelijk is het relatief goed te volgen met gewoon een beetje de basis en af en toe wat uitleg van de commentator tussendoor. Maar verder zijn we denk ik iets te serieus bezig over een niet al te serieus bericht.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.692
5.187
Dat is een begin ja, maar met 'is het enige dat je moet weten eigenlijk' doe je net alsof je zo de sport kan snappen. En dat is gewoon niet het geval. Dan weet je alleen dat er op die manier gescoord kan worden.
En eerlijk, volgens mij snapten degene die daarvoor een opmerking maakten dat deeltje nu net wél. Het gaat om al die andere regels die maken dat je een sport kan 'volgen', die bij bijvoorbeeld balsporten net iets sneller te begrijpen zijn.
Ga maar eens de handsregel bij voetbal uitleggen aan een leek ;).

Maar snap wel dat het bijster interessant kan zijn als het wat meer je ding is. Mijn eigen opvatting is dat ik andere sporten, waarbij ik ook een leek ben, wat makkelijk kan volgen en waarderen, maar dat geef jij eigenlijk ook wel aan :).
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.139
13.185
Ja, klopt, natuurlijk is er veel meer aan regels. Uiteindelijk is het relatief goed te volgen met gewoon een beetje de basis en af en toe wat uitleg van de commentator tussendoor. Maar verder zijn we denk ik iets te serieus bezig over een niet al te serieus bericht.
Kijk nou uit, joh. Ze gooit je zo in een ippon...
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en nikita

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.779
3.107
Wel bijzonder schandalig dat atleten in de stront van Parijs moeten zwemmen omdat de Fransen zo chauvinistisch blij zijn met de Seine
En dat onderdelen onnodig worden uitgesteld omdat ze dat zo nodig willen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.806
Dat zegt zoveel als dat je in schaken de andere koning schaakmat moet zetten, zonder belang te hechten aan hoe je daartoe komt en hoe je andere stukken mag bewegen. Je beschijft het doel, maar verder ook helemaal niks van alles wat judo inhoudt.
Schaken is dan ook, net als judo, niet heel interessant om te kijken als je er verder niet veel vanaf weet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Gebruikers die dit onderwerp bekijken