Dit jaar was mijn allereerste meerdaagse Rock Werchter. Ik was hier ooit 1x eerder, in 1994, maar dat was slechts voor 1 dag (wel een fantastische dag, dat dan weer wel
Toen was ik bijna 17, nu bijna 49 met op sleeptouw de oudste dochter van mijn broer. Deze zomer wordt ze 18 en het leven is, met autisme, arfid & een sociale angststoornis, niet altijd even makkelijk voor haar.
We hebben ons voorbereid door eerst naar gewone concerten te gaan en vorig jaar 1 dagje naar Dynamo open air. Dat was spannend maar ging goed dus durfden we Werchter wel aan, zeker toen bleek dat een paar van haar topfavorieten zouden spelen.
Het is allemaal fantastisch verlopen. We hebben het vrij rustig aan gedaan en dus een stuk minder gezien dan de meesten van jullie, maar voor ons was iedere show (of deel daarvan) er toch weer eentje. Het is geen kind van grote emoties (in tegenstelling tot haar tante, lol) dus het was erg bijzonder om haar zo te zien genieten.
Zeker toen duidelijk werd dat er vanalles was wat ze wél kon eten, dat we rustiger plekken op konden zoeken en dat er zero pressure was om dingen te doen/ leuk te vinden, zag je haar met de minuut meer ontspannen.
We hebben samen een ontzettend gezellige en bijzonder weekend gehad, waarvan ik hoop dat er nog vele mogen volgen.
Ik heb ook écht genoten van de voorpret hier op het forum en van jullie prachtige verslagen achteraf. Zelf ben ik niet zo goed in het vertellen wat ik precies goed of slecht vind aan muziek dus ik hou het bij een overzicht van wat we hebben gezien, met daarin verwerkt m’n top 10.
Hopelijk tot volgend jaar!
Kasabian
10. Dylan Gossett
Tom Smith
3. The Prodigy
8. Kingfishr
Social Distortion
The Last Dinner Party
2. Franz Ferdinand
7. Tempest
Agnes Obel
Palaye Royale