Rock Werchter 2026

Ik zou met plezier een uur langer op die parking willen staan als er daardoor een paar die gedronken hebben uit het verkeer gehaald worden.
Dat laatste sowieso, maar een uur langer op de parking vind ik ook een groot probleem.
Wij rijden op zondagavond/nacht naar huis.
Dan is extra vermoeidheid door het wachten minstens even gevaarlijk als iemand die met drank op rijdt.

• 100
Waarderingen: Bwoite
Dat laatste sowieso, maar een uur langer op de parking vind ik ook een groot probleem.
Wij rijden op zondagavond/nacht naar huis.
Dan is extra vermoeidheid door het wachten minstens even gevaarlijk als iemand die met drank op rijdt.
Misschien kun je dan beter een slaapplek boeken of iets eerder weggaan.

Volgende pijnpunt, we gaan met z'n 5-en. Iemand van 15, 17, 18, 20 en ondergetekende boomer. We gaan het weekend. Hoeveel munten? 20 pppd? Dan afronden op 500?

Op zich niet erg als je wat over hebt, die kan je toch weer inleveren, maar meer het totale bedrag nu...

Misschien kun je dan beter een slaapplek boeken of iets eerder weggaan.
We slapen gewoon het hele festival op de camping (dit jaar voor het eerst op A1) en gaan altijd wat eerder weg om de drukte voor te zijn.
Met een beetje geluk levert dit nu ook geen problemen op.

Maar het zou zuur zijn om nog fit naar de auto te lopen en er vervolgens achter te komen dat het wegrijden dramatisch langzaam verloopt.
Dit hebben we al een keer eerder meegemaakt. Om dat te voorkomen kijken we het laatste concert nooit af, wat de laatste jaren goed verliep.

Heeft iemand hier ervaring hoe vertrekken van de A1 op maandag verloopt?
Gaat dat vlot, of is dat standaard een opstopping van jewelste?

Als dit meevalt kunnen we overwegen op maandag te vertrekken, al gaat mijn voorkeur daar niet naar uit.
Het opruimen en naar de auto brengen van alle spullen kost wel even tijd en je moet al voor 12u van het terrein af zijn, tcoh?

Is wel een feit dat als je een uur staat te wachten dat niet altijd bevorderlijk is voor de vermoeidheid na vier dagen Werchter. Ik ga ook altijd voor tijd weg en ben meestal na beetje aanschuiven vlot van de parking en ben altijd nog fit of vol adrenaline. Maar als je uurtje stil zit, dan kruipt dat toch in de kleren en ebt de adrenaline en fitheid weg. Ik vertrek ook meestal alleen, dus zeker niet ideaal. Maar goed, zal wel meevallen. Altijd van het beste uitgaan.

Heeft iemand hier ervaring hoe vertrekken van de A1 op maandag verloopt?
Gaat dat vlot, of is dat standaard een opstopping van jewelste?
Ik vertrok vorig jaar vanaf de Hive-parking op maandag, rond een uur of 11u. Ging allemaal soepel en snel.

Geen idee of iemand andere ervaringen heeft met de A1-parking?

Volgende pijnpunt, we gaan met z'n 5-en. Iemand van 15, 17, 18, 20 en ondergetekende boomer. We gaan het weekend. Hoeveel munten? 20 pppd? Dan afronden op 500?

Op zich niet erg als je wat over hebt, die kan je toch weer inleveren, maar meer het totale bedrag nu...
Verschilt heel erg met wat je allemaal koopt. Ik neem er vaak in totaal 50 dus voor 180 euro. Ik eet voor ik naar het terrein ga altijd een lekker belegd broodje bij de bakker in het dorp. Ik neem wat eierkoeken of krentenbollen mee en drink vooral water uit een flesje. Ik haal in de avond wat lekkers te eten en tussendoor nog een wafel of ijsje. Ben je van plan al je drinken te kopen en een beetje door te tanken, dan kost het je natuurlijk veel meer.

Dat je 80 per persoon afrond naar 125 voor het weekend loopt wel in de kosten haha

Ik heb het altijd met 60 coins gered, hield altijd ook wat over. Maar ligt natuurlijk aan wat je allemaal wilt op het terrein!

Ze zullen er wel over nadenken hoe ze dit soepel laten verlopen. Daarover gesproken: hoe lang duurt het voordat een paar glazen alcohol een beetje fatsoenlijk uit je bloed zijn? Uur of 5-7 wel, toch?
Even uit eigen ervaring, maar als je er zo naar kijkt blijf je beter nog een nachtje ergens slapen. Genieten van alcohol en toch rijden gaan sowieso niet zo goed samen. Dus dan zou je beter kiezen tussen of niet rijden of consumeren wat past bij iemand die gaat rijden. Het is de gok niet waard voor en jezelf als de mensen die meerijden of de andere mensen in het verkeer. (Don’t take it personal btw)

20 per dag vind ik weinig, maar hangt natuurlijk af van wat je verzet, hoe lang je in de apero hangt en nog van die leuke redenen

Het ligt er echt aan wat je eet- / drinkpatroon is.

Ik kom de meeste jaren toe met 40 coins in totaal voor 4 dagen (+5e dag indien Hive).
Dat klinkt als weinig, maar ik kom niets tekort:
  • Voor op de camping neem ik voldoende sterk bier mee.
    Bij voorkeur boven de 10%.
    Vind ik lekker en je drinkt minder (ga ik van uit).
    Hoofreden: sterk bier smaakt beter als je het bier niet koud kunt krijgen.
    Alcoholpercentage is ong. de ideale drinktemperatuur.
    Tip: koel je bier in een koud water.
    Tip 2: Karmeliet verkopen sinds een jaar of 2 ook in blik

• Op de camping nemen we met de groep altijd voldoende broodjes, fruit en snacks mee.
    Voor aan het begin en eind vd dag.
    En oploskoffie.

• Lunchen doe ik op weg naar het festival.
    Kost ook geld, maar geen coins.
    Normaal gesproken een flink smoske of stokbrood Martino schuin tegenover de Hive.
    Hier moet ik dit jaar maar eens een goed alternatief voor zoeken, vanwege verblijf op A1.

• De meeste avondmalen haal ik buiten het terrein.
    Veel beter, netter geprijsd en goed voor de verenigingen.
    Wederom geen coins.

• Tijdens het festival drink ik veel water. Gratis via de drinkpunten en wasbakken.
    (tip: neem een leeg flesje mee en een festival dop om deze af te kunnen sluiten)
    Minstens eenveel als bier. Ik heb geen behoefte om dronken op terrein te lopen en de helft niet te herinneren.

• Die 40 coins is inclusief 1-2 dagelijkse karmelietjes of ander speciaalbier op het terrein.
    Je moet wel een beetje genieten, toch?
    Het is bovendien ook nog eens een uitstekende prijs-kwaliteit voor op een festival.

• Tenslotte blijft er genoeg over om een keer of 2 wat bij de SMaakfabriek o.i.d. te eten

Ze zullen er wel over nadenken hoe ze dit soepel laten verlopen. Daarover gesproken: hoe lang duurt het voordat een paar glazen alcohol een beetje fatsoenlijk uit je bloed zijn? Uur of 5-7 wel, toch?
Hangt een beetje af natuurlijk hoeveel biertjes erin zijn gegaan. Als je op zondag tot het vuurwerk doordrinkt, dan grote kans dat je maandagochtend nog niet mag rijden.

Voor de festivalgangers die één of elke dag op en neer gaan: ik parkeer de auto altijd bij station Aarschot en neem vandaar de pendelbus (circa 15 minuten) naar de busstop bij camping C3. Dan is het nog een minuut of 20 lopen naar het festivalterrein. Op de terugweg is het hooguit een minuut of 10 wachten op de bus (en dat alleen als je met de grote meute na afloop weggaat). Vanaf het station kun je meestal gewoon zonder problemen wegrijden (wel nuchter svp).
Ik heb geen ervaring met de vergelijkbare optie bij station Leuven, maar ik neem aan dat dat vergelijkbaar is.

Laatst bewerkt:
Ik lig toch gemakkelijk aan 25 coins per dag. Ben vaak al vanaf de middag op de weide, dus drankje of 10 + twee keer eten en wat tussendoortjes.

Even uit eigen ervaring, maar als je er zo naar kijkt blijf je beter nog een nachtje ergens slapen. Genieten van alcohol en toch rijden gaan sowieso niet zo goed samen. Dus dan zou je beter kiezen tussen of niet rijden of consumeren wat past bij iemand die gaat rijden. Het is de gok niet waard voor en jezelf als de mensen die meerijden of de andere mensen in het verkeer. (Don’t take it personal btw)
Ik heb een vrij strikt don't drink and drive beleid en blijf gewoon netjes camperen. Dank voor je goedbedoelde adviezen though 👌

• Geweldig
Waarderingen: pigital
Hangt een beetje af natuurlijk hoeveel biertjes erin zijn gegaan. Als je op zondag tot het vuurwerk doordrinkt, dan grote kans dat je maandagochtend nog niet mag rijden.
Als je vroeg wilt vertrekken waarschijnlijk niet nee. Dat probeer ik meestal sowieso niet, vooral om nog een beetje uit te kunnen rusten.

Prima dat er voor iedereen dit jaar nog een extra stok achter de deur is om a. minder te drinken of b. zijn/haar roes uit te slapen.

Amai, kan ik me voorstellen.. Dertigplusser hier, ik drink niet. Ik budgeteer zo'n 15 munten per dag: lunch (4 munten), diner (4 munten), snacks (2x2,5 munten), misschien een frisdrankje of koffie (ik drink vooral water). Eigen ontbijt op de camping. Daar heb ik het de afgelopen keren mee gered. Als ik tekort kom, vind ik het niet erg om de laatste dag een paar munten op de weide te kopen. Ligt er ook aan of je donderdagavond The Hive meepakt of maandagochtend nog ontbijt wilt scoren. Ben je zelf bij de betaling van elke bestelling op de weide of ga je voor een Groupie Card? Dan moet je even de voorwaarden van Cashless checken, volgens mij kun je je voorverkoopmunten daar niet opzetten.

Users who are viewing this thread