Even kort aanhaken over drukte bij Werchter.
Ik heb tot dusver in mijn 5 edities (2016, 2017, 2022 tm 2024), nog 0 keer het idee gehad dat het terrein an sich te druk was. Ja we hadden het barn debacle 3 jaar terug en dat hebben ze keurig opgelost. Klub verhuis gaat ook lucht geven want soms kan het daar wel een bottleneck zijn.
Maar gevoel dat er echt te veel mensen zijn, vooral de main stage, nog nooit mee gemaakt. Bij druk bezochte headliners, gewoon rechts aanhouden, links stropt het op imv uitloop andere podia.
Verder werkelijk nooit meegemaakt dat ik lang moet wachten op een toiletbezoek, eten of drinken. Je hebt je piekmomenten en soms moet je het eventjes timen. Alle Nederlanders en Belgen willen echt om 17:30 á 18:00 aan tafel en daar moet je gewoon creatief rekening mee houden.
Ik denk dat mijn grootste issue het het festival nog wel de rij voor de koffie is. Ze serveren er prima lekkere koffie maar ik heb nog nooit vlug een bakje koffie kunnen halen. Logisch opzich maar iets meer capaciteit daarin zou ontzettend fijn zijn.
Herinner me nog dat ik 's avonds rond 20:00 á 21:00 bij the slope was, achterin, wilde vlug een bakje koffie halen en weer terug. Is toen toch maar een biertje geworden. Hebben we ook wel smakelijk om kunnen lachen dat mijn definitie van koffie schijnbaar iets anders is dan die van een ander.
Achja, ik vier alvast mijn verjaardag vandaag, ik ga maar eens genoeg koffie koud zetten.