Rock Werchter 2026

Ja, denk ook absoluut niet aan een cancel of zo. Zal inderdaad wel al even vastliggen en nog niet aangekondigd zijn om de ticketverkoop van donderdag extra kansen te geven. Nu deze late aankondiging voor die fans die toch met geen stokken naar Werchter te krijgen zijn.
Blijkbaar hebben ze nooit het idee gehad dat Elvis Costello veel tickets zou schuiven voor een festival. Oorspronkelijk stond hij gepland op het gecancelde TW Classic op 11 juli.
Het programma op de donderdag van RW heeft eigenlijk genoeg aanknopingspunten voor de Elvis Costello fans, zou je zeggen. Met All Them Witches, Kasabian, Lumineers, Tom Smith, the War on Drugs, Mumford & Sons.

Zal wel al tijdje vastliggen. Veel fans van Costello zijn festivals ontgroeid. Daarom misschien die extra show nog.
Of Rock Werchter heeft nog een aantrekkelijke groep/band kunnen contracteren en gaan Elvis Costello binnenkort vervangen door die groep. Wie weet komen The Editors nog eens opdraven. Als een bepaalde RW dag niet goed verkoopt (denk maar aan de Sam Fender dag vorig jaar) dan haalt men wel eens kunstgrepen uit zoals KOL wegkopen bij een Grieks festival.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: jimmywe
Of Rock Werchter heeft nog een aantrekkelijke groep/band kunnen contracteren en gaan Elvis Costello binnenkort vervangen door die groep. Wie weet komen The Editors nog eens opdraven. Als een bepaalde RW dag niet goed verkoopt (denk maar aan de Sam Fender dag vorig jaar dan haalt men wel eens kunstgrepen uit zoals KOL wegkopen bij een Grieks festival).
Het is 'Editors'.

En nee, ik denk het niet.

• Leuk
Waarderingen: rocktailerr
Of Rock Werchter heeft nog een aantrekkelijke groep/band kunnen contracteren en gaan Elvis Costello binnenkort vervangen door die groep. Wie weet komen The Editors nog eens opdraven. Als een bepaalde RW dag niet goed verkoopt (denk maar aan de Sam Fender dag vorig jaar dan haalt men wel eens kunstgrepen uit zoals KOL wegkopen bij een Grieks festival).
Maar KOL verving niet een band en kwam er bij toch?
Anders ook lekker voor die mensen die wel graag Elvis wilden zien en daardoor (mede) een ticket hebben gekocht voor die dag 😅

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zowel donderdag- als vrijdagtickets zijn momenteel te koop met 20% korting (112 ipv 140 euro) voor Cera-leden. Opvallend toch, moet zijn dat die dagen echt niet goed aan het verkopen zijn.

Er staan ondertussen ook zo'n 100 combi's te koop zowel op Ticketswap als op Ticketmaster resale, maar allemaal duurder dan de originele prijs. Wie wil verkopen zou best onder die 315 euro zakken lijkt me :).

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Absoluut niet, zouden ze in Tienen en Lokeren echt niet content om zijn ..

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye
Eerlijk, bij Foo Fighters zou het een verademing zijn. Bij Pearl Jam wellicht niet.

Edit: En alsof nieuw werk zo een vereiste is. Zou er zelfs nog veel volk bijvoorbeeld luisteren naar die nieuwe plaat van de Foo Fighters? Op den duur heb je het bij die bands wel gehoord ze.
Die nieuwe van de Foo's denk ik wel. Heel goed album trouwens, had mooi gestaan op werchter

• Leuk
Waarderingen: phil en musicislife
Zowel donderdag- als vrijdagtickets zijn momenteel te koop met 20% korting (112 ipv 140 euro) voor Cera-leden. Opvallend toch, moet zijn dat die dagen echt niet goed aan het verkopen zijn.

Er staan ondertussen ook zo'n 100 combi's te koop zowel op Ticketswap als op Ticketmaster resale, maar allemaal duurder dan de originele prijs. Wie wil verkopen zou best onder die 315 euro zakken lijkt me :).
Vorig jaar kreeg je als Cera-aandeelhouder ook korting op de Sam Fender zaterdag (er werden toen tot 3.000 tickets aangeboden).

Wie weet zetten ze Goldband exclusief voor de zomer op RW ipv Elvis Costello. In november treden de stukadoors weer op maar dit exclusief voor Cera-vennoten in de Lotto Arena. 20 Euro staanplaats en 25 Euro voor een zitplaats. Voorlopig zijn ze nergens anders aangekondigd.

Meeste kortingen zijn daar pak hoger dan 20 procent, dus zal het wel nog meevallen ook met de hoge nood om tickets te slijten.

En geen korting op combi's, daar leid ik uit af dat die al goed verkocht hebben. Bovendien nog geen extra dagtickets vrijgemaakt (wat nu al zou gebeurd zijn mochten er massa's over zijn) voor zaterdag of zondag. Of heb ik dat laatste gemist?

Ja, wie weet. 🤔

Kom op, Bob, dat raakt kant noch wal.
Speculaties, ik weet het. Maar dat KOL vorig jaar toegevoegd zou worden bij de zaterdag line-up had begin 2025 ook niemand gedacht. Wait and see. Het aantal tickets dat RW via Cera aanbiedt is beperkt tot 500 tickets dus ze verwachten wellicht dat tegen eind juni alles uitverkocht zal geraken. Maar wel merkwaardig dat last minute een RW festivalact nog een zaalshow aankondigt vlak voor het festival.

Meeste kortingen zijn daar pak hoger dan 20 procent, dus zal het wel nog meevallen ook met de hoge nood om tickets te slijten.

En geen korting op combi's, daar leid ik uit af dat die al goed verkocht hebben. Bovendien nog geen extra dagtickets vrijgemaakt (wat nu al zou gebeurd zijn mochten er massa's over zijn) voor zaterdag of zondag. Of heb ik dat laatste gemist?
inderdaad geen extra dagtickets vrijgemaakt tot nu toe.

Niks idd. En Jimmy gaf ook al aan dat de (vrijdag)verkoop prima loopt...

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joslittel en Bwoite
Ja, wie weet. 🤔

Kom op, Bob, dat raakt kant noch wal.
Ja dit is een hele bijzondere. Speculeren is leuk maar dit is gewoon weg fantaseren.

Natuurlijk is dit niet heel gebruikelijker maar tegelijkertijd ook niet ongezien. Wat wel ongezien is, is dat een aangekondigde act plots van een festival wordt weggehaald en in een zaal geplaatst. Er zijn genoeg mensen die op RW uitkijken naar die show (waaronder onze groep), die gaan ze echt niet plots wegtrekken.

• Leuk
  • 100
Waarderingen: Timmetje, JP5 en Bwoite

Users who are viewing this thread