Rock Werchter 2026

Aangezien het nu een beetje stilte voor de storm is, ben ik benieuwd:

1. Welke van de acts die dit jaar nog redelijk onbekend zijn, gaat volgens jou de komende jaren heel groot worden?

2. Welke onbekende act heb jij ooit op RW gezien die daarna heel bekend is geworden?
1. Last Train
2. R.E.M.

• Leuk
Waarderingen: phil

1. Welke van de acts die dit jaar nog redelijk onbekend zijn, gaat volgens jou de komende jaren heel groot worden?

2. Welke onbekende act heb jij ooit op RW gezien die daarna heel bekend is geworden?

Leuke vraag.

Ik ga zelf pas sinds 2015 naar Werchter en heb sindsdien denk ik geen act gezien die toen nog (relatief) onbekend was en daarna groot is geworden.

Zeker wel goede bands, maar rock en varianten hiervan zijn al een tijd geen mainstream meer. Dat begint nu wel weer een beetje terug te komen naar m'n gevoel.

Wel acts die nu definitief aan het groot worden zijn (bij het festival publiek)
2022: Fontaines DC
2022: Youngblud

En misschien over een aantal jaar STONE (2023)

Als bonus een band waarin ik heel veel potentie zie die nog niet op RW heeft gestaan:
Dexter and the Moonrocks.

Moeten ze wel buiten de VS gaan touren

Da ist ein bahnhof im Brüssel mit der name "Brussel Centraal" und also das hauptbahnhof von Antwerpen ist "Antwerpen Centraal". Aber bitte suchen Sie NICHT für "Leuven Centraal" weil das ist eine Gefängnis 😂 😅 😂 :LOL:

Suchen Sie für Leuven station oder Leuven. Nür "Leuven". Normale weise das ist wohin du fahrst für Rock Werchter ;)

Die besten Anreise von köln ist via Lüttich und von Lüttich gehen Sie nach Leuven mit IC533

Diese Anreise ist am Mittwoch

Bekijk bijlage 19948
Thank you. On the desktop there is Leuven and for some reason on phone there are multiple options. All good though thanks. Hopefully we don't see you at Leuven Centraal

• Leuk
Waarderingen: won666
Leuke vraag.

Ik ga zelf pas sinds 2015 naar Werchter en heb sindsdien denk ik geen act gezien die toen nog (relatief) onbekend was en daarna groot is geworden.

Zeker wel goede bands, maar rock en varianten hiervan zijn al een tijd geen mainstream meer. Dat begint nu wel weer een beetje terug te komen naar m'n gevoel.

Wel acts die nu definitief aan het groot worden zijn (bij het festival publiek)
2022: Fontaines DC
2022: Youngblud

En misschien over een aantal jaar STONE (2023)

Als bonus een band waarin ik heel veel potentie zie die nog niet op RW heeft gestaan:
Dexter and the Moonrocks.

Moeten ze wel buiten de VS gaan touren
Bands worden niet groot via festivals. Wel moeten ze een 'doorbraak'album maken. Bij Dua Lipa was dat Future Nostalgia, bij Fontaines DC Romance en bij Yungblud Idols. Een Sombr bv dankt zijn huidige hoge positie aan het feit dat hij bekend is geworden via social media en enkele hits heeft gescoord.
STONE gaat nooit headliner of subheadliner worden voor RW. Heb ze al twee keren gezien en ze geven nog altijd het indruk van goede band zoals er 13 in een dozijn zijn. Ik zie niet dat 'magische' als bij Pommelien Thijs, Yungblud of Chappell Roan.
De enigste rock band die ik geloof binnen een of twee jaar kunnen headlinen op RW en vnl door hun live optredens groeien is dit:

Of nog even terug te komen op Kneecap VS Haunted Youth. Beide gloednieuwe albums beluisterd... Dat van Kneecap vind ik wel straffer.

1. Balu Brigada
2. Bastille in de KluB C om 14u in 2013
Sam Fender op The Slope in 2018
Aurora KluB C om 13u in 2016
Nothing But Thieves opener op de Main 2017

Een headliner van 75 minuten... Die boeking van The xx als headliner wordt met de dag dubieuzer ook qua uitblijven nieuwe muziek en run op tickets. Denk dat de organisatie toch meer van had verwacht ten tijde van boeken.
Die vrijdag met the XX en Lewis Capaldi is wellicht de minst aansprekende dag. Op dit moment zijn er nog zowel donderdag dagtickets , vrijdagtickets als combitickets te krijgen. Zou me verbazen dat ze de vrijdag zouden uitverkopen. De donderdag dagtickets of combitickets eventueel einde juni mits goed weer.

• Leuk
Waarderingen: JohnnyDoey
Volgend jaar wemelt het van vrouwelijke headliners die nog nooit (Olivia Dean, Billie Eilish, Chappell Roan, Charli XCX, Sabrina Carpenter, Rosalia,..) of slechts een keer al headliner waren (Dua Lipa, Olivia Rodrigo,...). Een stukje uit de Olivia Dean recensie deze vm in de Morgen:
Ze liep erbij als een diva uit de roaring twenties en teleporteerde een uitverkocht en uitzinnig Vorst Nationaal naar de Motown-gloriejaren. Alles aan Olivia Dean was retro, maar tegelijk wierp de Britse soulsensatie zich op als de headliner van de toekomst.
Ja ja. Deze vrouwen hebben het zeker geschopt tot headliner, daar geen discussie over.
Maar er werd ook regelmatig gezegd dat Metallica, Foo Fighters, Pearl Jam, Muse, Green Day etc. het jaar erop zouden touren en Werchter stacked zou worden qua grote namen en dat gebeurde ook niet.

Charli XCX heeft een tourschema qua festivals waar geen touw aan vast te knopen is. Sabrina moet ik nog maar zien of die niet al te groot is voor Werchter. Etc.

Dit jaar: Haunted Youth, Kneecap, TLDP

Afgelopen jaren:
- zo'n zwerver-achtige dude met gitaar, Ed Sheeran ofzo, in 2012 😜
- Ik weet dat ik nog even ben binnen gelopen bij Odd Future in 2013, maar nooit gedacht dat Tyler en Earl Sweatshirt nog heel veel groter zouden worden...
- Frank Ocean in 2013 in de Barn
- Tame Impala in 2013 in de Barn
- Ben Howard in 2013 in de Barn
- blijkbaar Kendrick gemist in 2013 (die editie was té stacked)
- Nothing But Thieves de Main zien openen in 2017
- en Dua Lipa stond in de KlubC tijdens Royal Blood (en ik weet vrij zeker dat ik bij die laatste stond) in 2017

Die 5 kwartiertjes voor The XX is een foutje mag ik hopen? Zou voor een headliner wel erg poverkes zijn.

Keek er van alle HL’ers het meest naar uit, maar hoopte ook wel op wat meer nummers dan die korte shows dan ze nu deden. Vooral van de eerste twee platen.

That Friday with The XX and Lewis Capaldi is perhaps the least appealing day. At the moment, Thursday day tickets, Friday tickets, and combi tickets are still available. I would be surprised if they sold out for Friday. Thursday day tickets or combi tickets might be available at the end of June, weather permitting.
All personal taste isn’t it. My fav 2 days are Friday and Thursday.

I personally hope it doesn’t sell out either, more space is a good thing for me

• Leuk
Waarderingen: JP5
Die vrijdag met the XX en Lewis Capaldi is wellicht de minst aansprekende dag.
Ik ben enorm blij met The xx maar dagprogramma van vrijdag vind ik over de gehele linie ook nog eens idioot sterk en gevarieerd. Droom line-up voor mij.

75 minuten is toch meestal een standaardset voor the XX.
En helemaal eens met die vrijdag: eindigen met FKA Twigs, Agnes Obel, the Warning en the XX is toch een droom!

Users who are viewing this thread