Aangezien het nu een beetje stilte voor de storm is, ben ik benieuwd:
1. Welke van de acts die dit jaar nog redelijk onbekend zijn, gaat volgens jou de komende jaren heel groot worden?
2. Welke onbekende act heb jij ooit op RW gezien die daarna heel bekend is geworden?
Leuke vraag.
Ik ga zelf pas sinds 2015 naar Werchter en heb sindsdien denk ik geen act gezien die toen nog (relatief) onbekend was en daarna groot is geworden.
Zeker wel goede bands, maar rock en varianten hiervan zijn al een tijd geen mainstream meer. Dat begint nu wel weer een beetje terug te komen naar m'n gevoel.
Wel acts die nu definitief aan het groot worden zijn (bij het festival publiek)
2022: Fontaines DC
2022: Youngblud
En misschien over een aantal jaar STONE (2023)
Als bonus een band waarin ik heel veel potentie zie die nog niet op RW heeft gestaan:
Dexter and the Moonrocks.
Moeten ze wel buiten de VS gaan touren
