Rock Werchter 2026

Zaalshows komen nog, zoals eerder gezegd. Maar ze hebben hier nog 3 festivalshows staan die wat meer moeten verkopen…
2 festivals meer he, cactus is al uitverkocht.

Ik vrees wel, dat als ze wachten tot na Suikerrock, dat ze weer redelijk kortdag gaan aankondigen. Wat dan weer zou kunnen leiden tot een makke verkoop zoals bij hun vorige albumrelease.

2 festivals meer he, cactus is al uitverkocht.

Ik vrees wel, dat als ze wachten tot na Suikerrock, dat ze weer redelijk kortdag gaan aankondigen. Wat dan weer zou kunnen leiden tot een makke verkoop zoals bij hun vorige albumrelease.
Te zien welke zaal ze doen. Sportpaleis zal maar last minute uitverkopen, Lotto zal wel snel gaan. Heb indruk dat ze niet de grootste venues doen overal. Al blijft het in België geval apart.

En redelijk kort dag is wel relatief als ze pas in voorjaar 2027 komen. Dat is aankondiging begin september of zo. Of begin augustus zelfs vlak na passage op Suikerrock.

(Wel geen idee wanneer album uitkomt)

Te zien welke zaal ze doen. Sportpaleis zal maar last minute uitverkopen, Lotto zal wel snel gaan. Heb indruk dat ze niet de grootste venues doen overal. Al blijft het in België geval apart.

En redelijk kort dag is wel relatief als ze pas in voorjaar 2027 komen. Dat is aankondiging begin september of zo. Of begin augustus zelfs vlak na passage op Suikerrock.

(Wel geen idee wanneer album uitkomt)
Ik ga ervan uit dat het wel Vorst Nationaal zal zijn.

Album was normaal voor dit najaar zei Tom Smith.

Probleem is dat act KluB C vaak overlapt met de grootste act van de RW dag. Niet elke artiest staat er om te springen om tegelijk te spelen. Dus Werchter gaat vaak op zoek naar acts waar dit geen probleem voor is: dance acts trekken altijd hun volk, of bands vanuit bepaalde niche. Zo'n band als HAEVN lijkt me geen plan A, maar wel al lang content dat ze er mogen staan.
We hebben al vaker van die kronkels gehad daardoor hoor. Hangt echt af van het aanbod.
Puggy heeft zo ooit eens voor een lege Klub C gespeeld tijdens Rammstein. 😂

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: jimmywe en Mr. Y
Aangezien dit een vervanging is zal het wel zo lopen zeker? En dat ze nu niet vervangen worden op de affiche van Rock Werchter?
Als ze op RW vervangen zouden worden dan was dat wel gelijk bekendgemaakt. Op Parklife krijgen ze niet veel langer dan op RW (5 minuutjes).

• Leuk
Waarderingen: Mjz
En Benjamin Clementine tijdens Dua Lipa. Dat was een zielig groepje mensen. Durfde daarom ook niet weg te gaan

Als ze op RW vervangen zouden worden dan was dat wel gelijk bekendgemaakt. Op Parklife krijgen ze niet veel langer dan op RW (5 minuutjes).
In de beschrijving op parklife staat dat ze de week erna op werchter staan dus maak me geen zorgen

• Geweldig
Waarderingen: Mjz
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de A1 camping?

Ik was dit jaar te laat voor de reguliere Hive tickets, maar heb wel A1 tickets. Over A1 kon ik niet zoveel info vinden, dus had al een post geplaatst op het kampeerervaringen topic, maar volgens mij wordt daar niet zoveel op gekeken :LOL:.

Het gaat er mij met name om of je een beetje vlotjes het terein opkomt en plekje vindt met een redelijk grote (niet popup) tent en of er 's nachts wat te beleven valt.

Aangezien de camping pas op donderdag opengaat wil ik er wel zeker van zijn om 14u bij All them Witches te staan.

Dus er is twijfel om alsnog voor Hive kaartjes te kijken. Als het vinden van een plekje niet zo'n hel is als op de Hive, wil ik wel genoegen nemen met wat minder voorzieningen

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de A1 camping?

Ik was dit jaar te laat voor de reguliere Hive tickets, maar heb wel A1 tickets. Over A1 kon ik niet zoveel info vinden, dus had al een post geplaatst op het kampeerervaringen topic, maar volgens mij wordt daar niet zoveel op gekeken :LOL:.

Het gaat er mij met name om of je een beetje vlotjes het terein opkomt en plekje vindt met een redelijk grote (niet popup) tent en of er 's nachts wat te beleven valt.

Aangezien de camping pas op donderdag opengaat wil ik er wel zeker van zijn om 14u bij All them Witches te staan.

Dus er is twijfel om alsnog voor Hive kaartjes te kijken. Als het vinden van een plekje niet zo'n hel is als op de Hive, wil ik wel genoegen nemen met wat minder voorzieningen
Plek vinden lukt altijd wel. Vanaf A1 ben je ook zo bij het festivalterrein.

Ik zou op de eerste dag wel net iets meer tijd in ruimen voor alles. Soms zit het mee, soms wat tegen.

Hoe laat ben je van plan op A1 aan te komen?

‘s nachts is er nog een afterparty, maar dat stelt ook niet al te veel voor.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje en NooT
Plek vinden lukt altijd wel. Vanaf A1 ben je ook zo bij het festivalterrein.

Ik zou op de eerste dag wel net iets meer tijd in ruimen voor alles. Soms zit het mee, soms wat tegen.

Hoe laat ben je van plan op A1 aan te komen?

‘s nachts is er nog een afterparty, maar dat stelt ook niet al te veel voor.

Ik hoop tussen 9u30 en 10u daar te zijn. Beetje afhankelijk van de drukte bij Antwerpen.
Als je op A1 gewoon zelf een plekje kan zoeken ipv dat er telkens met een touw een klein stukje wordt vrijgegeven zou dat al fantastisch zijn.

Normaal bij de Hive:
  1. rond 14u30 - aankomst parking op woensdag
  2. spullen opladen en naar camping + ticket + bagagecontrole
    gem 1,5 - 2,5 uur extra.
    Vooral bij de ticket en bagagecontrole kan het soms langzaam gaan
  3. plekje zien te bemachtigen
    gem 1-2,5 uur extra.
    Duurt soms superlang voor vakken worden vrijgegeven. Meestal 2e of 3e ronde pas kans om vooraan te komen.
    Vorig jaar met verschuivende lijn was het nog lastiger met alle popup tentjes, maar hadden we geluk.
    Wij hebben geen popup tent en hebben in totaal ongeveer een oppervlak van 3 bij 6 meter nodig (+ ruimte scheerlijnen natuurlijk).
  4. tent/partytent opzetten: 30-60 minuten
  5. rest van spullen uit auto halen: 45-60 minuten
  6. Meestal zijn we tussen 19u en 20u30 klaar met alles en kunnen we de eerste koude rakker zittend naar binnen werken.
De meeste tijd zit echt in het wachten en de manier waarop een plekje geclaimd moet worden vind ik echt een hel.
Als we om 11u-11u30 de tent kunnen opbouwen redden we het makkelijk.
Desnoods zetten we de tent op, gaan we naar 1 of meerdere optredens en pakken we daarna pas de laatste spullen.

Een grote afterparty 's nachts is geen must, maar gewoon een bar waar wat muziek wordt gedraaid en nog wat volk rondhangt is al leuk.

Plek vinden is geen probleem, en d’r is een gezellige kleine after. Faciliteiten zijn wel dramatisch, dus voor mij was het eens maar nooit meer.

• Leuk
Waarderingen: NooT

Users who are viewing this thread