Rock Werchter 2026

Ed Sheeran: laatste keer RW in 2018. Gaat telkens met een gigantische eigen productie de wereld rond. Dua Lipa: toen ze net doorgebroken was met een hitalbum. Benieuwd of ze nog terugkomt.
Metallica: laatste keer ooit op RW in 2022, denk niet dat ze nog terugkomen.
Foo Fighters: die zouden nog wel eens kunnen terugkeren.
Linkin Park: RW was vorig jaar één van de weinige festivals die hen kon vastleggen naast talrijke stadionoptredens.
Kortom, allemaal goede voorbeelden dat stadion artiesten ook nog festivals doen?

Bij Ed Sheeran refereerde ik uiteraard naar pinkpop en niet RW 2018
Metallica deed al lang stadions voor 2022 en kwamen dus toch nog terug naar de festivals, en de jaren erna speelden ze ook nog festivals
Linkin park doet in 2026 ook weer wat europese festivals aan ook al verkopen ze stadions ook uit met gemak

Als Moby dezelfde show als op Coachella speelt bij ons......holy *****.

Die versie van Naturalblues pompte gewoon.

The xx gaat btw ook indruk maken...dat einde van intro...heerlijk.

Het klopt misschien dat Werchter dit jaar een Stadium act mist. Een Pearl Jam, Metallica of zelfs een Red Hot Chili Peppers die indruk maakt op de massa, maar de kwaliteit van de bovenkant op main is dit jaar over de volledige lijn sterk.

David Byrne speelde 13 nummers op Coachella in zijn korte set (iets meer dan een uur) waarvan liefst negen van de Talking Heads. De laatste vier nummers waren allemaal knallers uit het Talking Heads repertoire. Als hij op RW dezelfde set speelt, best blijven tot het einde in plaats van vroeger af te zakken naar de main (Moby) te gaan voor de start van zijn concert.

Als Moby dezelfde show als op Coachella speelt bij ons......holy *****.

Die versie van Naturalblues pompte gewoon.

The xx gaat btw ook indruk maken...dat einde van intro...heerlijk.
Moby was een beetje hit en miss voor mij op die stream. Sommige versies van zijn nummers kwamen minder binnen, hij maakte er halve kermisversies van waardoor die (normaal gezien) soulvolle stukken een pak platter klonken. Wel lekker feestelijk natuurlijk.

De ziel die in sommige versies ontbrak zat wel dubbel en dik in die 2 nummers die Jacob van Gabriels meezong. Jeetje, wat een absoluut hoogtepunt in die set was dat. Kippenvel, wat een performance. Hoop echt dat hij met Moby meetourt.

Laatst bewerkt:
Om iets verandering in de zaken te brengen, mijn headlinerlijst:

1. TWOD
2. 21P
3. Lewis Capaldi (ja, echt!)
4. XX
5. The Cure
6. Mumford & Sons
7. Gorillaz
8. Moby

Gorillaz zie ik op Best Kept Secret, anders had ik ze op 5 gezet.

Op de Slope-lijst staat Last Train ook bij mij op #1. Voor mij de ontdekking van het festivalseizoen (samen met Nation of Language, maar die spelen hier niet). En ik wacht nog op het moment dat de clash tussen CMAT en The Reytons (#2) voor me wordt opgelost.

1. TWOD
2. 21P
4. XX
5. The Cure
6. Mumford & Sons
7. Gorillaz
8. Moby

Op de Slope-lijst staat Last Train ook bij mij op #1. Voor mij de ontdekking van het festivalseizoen (samen met Nation of Language, maar die spelen hier niet). En ik wacht nog op het moment dat de clash tussen CMAT en The Reytons (#2) voor me wordt opgelost..

De meeste mensen vergeten KEO. Live stukken beter dan Basht.
Ik begrijp je maar ze voelen als recyclage voor mij. Ik kan mis zijn, ik hou ze op reserve.

1. TWOD
2. 21P
4. XX
5. The Cure
6. Mumford & Sons
7. Gorillaz
8. Moby

Op de Slope-lijst staat Last Train ook bij mij op #1. Voor mij de ontdekking van het festivalseizoen (samen met Nation of Language, maar die spelen hier niet). En ik wacht nog op het moment dat de clash tussen CMAT en The Reytons (#2) voor me wordt opgelost..
Pixies- Reytons- Cmat, wie verzint zoiets? Wellicht dezelfde die vorig jaar Elbow en Raye samen heeft gezet. Ik zou ze als 3 zien, wellicht Reytons bij droog weer.

Ik werd trouwens niet echt enthousiast van Teddy Swims op Coachella. Nu is zijn muziek ook niet om uit je dak te gaan, maar vond het publiek ook mat reageren op zijn concert. Denk dat dat een beetje een gezapig concert gaat worden. Aan de andere kant moet er ook gegeten worden, dus dat kan dan mooi en mooi op tijd de Barn in voor FKA Twigs.

Users who are viewing this thread