Rock Werchter 2026

Ik moet zeggen dat ik inderdaad vrijdag een wat rustiger dagje ook helemaal niet verkeerd vind.
Ff lekker bijkomen en dan nog 2 dagen gas geven vind ik perfect.
dat mag zeker, maar dan mogen er wel dikkere namen bij waar we ook rustig bij kunnen doen ;)
Nu is de vrijdag zeker de zwakste schakel

• Leuk
Waarderingen: WanWalrus
Die vrijdag heeft inmiddels met TLDP, Royel Otis en The XX ook al prima namen.
Het succes van een dag zit voor mij in het programma over de hele dag. Als er dan een mindere headliner is kan ik daar prima mee leven. Ik zie liever 8 leuke optredens op een dag als 1 goede headliner en een minder dag programma.
Vooral die donderdag nog erg pover. Nog maar 1 naam die ik zou willen zien die dag, waar je op vrijdag toch al op zijn minst TLDP en The xx hebt inderdaad.

Die donderdag gaat nog veel boterhammen mogen eten om aan 8 optredens op een dag te geraken...

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Vooral die donderdag nog erg pover. Nog maar 1 naam die ik zou willen zien die dag, waar je op vrijdag toch al op zijn minst TLDP en The xx hebt inderdaad.

Die donderdag gaat nog veel boterhammen mogen eten om aan 8 optredens op een dag te geraken...
Ik sta er net zo in. Donderdag by far de minste dag.
Kasabian nog wel leuk om een keer te zien. Loyle Carner lijkt mij de afgelopen jaren te achtervolgen. Als ik op een festival ben is Loyle er meestal ook. Verder niks spannends naar mijn smaak. Maar komen nog 16 namen bij de kan nog alle kanten op. En de Prodigy toch in de Barn zou het totale plaatje ook gelijk een stuk beter maken.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Hehe, totaal onterecht idd.

ik zei hier een tijdje geleden nog dat Lily Allen subheadliner of Barnhead op Werchter zou zijn, waarop gereageerd werd dat ze max. om 18u zou spelen en eerder de April Lavigne-spot mag ambiëren 😁

West End Girl is het Brat-album van dit jaar, en Lily Allen dé must-have voor zomerfestivals. Ik hoop dat Werchter die vinger toch strak genoeg aan de pols gehad heeft & haar alvast geboekt heeft. Zou behoorlijk zuur zijn als ze erin slagen om zowel Byrne als Allen te mislopen, om dan (sorry) vergane glorie als The Prodigy een hoge spot te geven.

Het mag zelfs voor een plek lager dan sub zijn, dat zou gewoon heel sterk geboekt zijn. Liever de sub-sub op de mainstage dan, want ik denk echt dat de Barn te klein is voor haar.
Is nog altijd mn mening hoor, spot om 18u of hoge barn spot. In UK loopt t idd als een trein maar op werchter headlinerspot is wat te hoog. Dat haalde zij in haar glorieperiode lang niet en die andere "vergane glorie" die je noemt wel

Is nog altijd mn mening hoor, spot om 18u of hoge barn spot. In UK loopt t idd als een trein maar op werchter headlinerspot is wat te hoog. Dat haalde zij in haar glorieperiode lang niet en die andere "vergane glorie" die je noemt wel
Het ding is net dat Lily Allen haar glorieperiode nu pas aanbreekt. Ze zal volgende zomer volgens mij een heel stuk populairder zijn dan ze was in haar voorlopige hoogdagen. Toen was ze idd een leuke popnaam, zonder meer. Maar West End Girl is zo goed, dat ze volgens mij de popnaam van de zomer zal zijn.

Nu, ik ben sowieso wel wat UK-minded in mijn surfgedrag, dus het blijft wat koffiedik kijken hoe de UK-mania zich naar het vasteland zal vertalen. Ik gok dat het met wat vertraging ook heel hard zal gaan, maar kan er uiteraard naast zitten.

Headliner zegt ook niemand, maar op twee na laatste is wel het minimum.
Zie toch eerder Pukkelpop hun kans pakken en ze als 1-2'tje samen met Florence te zetten.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Maar die zal dan die "niet drie keer achtereen spelen in verschillende landen" speciaal breken voor RW?

Het ding is net dat Lily Allen haar glorieperiode nu pas aanbreekt. Ze zal volgende zomer volgens mij een heel stuk populairder zijn dan ze was in haar voorlopige hoogdagen. Toen was ze idd een leuke popnaam, zonder meer. Maar West End Girl is zo goed, dat ze volgens mij de popnaam van de zomer zal zijn.

Nu, ik ben sowieso wel wat UK-minded in mijn surfgedrag, dus het blijft wat koffiedik kijken hoe de UK-mania zich naar het vasteland zal vertalen. Ik gok dat het met wat vertraging ook heel hard zal gaan, maar kan er uiteraard naast zitten.
Ik wil de Lily Allen hype niet bagatelliseren, die is idd. best groot. Maar vooralsnog vooral in de UK. De nummers van die plaat vond ik verrassend snel weer wegzakken uit de charts daar. Qua streaming en downloads is het ook allemaal niet zo spectaculair, zeker niet te vergelijken met wat er vorig jaar - wereldwijd - rond Charli XCX gebeurde. Of dit jaar rond Olivia Dean. Dat is nu de echte IT girl.

Ticketverkoop in de UK is zeker mega, daar profiteert ze enorm van de golf van Y2K-nostalgie en de herontdekking hiervan door Gen Z. Allemaal voortgestuwd door een prima album & een hoop mediareuring rond haar sappige liefdesbreuk.

Ik denk dat het een leuke boeking is voor het festivalseizoen maar die echte UK-mania gaan we hier volgens mij niet meemaken.

I guess dat het nog niet uitgesloten is dat David Byrne op Werchter een plekje gaat vinden om fun te hebben. Maar als ze hem op die zondag gaan zetten, gaan er hier een paar voor een hartbrekende keuze komen te staan.

Die vrijdag heeft inmiddels met TLDP, Royel Otis en The XX ook al prima namen.
Het succes van een dag zit voor mij in het programma over de hele dag. Als er dan een mindere headliner is kan ik daar prima mee leven. Ik zie liever 8 leuke optredens op een dag als 1 goede headliner en een minder dag programma.
Klopt, TLDP & Royal Otis zijn zeker al niet verkeerd, en er komt zeker nog wat bij waar ik me kan vermaken.

Rustdag kan op meerdere manieren, van "volledige dag skippen", tot "vroeger naar huis" of "wat rustmomenten tussendoor".

Users who are viewing this thread