Rock Werchter 2026

Zijn dit niet gewoon de 8 mainstage headliners die nu bekend zijn (helaas)? Hoop op een flink pakket morgen. Kan me niet voorstellen dat de vrijdag goed zal verkopen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Het is na die aankondiging van The XX van kwaad tot erger gegaan. Hopelijk is het pakketje namen leuk.

• Leuk
Waarderingen: b_giel
Die vrijdag gaat het zwaar krijgen om te verkopen de andere dagen zijn prima tot goed maar nog niks echt wow ga sowieso wachten tot pinkpop maandag komt met namen want de geruchten daar spreken me tot nu toe meer aan

Lewis Capaldi blijft hardnekkig terugkeren in de voorspellingen. Hij zit rond Werchter midden in zijn Britse tour. Een oversteek naar het vasteland (voor één optreden, bovendien 2 dagen achter elkaar in verschillende landen) is totaal onwaarschijnlijk, zeker gezien zijn fysieke issues.
Haha, ik zeg niks meer.

Of toch: ik vind het een ontzettend krasse boeking. Ik geloof niet dat het een noodgreep is en ik denk ook niet dat hij de sub voor the xx is (maar de waarde van mijn voorspellingen blijkt beperkt te zijn).
Verder vind ik Lewis Capaldi één van de meest authentieke, beste zangers van zijn generatie. Een stuk beter te behappen dan commerciële idolen als Benson Boone, Alex Warren, Dean Lewis, etc. Overigens heb ik niet zo heel veel met zijn muziek, maar als er geen beter alternatief is ga ik waarschijnlijk kijken.

De acht grootste namen zijn bij deze bekend, perfect om in presale te gaan. Morgen dan het pakketje met de voor hier interessantere namen.

Al bij al een mooie selectie headliners, pak grotere namen dan laatste jaren als tweede grootste en voor elk wat wils. De dansers, de dromers, de golden oldies en het jongere publiek. Enkel die stevige rocknaam is er niet, maar goed, die tourt ook gewoon niet.

En dat het niet altijd bij elkaar past? Dat is toch nooit het geval geweest bij Werchter. Alles kan en dat maakt het net zo leuk.

Over Lewis denk ik dat het duidelijk was dat zijn volgende passage sowieso op die positie zou zijn. Of het nu volgend jaar was of nu. Dat is een absolute Sportpaleis-act, stond vorige keer al als derde laatste en dus is voorlaatste de logische stap. Nieuwe single slaat aan, je hebt zijn hele verhaal, dat spreekt de mensen aan. Dat het mensen hier niet warm maakt, dat snap ik, maar veldje zal ook weer vol staan hoor. Samen met Teddy Swims zal dat heel veel kaarten schuiven. Voor liefhebbers van The XX zal je wel de tenten hebben met bijvoorbeeld een Matt Berninger of David Byrne, enz.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Benieuwd welk publiek wil aantrekken met The xx en Capaldi als headliners. Popfans of indieliefhebbers. Kan beide kanten op. En vooral, wie is er dan van tussen gevallen? Lorde? The War On Drugs?

In de app staan indd eerst de headliners main stage op volgorde per dag, dan staat Moby (zondag), Lewis Capaldi (vrijdag), en dan the prodigy (donderdag). Mij lijkt dat toch aan te geven dat lewis en prodigy voor the barn zijn?

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Joslittel
Al bij al een mooie selectie headliners, pak grotere namen dan laatste jaren als tweede grootste en voor elk wat wils. De dansers, de dromers, de golden oldies en het jongere publiek. Enkel die stevige rocknaam is er niet, maar goed, die tourt ook gewoon niet.
Tsja, dan was Foo FIghters misschien snel op retour geweest, maar die had hier prima boven gepassen!

• Leuk
Waarderingen: musicislife

Users who are viewing this thread