Rock Werchter 2026

Inderdaad geen haan die kraait als er of FF of SOAD had gestaan op een dag. Zijn gewoon van die groepen die als kapostok dienen voor velen dat kunnen we niet ontkennen.
Moby is nu voor mij de eerste die een spark geeft. Ondanks dat alle namen hun eigen kwaliteiten hebben en hun plaats er verdienen.
Ja dit is vooral de nagel op de kop. De kapstok voor de combi’s missen ze totnu. Vorig jaar was LP, jaar ervoor Foo’s. Dan maakte de rest al wat minder uit.

Nu ga je een bepaald publiek, die wel wat verwachten, moeten pleasen. En er is niet echt een naam die dat kan waar maken.

En plus.. Foo's staan wél op NOS en Mad Cool. "De mensen" zien dat ook hé. Anyways, was een gedachte die ik had. Voor de rest moet je het organisatie wel nageven met The xx en Moby. Twee acts die al geen eeuwigheid op RW stonden. Ook mooi natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
12 juni komen The White lies naar Groningen toe. vergroot dat de kans dat ze op Werchter staan?
Die kunnen ze op elk festival kwijt lijkt me. Beetje zoals The Kooks of The Vaccines kunnen op RW opduiken maar evengoed Rock Zottegem of Suikerrock doen.

Do u reckon it’s just Lorde and TWOD? Or do u think something bigger is coming on those 2 days??
Nee, heb totaal geen idee. Zoals Matt al aangaf over Lorde. Verontrustend dat die nog geen data heeft in de RW week, idem voor TWOD. Nochtans festivals genoeg in Werchter week.
Wie weet zakken die pas na RW af naar Europa.

Iemand zei het me erstraks ook. Misschien is op dat vlak geen Glastonbury wel probleempje. Daardoor zaten de acts meestal wel al in Europa.

Maakt het niet minder spannend natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: MasteroogwayIII
Bedoelde het meer als een hardere rock band, indd genre, gree, day, linkin park, foo fighters, muse, metalicca.

De Rock is buiten TOP ver te zoeken, en is wel zonde (vorig jaar toch 3/4 rock en zelfs olivia had mij aangenaam verrast qua rock.

echter vind ik de subs of co headliners wel veel sterker als vorig jaar
The Cure heeft meer rock in hun pink dan TOP in de hele band

Stel je voor geen TWOD of Lorde, blijft dan niet veel meer over. Tenzij The Offspring en zo op een 'te hoge' positie zetten. Al zou het dan wel vreemd zijn dat ze een Moby op zondag zetten (al was er daar misschien ook geen keuze). Spannend!

Ik begrijp het sentiment "flop Werchter" wel. Echte grote kleppers zijn er dit jaar nu naar mijn gevoel ook weer niet. Ja, Mumford & Sons verkoopt in een handomdraai Sportpaleis uit. Ja, Twenty One Pilots en Gorillaz zijn typische co-headliners voor Rock Werchter. En ja, The xx en Moby zijn verrassende acts.. Tegelijkertijd kan ik de criticasters niet echt ongelijk geven dat de echte grote rockband pur sang hier wel wat ontbreekt. Genre Muse, Foo's, RHCP, QOTSA, Arctic Monkeys, Rammstein etc. etc.
Is helemaal netjes verwoord. En het feit dat er geen van deze (grotere) bands beschikbaar zijn doet niks ter zake. Wil ook geen kritiek geven op de boekingen want met al de beschikbare bands lijken en zijn ze logisch.
Het is enkel zo (ga sinds 94 naar werchter, hier en daar eens een editie overgeslagen) dat je dan voor jezelf maar moet uitmaken: voor mezelf is dit prijs/kwaliteit niet meer in orde. Weekendje alles in kost me toch een 1000€ (weet het, zuipende 50+er :))
Maar helemaal ok... Sla nog eens over en ga dan o.a. naar sjock - 3 dagen voor 100€ (earlybird), met de fiets 20min, véél bekend volk dus omdat het achter den hoek is en ook zalige groepjes die je niet kent maar waarbij veel geniale muzikanten zitten.
Dus degenen die wild gaan op dit programma: véél plezier, het is jullie gegund. ik kijk volgend jaar wel eens terug.
En om de commentaar voor te zijn - er zijn nog maar 5 namen bekend... Ik ben het type festivalganger die op een major nu éénmaal wel graag headliners wil zien die me helemaal aanstaan. Kwestie van smaak en goesting hé :)

Stel je voor geen TWOD of Lorde, blijft dan niet veel meer over. Tenzij The Offspring en zo op een 'te hoge' positie zetten. Al zou het dan wel vreemd zijn dat ze een Moby op zondag zetten (al was er daar misschien ook geen keuze). Spannend!
Ik blijf met een heel bang hartje naar Macklemore kijken. Dat ze die een te hoge (lees: hoger dan derdelaatste) spot geven.

• Verdrietig
  • Thinking
Waarderingen: ChrisV en Bwoite
Hebben ze al eerder gedaan hé, toen met Rammstein dachten we hier ook allemaal dat er nog wat gingen tussen komen en werd 't ook niets.

Zie Lorde trouwens perfect tussen dat touren door een weekendje "off" nemen. 😬

Misschien geen vetpot aan de bovenkant (alhoewel nog steeds gebalanceerd en mooi!) maar het dagprogramma beloofd veel goeds. En gelukkig heb je op Werchter altijd een alternatief als de headliner niet bevalt.

• Pray
Waarderingen: napril69
Ik blijf met een heel bang hartje naar Macklemore kijken. Dat ze die een te hoge (lees: hoger dan derdelaatste) spot geven.
Nee denk niet dat ze hem co-head gaan maken. Wel op de sub-spot. The XX - Lorde - Macklemore lijkt me bv een realistisch lijstje.

• Verdrietig
Waarderingen: ChrisV
Hebben ze al eerder gedaan hé, toen met Rammstein dachten we hier ook allemaal dat er nog wat gingen tussen komen en werd 't ook niets.

Zie Lorde trouwens perfect tussen dat touren door een weekendje "off" nemen. 😬
Met dat verschil dat Rammstein een absolute topact is, en dus een lagere co/sub minder erg is, en Mumford en The XX wel een treetje lager staan op dat vlak. Maar alles kan! Voor hetzelfde geld is het paniek voor niets. Morgen zullen we met DTRH genoeg weten.

Nee, heb totaal geen idee. Zoals Matt al aangaf over Lorde. Verontrustend dat die nog geen data heeft in de RW week, idem voor TWOD. Nochtans festivals genoeg in Werchter week.
Wie weet zakken die pas na RW af naar Europa.

Iemand zei het me erstraks ook. Misschien is op dat vlak geen Glastonbury wel probleempje. Daardoor zaten de acts meestal wel al in Europa.

Maakt het niet minder spannend natuurlijk.
Ik twijfel ook aan TWOD, al denk ik dat er binnenkort mss wel nog een gelijktijdige aankondiging RW-DTRH-Roskilde kan aankomen.
Morgen komt Down The Rabbit Hole met namen. Dan weten we mss al meer.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe

Users who are viewing this thread