Rock Werchter 2026

Met 5 namen gekend, is dit echt een uitspraak van niks, sorry. Als je andere headliners had gewild, welke (die touren in die periode) dan?
Omdat ze met die 5 namen groots willen uitpakken... grotere namen gaan er niet komen in het nieuwe Werchter formule.

(Metallica), Ariana Grande, Foo Fighters, Beyonce, Taylor Swift, Coldplay, Ed Sheeran, Adele, (Linkin Park), (Green Day), (Rammstein), (AC/DC), The Killers,
Maroon 5, Jamiroquai, Avicii, Bruno Mars, John Mayer, Oasis, Kendrick Lamar, David Guetta, Carl cox,(Stones, Mccartney??) ... en nog een hele hoop.
zelfs voor de jeugd Billie Eilish, Dua Lipa, The Weeknd 🤓

En ja sommige namen staan al ergens anders, andere zijn waarschijnlijk onmogelijk voor de gekende redenen, ...
En de argumenten van "toch weer geen" Foo Fighters of .... Kunnen we met deze namen ook de boot in...
(The Cure 7x, Mumfords 5x, al de rest 2x buiten Gorillaz)

Maar de jaren waarin Schuermans er in slaagde om echte grote namen of zelfs al eens iemand exclusief naar Werchter te halen, zijn toch al lang voorbij...

• Leuk
Waarderingen: koolket en phil
het nieuwe Werchter formule
De nieuwe festivalformule*. Dit is iets waar Werchter, maar ook andere festivals mee kampen. (Buiten het feit dat het voorbije jaren Werchter wél gewoon lukte)

En ja sommige namen staan al ergens anders
Waar dan op festivals?

En de argumenten van "toch weer geen" Foo Fighters of .... Kunnen we met deze namen ook de boot in...
Foo Fighters kiest in hun huidige tour alleen plekken waar ze nog niet stonden vorige keer. Bovendien stond Foo Fighters er toen ook erg exclusief, met in die tour verder bijna alleen maar stadions.

Maar de jaren waarin Schuermans er in slaagde om echte grote namen of zelfs al eens iemand exclusief naar Werchter te halen, zijn toch al lang voorbij...
2024: Dua Lipa, na jaren afwezigheid, vrij exclusief geboekt met een handvol festivals vóór een tour met onder andere Wembleys. Foo Fighters dat jaar ook exclusief, want verder alleen maar stadions die tour.

2025: Linkin Park: Ook een vrij exclusieve boeking. Deden maar enkele festivals. Ook gewoon een stadionact die kort ervoor in Wembley speelde.

Dat je niet elk jaar zo’n exclusieve boeking hebt, hoeft niet altijd aan RW te liggen, maar kan ook talloze andere redenen hebben.
Dit jaar weten ze bijvoorbeeld dan weer 21P & Gorillaz op 1 dag te boeken, wat ook niet op elk festival gebeurd.

• Leuk
Waarderingen: zero, Paddy en festibob
Met 5 namen gekend, is dit echt een uitspraak van niks, sorry. Als je andere headliners had gewild, welke (die touren in die periode) dan?
Ik denk dat er gedoeld wordt op acts zoals System Of A Down, Iron Maiden, Nick Cave and the Bad Seeds, Queens Of The Stone Age & Metallica die wel allemaal in de EU zijn rond RW maar niet op RW zullen staan (om gekende redenen)

• Leuk
Waarderingen: yannickd en scheep
Omdat ze met die 5 namen groots willen uitpakken... grotere namen gaan er niet komen in het nieuwe Werchter formule.

(Metallica), Ariana Grande, Foo Fighters, Beyonce, Taylor Swift, Coldplay, Ed Sheeran, Adele, (Linkin Park), (Green Day), (Rammstein), (AC/DC), The Killers,
Maroon 5, Jamiroquai, Avicii, Bruno Mars, John Mayer, Oasis, Kendrick Lamar, David Guetta, Carl cox,(Stones, Mccartney??) ... en nog een hele hoop.

En ja sommige namen staan al ergens anders, andere zijn waarschijnlijk onmogelijk voor de gekende redenen, ...

Ik ben vooral iemand die mee leest op het forum, maar dit vond ik wel erg opvallend. Ik snap dat je grote namen wilt, maar dan een Avicii noemen die al jaren overleden is?

Ik ben vooral iemand die mee leest op het forum, maar dit vond ik wel erg opvallend. Ik snap dat je grote namen wilt, maar dan een Avicii noemen die al jaren overleden is?
Zou dit niet een AI-lijstje zijn? Carl Cox staat er ook tussen en heb moeten opzoeken wie hij was (en snap nog steeds niet waarom deze tussen namen als Coldplay en Beyoncé staat) 😅

Ik wil ook graag enkele gokjes wagen
:)
Ik verwacht dat sowieso enkele van de bands die in Luxemburg spelen begin juli naar Rock Werchter zullen doortrekken.
The Offspring (op 1 juli in Luxemburg en op 2 juli op Eurockéenes, 3 of 4 juli op Werchter lijkt realistisch)
Dogstar (op 2 juli in Luxemburg)
Moby (op 3 juli in Luxemburg)
A Perfect Circle (op 4 juli in Luxemburg, kan dan zondag 5 juli op Werchter staan)
Gorillaz (op 5 juli in Luxemburg, al aangekondigd voor Werchter)
Lenny Kravitz (op 8 juli in Luxemburg, zou op Werchter kunnen staan, maar kan ook op Cactusfestival of Gent Jazz)

Nog wat andere namen die op basis van hun aankondigingen en locaties die periode nog een kans maken: The Hives, The Last Dinner Party, Palaye Royale, Pixies, David Byrne, The Black Crowes, TWOD.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Backinblack

Inderdaad een mooi AI lijstje die niet veel bijdraagt aan @ElUltimoDiez ‘s betoog.

Was dan inderdaad met een naam als Nick Cave gekomen. Nu veel namen die kant nog wal raken, David Bowie had er ook wel bijgekund ☺️

Inderdaad een mooi AI lijstje die niet veel bijdraagt aan @ElUltimoDiez ‘s betoog.

Was dan inderdaad met een naam als Nick Cave gekomen. Nu veel namen die kant nog wal raken, David Bowie had er ook wel bijgekund ☺️
Cave staat komend jaar in Antwerpen, idem aan Iron Maiden.

Verder een kul-lijstje. We weten onderhand wel dat we geen mega naam gaan krijgen maar hoogstwaarschijnlijk een sterke, breed geboekte editie.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Cave staat komend jaar in Antwerpen, idem aan Iron Maiden.

Verder een kul-lijstje. We weten onderhand wel dat we geen mega naam gaan krijgen maar hoogstwaarschijnlijk een sterke, breed geboekte editie.
Inderdaad. En wie gaat er uiteindelijk klagen als we richting iets soortgelijk als 2018 gaan?

Well I guess next week will tip the balance for some whether they get that ticket or not. With Werchters package, DTRH and Hurricane/Southside all announcing it should be very fun in here

@ElUltimoDiez : het perfecte festival zoals jij het voorstelt, kan niet meer georganiseerd worden. Ik ga al dubbel zo lang naar RW, ik heb het festival nog veel meer weten te evolueren. Luister thuis naar je favoriete bands en ga mee met je tijd. Of blijf thuis.

• Leuk
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread