Rock Werchter 2026

Het idee van een avond met Lumineers EN Mumford and Sons is wel gruwelijk. Je kan zeggen dat de zondag dit jaar een hoog Capri Sun gehalte had, maar dat is gewoon kousen in sandalen.
Lorde maakt in dat geval wel wat goed.

Maar goed op dit punt zie zelfs ik liever weer FF (nochtans geen fan) dan wéér Mumford.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Leuke leak maar lijkt me toch kans 0 dat ze Zwangere Guy 2x in een week op die weide zetten.

Maar wacht even? Foo Fighters komt maandag met data én er komt een rits festivals met een naam. Dat is niet allemaal alleen Foo Fighters iig.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Olivia Rodrigo is de afgelopen 50 edities maar 1 keer geweest, die kunnen ze volgend jaar prima weer boeken!

😉
Eerlijk gezegd wel is. Ik denk dat het voor Werchter helemaal niet erg is om naar een jaar pauze dezelfde act te boeken. Niet je hele lineup, maar een enkeling is prima. Werchter heeft 6-8 headline sloten. In 3 jaar kan dat om 18 tot 24 namen gaan. Dat zijn er nou eenmaal veel. Een ander festival zet 21p en Gorillaz op 2 dagen. Werchter zet ze achter elkaar. Dan kun je soms niet voorkomen dat er wat herhaling in zit

Het idee van een avond met Lumineers EN Mumford and Sons is wel gruwelijk. Je kan zeggen dat de zondag dit jaar een hoog Capri Sun gehalte had, maar dat is gewoon kousen in sandalen.
Ik hoop ook dat de barn en club c een goeie line up hebben of het wordt een dag om snel naar huis te gaan.

Eerlijk gezegd wel is. Ik denk dat het voor Werchter helemaal niet erg is om naar een jaar pauze dezelfde act te boeken. Niet je hele lineup, maar een enkeling is prima. Werchter heeft 6-8 headline sloten. In 3 jaar kan dat om 18 tot 24 namen gaan. Dat zijn er nou eenmaal veel. Een ander festival zet 21p en Gorillaz op 2 dagen. Werchter zet ze achter elkaar. Dan kun je soms niet voorkomen dat er wat herhaling in zit
Er tourt genoeg om dat te voorkomen.

• Leuk
Waarderingen: emilejol
Leuke leak maar lijkt me toch kans 0 dat ze Zwangere Guy 2x in een week op die weide zetten.
Daar heb ik eigenlijk nooit aan getwijfeld.
Maar in zijn geheel gaan die tenten wel heel sterk moeten zijn. Je gaat die donderdag niet vlot vol krijgen.

Zou wel tevreden zijn met die spot van Lorde. En Lumineers doet het hier altijd goed. Vorige keer ook gewoon Vorst uitverkocht.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en JP5
Wie zien we eigenlijk als grote kanshebbers voor de plekken onder The xx en the Cure? Er voor het gemak toch maar even vanuit gaande dat Lorde en Mumford samen op donderdag staan, dat ruimt op.

Is Jack White voor beide dagen een optie, of is Jack White - the xx te mager?

The War on Drugs (aangekondigd voor NOS Alive) moet kunnen op beide dagen?

Florence and the Machine heeft enkel I-days (3 juli) en NOS Alive staan en nog niks in augustus. Is ook nog niet uitgesloten dus, wel iets kansrijker voor de plek onder the Cure.

The Last Dinner Party zie ik persoonlijk nog niet subben maar van een plek onder the Cure hoeven we ook niet echt geschokt te zijn.

Nog nergens aangekondigde usual suspects als Sam Fender, Arctic Monkeys, Kings of Leon, Editors misschien?

Of toch een pop of hip hop verrassing??

We zullen het in elk geval zien. Lijkt me sterk dat Live Nation, die normaal netjes alles gesloten houden, iets laat lekken door af te lezen via een scherm.

Tijd zal het uitwijzen. Alhoewel het qua soort namen en spots wel bij Werchter past.
Het houdt ons in elk geval bezig.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread