Rock Werchter 2026

Ha dit zou me toch een fantastisch konijn uit de hoge hoed zijn. Dan ben ik er zeker bij!
Ik zou er niet te veel waarde aan hechten. Clapton doet de laatste jaren niet meer dan 20 a 25 concerten per jaar verdeeld ook nog over vaak UK Europa en Amerika. Enige zekerheid is dat RAH er bijna altijd wel bij zit. Het zou kunnen maar dan bv op Werchter Classic. Maar daar weten we nog geen datum en de 3 data die hij nu heeft staan zijn begin mei in Europa.

Dat derde album had zo zijn momentjes.

Die laatste drukte wel op al mijn knoppen, dus het laat me niet onberoerd.
Dat is echt zo'n band waar ik enkel de eerste twee albums van ken. Heb er niks mee en zal het ook nooit krijgen, dus ik draai die platen niet eens. Wist niet eens dat ze een nieuwe plaat hadden.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Dat derde album had zo zijn momentjes.

Die laatste drukte wel op al mijn knoppen, dus het laat me niet onberoerd.
Heb zelf nog niet de moeite gedaan om aan dat laatste album deftig te beginnen zegt genoeg zeker? Babel kon ik nog beluisteren indertijd, typische jeugdbeweging muziek ook, maar door hun laatste live optredens laten ze me koud nog warm. Altijd die, net iets te lange, pauzes tussen de nummers...

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik gooi nog maar eens wat nieuwe namen in de roulatie. Gewoon om niet het risico te lopen dat het vandaag mislukt 24 pagina’s te vullen met het kunnen uitspreken van onze voor-/afkeur of het tonen van onze superioriteit. 😬

Qua voorspelling zal het niet zo accuraat zijn. Dit leek me gewoon een redelijk uitgebalanceerd programma en ik wilde er ook wat verrassingen infietsen. Ik kon me nog net bedwingen Doechii en de Pet Shop Boys buiten de line up te houden. Komt ie.

Donderdag: Pulp - Florence and the Machine
Barn: Skrillex
Klub C: Interpol

Vrijdag: Haim - Billie Eilish
Barn: David Byrne
Klub C: Odesza

Zaterdag: 21 Pilots - Fred Again
Barn: Within Temptation
Klub C: Big Thief

Zondag: Vampire Weekend - The Cure
Barn: Charlotte de Witte
Klub C: Froukje & S10

• Om jullie te plezieren heb ik Mumford, Benson en Sabrina thuisgelaten. Van de popprinsessen moet Billie dan dus maar onze wildcard worden, al is dat een beetje tegen beter weten in. Maar Chappell zal wel een zomertje uitrusten.
  • Geen idee of Interpol gaat passen in de Klub C. Lijkt me wel mooi maar denk dat we daar eerder nog iets electronisch krijgen (Bonobo ofzo) of een soulsinger als Leon Bridges, Leon Thomas of Victoria Monét.
  • CDW zal wel enkel de main af komen sluiten, maar dat vond ik een beetje too much, met ook Fredje die dat al mag doen.
  • Ipv. Froukje & S10 zou ook Eefje de Visser kunnen komen, is wel relevant (wilde dat woord in ieder geval 1x gebruiken 😅) nu ze net weer een nieuwe plaat uitheeft.
  • We komen er mooi weg mee dat Katy Perry op Boutique of Live is Live zal staan. Prima. In tegenstelling tot Tyler the Creator waar Pukkelpop - dikke helaas - mee aan de haal gaat.

Laatst bewerkt:
Ik gooi nog maar eens wat nieuwe namen in de roulatie. Gewoon om niet het risico te lopen dat het vandaag mislukt 24 pagina’s te vullen met het kunnen uitspreken van onze voor-/afkeur of het tonen van onze superioriteit. 😬

Qua voorspelling zal het niet zo accuraat zijn. Dit leek me gewoon een redelijk uitgebalanceerd programma en ik wilde er ook wat verrassingen infietsen. Ik kon me nog net bedwingen Doechii en de Pet Shop Boys buiten de line up te houden. Komt ie.

Donderdag: Pulp - Florence and the Machine
Barn: Skrillex
Klub C: Interpol

Vrijdag: Haim - Billie Eilish
Barn: David Byrne
Klub C: Odesza

Zaterdag: 21 Pilots - Fred Again
Barn: Within Temptation
Klub C: Big Thief

Zondag: Vampire Weekend - The Cure
Barn: Charlotte de Witte
Klub C: Froukje & S10

• Om jullie te plezieren heb ik Mumford, Benson en Sabrina thuisgelaten. Van de popprinsessen moet Billie dan dus maar onze wildcard worden, al is dat een beetje tegen beter weten in. Maar Chappell zal wel een zomertje uitrusten.
  • Geen idee of Interpol gaat passen in de Klub C. Lijkt me wel mooi maar denk dat we daar eerder nog iets electronisch krijgen (Bonobo ofzo) of een soulsinger als Leon Bridges, Leon Thomas of Victoria Monét.
  • CDW zal wel enkel de main af komen sluiten, maar dat vond ik een beetje too much, met ook Fredje die dat al mag doen.
  • We komen er mooi weg mee dat Katy Perry op Boutique of Live is Live zal staan. Prima. In tegenstelling tot Tyler the Creator waar Pukkelpop - dikke helaas - mee aan de haal gaat.
Pulp zou dan weer een mooie wildcard zijn!

• Leuk
Waarderingen: JP5
Pulp, HAIM en Vampire Weekend zijn te klein voor sub, CDW te groot voor Barn, Within Temptation irrelevant.

Pulp, HAIM en Vampire Weekend zijn te klein voor sub, CDW te groot voor Barn, Within Temptation irrelevant.
Within Temptation verkocht nog wel de Ziggo Dome uit in december. Ik zie ze heel graag komen en in de Barn zou echt geweldig zijn. Beste zangeres die we in de Benelux hebben

Pulp, HAIM en Vampire Weekend zijn te klein voor sub
Nee joh. Sowieso Haim en Vampire Weekend niet maar Pulp is ook geen headliner. Haim zie ik zelfs wel een plek lager staan dan sub.

CDW te groot voor Barn
Waarschijnlijk, zoals ik ook aangaf.

Within Temptation irrelevant
Wellicht, maar een flink deel van de boekingen gaat minder relevant zijn en denk dat Within Tempation goed op die plek zou werken. Zeker tegenover TOP en Fred Again..

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Paddy
Within Temptation verkocht nog wel de Ziggo Dome uit in december. Ik zie ze heel graag komen en in de Barn zou echt geweldig zijn. Beste zangeres die we in de Benelux hebben
Tja. Ze zijn ook wel groter in NL dan in BE...
Geen idee in welke zaal ze 't laatst in BE stonden en hoe die verkoop ervan liep...

Tja. Ze zijn ook wel groter in NL dan in BE...
Geen idee in welke zaal ze 't laatst in BE stonden en hoe die verkoop ervan liep...
Was in de lotto arena, geen idee hoe de verkoop was. verwacht ze sowieso eerder op graspop aangezien dat al een hele tijd geleden is

Graspop, Alcatraz, Live is Live voor Iron Maiden, Lokerse Feesten. Allemaal betere plaatsen voor WT dan de Barn op RW.

Users who are viewing this thread