Rock Werchter 2026

Damiano David heeft wat solosucces. Het is nooit gezegd dat Maneskin uit elkaar is, of je moet een fatsoenlijke bron laten zien die mijn bewering tegenspreekt.
@Sjakie de Wit Officieel is Maneskin 'tijdelijk' uit elkaar gegaan. En is de samenwerking 'opgeschort'. Maar zo heb je veel bands gehad die nadien nadat solo leden commercieel succes hadden nooit meer met elkaar terug dezelfde band vormden. Verder heb je 'stopzettingen' die na enkele jaren leiden tot 'reunies'. Als Damiano solo succes heeft, dan zal hij meer kunnen verdienen dan als je de inkomsten door vier moet delen. En je bepaalt zelf je eigen look, stijl van liedjes, enz. Maneskin of Damiano David hebben bij mijn weten er nooit in geslaagd om in recordtempo het Sportpaleis volledig uit te verkopen. Als solo-artiest is Damiano ook gedegradeerd van het Sportpaleis in 2024 naar recent Vorst-Nationaal (wat op zich al een mooie prestatie is).

@Sjakie de Wit Officieel is Maneskin 'tijdelijk' uit elkaar gegaan. En is de samenwerking 'opgeschort'. Maar zo heb je veel bands gehad die nadien nadat solo leden commercieel succes hadden nooit meer met elkaar terug dezelfde band vormden. Verder heb je 'stopzettingen' die na enkele jaren leiden tot 'reunies'. Als Damiano solo succes heeft, dan zal hij meer kunnen verdienen dan als je de inkomsten door vier moet delen. En je bepaalt zelf je eigen look, stijl van liedjes, enz. Maneskin of Damiano David hebben bij mijn weten er nooit in geslaagd om in recordtempo het Sportpaleis volledig uit te verkopen. Als solo-artiest is Damiano ook gedegradeerd van het Sportpaleis in 2024 naar recent Vorst-Nationaal (wat op zich al een mooie prestatie is).
Dat is toch iets heel anders dan zeggen dat Maneskin niet bestaat?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Maneskin bestaat niet meer maar werd gehyped door LN. Olivia Rodrigo zal een blijver zijn en had al bewezen om het Sportpaleis te kunnen uitverkopen en een goede show te kunnen neerzetten. Billie Eilish was ook een hype op haar eerste optreden PKP in 2019 maar is nu een superster door steeds goede albums te maken. Waar artiesten vroeger een sterk commercieel album nodig hadden eer ze concerten konden uitverkopen dan zorgen social media er nu voor dat de populariteit van artiesten vaak piekt vlak voor ze een album uitbrengen (bv Olivia Dean).
Dat bedoel ik. Perfect logisch dat Eilish ondertussen headliner is, die heeft bewezen dat ze een blijver is.

Maar goed, tijden veranderen, vroeger ging je naar een festival om op kleinere podia of vroeg op de dag nieuwe dingen te ontdekken, tegenwoordig doe je dat ook met headliners.

Laatst bewerkt:
Dat bedoel ik. Perfect logisch dat Eilish ondertussen headliner is, die heeft bewezen dat ze een blijver is.

Maar goed, tijden veranderen, vroeger ging je naar een festival om op kleinere podia of vroeg op de dag nieuwe dingen te ontdekken, tegenwoordig doe je dat ook met headliners.
Maar welke recente RW headliners bedoel je dan?

Damiano David heeft wat solosucces. Het is nooit gezegd dat Maneskin uit elkaar is, of je moet een fatsoenlijke bron laten zien die mijn bewering tegenspreekt.

Nee maar je kunt je toch niet voorstellen dat Damiano na deze vederlichte solo-excercitie in de toekomst weer de vuige rocker mag gaan staan spelen? Die heeft bij mij wel wat ingeboet op z’n rock ‘n roll credibility.

Maar wellicht sluit Maneskins fanbase ‘m wat makkelijker weer in de armen…

Laatst bewerkt:
Maar katty Perry is toch niet een naam wat meer zaken zal herschikken? Dacht juist aan een naam die wij dan linken aan RW

Maar katty Perry is toch niet een naam wat meer zaken zal herschikken? Dacht juist aan een naam die wij dan linken aan RW
Herschikken of nieuwe naam in het circuit? Kan beiden uiteraard

Dan ligt het weer helemaal open.

Superbenieuwd naar de a.s. week!

Als ze volgende week Boutique zouden aankondigen dan ga ik er toch nog altijd van uit dat er op een andere dag nog een Rock Werchter headliner wordt aangekondigd

Users who are viewing this thread