Rock Werchter 2026

Over pop acts in de ruime zin van het woord gesproken en hits:
Olivia Dean staat in Ultratop Vlaanderen op nr 1 begin oktober met de single Man i Need en Ravyn Lenae op nr 5 met het aanstekelijke Love me Not. Die laatste zal starten met Primavera Sound Barcelona en eindigen eind augustus. West Out West heeft Ravyn Lenae recent als één van zijn drie headliners zelfs aangekondigd naast The Cure en Gorillaz. Wat zijn de kansen dat van deze twee talentvolle popartiesten er ééntje, evt twee op Rock Werchter te bewonderen zijn? Ook als niet-headliner.

Beiden doen voorprogramma's in de USA SHOWS van Sabrina Carpenter dus voorlopig zijn ze bereid vrede te nemen met een iets mindere plek in de line-up. Het nieuwste album van Olivia Dean is zelfs op nr 2 binnengekomen nog voor de grootste hits van alomtegenwoordige K3.

• Leuk
Waarderingen: phil
Over pop acts in de ruime zin van het woord gesproken en hits:
Olivia Dean staat in Ultratop Vlaanderen op nr 1 begin oktober met de single Man i Need en Ravyn Lenae op nr 5 met het aanstekelijke Love me Not. Die laatste zal starten met Primavera Sound Barcelona en eindigen eind augustus. West Out West heeft Ravyn Lenae recent als één van zijn drie headliners zelfs aangekondigd naast The Cure en Gorillaz. Wat zijn de kansen dat van deze twee talentvolle popartiesten er ééntje, evt twee op Rock Werchter te bewonderen zijn? Ook als niet-headliner.

Beiden doen voorprogramma's in de USA SHOWS van Sabrina Carpenter dus voorlopig zijn ze bereid vrede te nemen met een iets mindere plek in de line-up. Het nieuwste album van Olivia Dean is zelfs op nr 2 binnengekomen nog voor de grootste hits van alomtegenwoordige K3.
Ah nu snap ik waar die namen vandaan komen, voorprogrammas van.. ik leef ook wel echt onder een steen. Kende Olivia Dean niet

• Leuk
Waarderingen: festirock
Mumford/popnaam - Gorillaz/TOP - vaste Werchterband als Muse of Pearl jam - The Cure zou zo slecht nog niet zijn vind ik

• Leuk
Waarderingen: phil
Ah nu snap ik waar die namen vandaan komen, voorprogrammas van.. ik leef ook wel echt onder een steen. Kende Olivia Dean niet
Ik kende Ravyn ook niet tot ze als headliner werd aangekondigd op een groot scandinavisch festival. Het leuke eraan is dan nadien opzoeken van artikels , live recensies, albumfragmenten of live fragmenten om een idee te krijgen van de artiest.

Laatst bewerkt:
Sinds wanneer is het hebben van een paar recente hitsingles meteen voldoende voor headliner status?

Zouden ze in de de jaren '90 ook Ace of Base overwogen hebben?
Helaas andere tijden, vroeger stond je om 11u s'ochtends in een kleine tent op Pukkelpop als je een hit had of sterk debuutalbum, pas als je daar live scoorde kon je terecht op Werchter.

Nu ben je daar al sub mee.

Helaas andere tijden, vroeger stond je om 11u s'ochtends in een kleine tent op Pukkelpop als je een hit had of sterk debuutalbum, pas als je daar live scoorde kon je terecht op Werchter.

Nu ben je daar al sub mee.

Tja, voor een lagere plek komen ze niet meer en alle pophypes worden zo snel vervangen door nieuwe dat je ze geen tijd kan geven om een reputatie op te bouwen, want in 2030 is misschien niet meer geïnteresseerd. Het moet nu en meteen.

• Thinking
Waarderingen: Timmetje
Ik denk dat je onderschat hoe populair die zijn.
Maneskin bestaat niet meer maar werd gehyped door LN. Olivia Rodrigo zal een blijver zijn en had al bewezen om het Sportpaleis te kunnen uitverkopen en een goede show te kunnen neerzetten. Billie Eilish was ook een hype op haar eerste optreden PKP in 2019 maar is nu een superster door steeds goede albums te maken. Waar artiesten vroeger een sterk commercieel album nodig hadden eer ze concerten konden uitverkopen dan zorgen social media er nu voor dat de populariteit van artiesten vaak piekt vlak voor ze een album uitbrengen (bv Olivia Dean).

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: koolket en Bwoite
Maneskin bestaat niet meer maar werd gehyped door LN. Olivia Rodrigo zal een blijver zijn en had al bewezen om het Sportpaleis te kunnen uitverkopen en een goede show te kunnen neerzetten. Billie Eilish was ook een hype op haar eerste optreden PKP in 2019 maar is nu een superster door steeds goede albums te maken. Waar artiesten vroeger een sterk commercieel album nodig hadden eer ze concerten konden uitverkopen dan zorgen social media er nu voor dat de populariteit van artiesten vaak piekt vlak voor ze een album uitbrengen (bv Olivia Dean).
Damiano David heeft wat solosucces. Het is nooit gezegd dat Maneskin uit elkaar is, of je moet een fatsoenlijke bron laten zien die mijn bewering tegenspreekt.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Timmetje
Langs de andere kant kan je van elke affiche wel een act halen die volledig in de verdoemenis/vergetelheid is geraakt. En hoe langer je terug gaat hoe, logisch ook, groter de kans daartoe is.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread