Rock Werchter 2026

of een dubbel hoofdpodium, enerzijds wakkert het het kamperen aan het podium wat aan maar langs de andere kant zorgt het wel dat het publiek in beweging blijft. telkens dat uur stil zitten helpt niet voor het publiek wakker te houden.
Twee main stages naast elkaar zal het publiek toch net minder in beweging brengen?

• Leuk
Waarderingen: Paddy en MadMandra27
of een dubbel hoofdpodium, enerzijds wakkert het het kamperen aan het podium wat aan maar langs de andere kant zorgt het wel dat het publiek in beweging blijft. telkens dat uur stil zitten helpt niet voor het publiek wakker te houden.
Ik zie daar niet echt een voordeel van in. Is de enige verandering dan dat je het publiek zo nu en dan laat lopen?

Dat zorgt alleen maar voor meer kleedjes publiek

Ben bewust in het voorvak gaan staan voor hen, omdat ik er helemaal in wou zitten. En mocht ik dat niet gedaan hebben, zou ik het als superfan van Fontaines nog minder gevonden hebben. Dus het publiek maakt zoveel uit bij een performance. Niet de volledige wei moet mee zijn, maar wel de mensen rond je 💃
Ik stond in het voorvak en op mijn positie waren het toch vooral stoicijnse mensen.

Je kunt als artiest weinig met een ongeïnteresseerd publiek dat op het ''hoofd''programma staat te wachten. Dat zie je helaas ook veel terug bij voorprogramma's bij festivals.
Er zijn artiesten die dit wel kunnen hoor. Recent was een sum 41 heel sterk voor Maneskin. Hangt ook wat van de band zelf af. Zoals hierboven gezegd fontaines kwalitatief goed maar ontbrak wel "iets" om het grote publiek mee te trekken

Nu is dat deels hun shtick natuurlijk. Mede daardoor zie ik daar ook geen echte headliner in op die manier, maar dat is ook volledig ok imo.
True.
Nu zag ik in Vorst Nationaal wel een pak meer bezieling bij die band dan in Werchter.

En zo komen we weer bij het kip-of-het-ei verhaal of Fontaines hun performance aan het doortelefoneren was door het makke publiek, of het publiek mak was omdat de performance bij Fontaines er niet was…

De Barn, KlubC en de Slope worden dus steeds belangrijker. En nu is de charme van de Barn dat je een intieme sfeer kan creëren, maar eigenlijk missen we een 2e podium voor 30/40 duizend bezoekers.
Bedoel je een extra podium? Volgens mij is mainstage prima voor optredens waar 30/40 duizend mensen op af komen. Bij headliners en sommige andere optredens is er ruimte voor 60/70 duizend mensen. Ik zie niet wat een extra podium gaat toevoegen.
De Barn is met 20 duizend groot genoeg, vooral nu je het optreden buiten ook nog kunt volgen.

21 Pilots die op een paar dagen puur op eigen kracht hun dag op Main Square uitverkoopt, zegt toch ook veel over de spot die ze gaan krijgen op Werchter.

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye
21 Pilots die op een paar dagen puur op eigen kracht hun dag op Main Square uitverkoopt, zegt toch ook veel over de spot die ze gaan krijgen op Werchter.
Zijn in Frankrijk wel een pak groter. In 2022 stonden ze daar ook als headliner op een uitverkochte dag. Totale capaciteit overigens ook minder dan de helft van RW.

• Leuk
Waarderingen: festibob en Paddy
En zo komen we weer bij het kip-of-het-ei verhaal of Fontaines hun performance aan het doortelefoneren was door het makke publiek, of het publiek mak was omdat de performance bij Fontaines er niet was…

Lijkt me sowieso de taak van de band om het publiek te bezielen, niet omgekeerd. Dus ongeacht de oorzaak van het probleem, is 't wel duidelijk waar de oplossing zit.

Misschien moeten ze iets meer bezig zijn met het publiek en wat minder met zichzelf.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en musicislife

Users who are viewing this thread