Rock Werchter 2026

Correct!
En ik denk dat het ook aan de tijdsgeest ligt. De beleving is zoo anders nu dan een jaar of 20-30 geleden. Mensen die fysiek kaartjes moesten halen, in de rij moesten staan. CD's kopen, een cassettebandje opnemen vanaf de radio en noem maar op.
Nu is het streamen streamen streamen. Overal kun je alles zien. Elke week kun je een wereldster zien in de Ziggo, Sportpaleis en noem maar op.

Vroeger was er minder 'te doen' (in mijn optiek dan) je was van grunge of niet, je was voor The Beatles óf The Stones. enz enz enz. Iedereen hing aan Bruce Springsteen's lippen.

Nu is het complete landschap zo enorm verspreid. Er komen gewoon geen 88.000 man op 1 veld samen voor die ene naam. uitzonderingen daar.
Mooi verwoord, Chris

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Als je het zo ziet, is er maar één opkomende headliner en dat is K3 Originals. Aan hoeveel keer Afas Dome zitten ze nu?

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Het vooruitzicht voor toekomstig headliners ziet er zeker niet slecht uit hoor. Raye, FDC, IDLES, Turnstile, TLDP, Yungblud, Tame Impala (als je die nog als nieuw telt). Zijn allemaal wel headliners met een alternatief randje. Combineer dit met een paar gevestigde waarden en wat pop/hip hop namen aan de bovenkant en voor de komende aantal jaren heb je een mooie bovenkant. Daarnaast waren al deze artiesten een aantal jaar geleden ook maar kleine naampjes die een gigantische (verdiende) boost gekregen hebben. Wie weet wat voor nieuwe namen die nu nog mini zijn, zien we aan de bovenkant over een aantal jaar terug. Wie weet wat SPRINTS bijvoorbeeld gaat doen…

• Leuk
Waarderingen: phil
Way Out West (13-15 augustus) komt met The Cure, Gorillaz en Ravyn Lenae. Voor Gorillaz wordt Pukkelpop dus ook een serieuze optie, tot nu toe hadden ze alleen 20 juni Londen staan.

Kanshebbers in mijn boekje qua gitaarbands in de breedste zin van het woord: The Last Dinner Party, Wet Leg, Nothing But Thieves, Gojira, Turnstile, Parcels, Hozier, Ghost, BMTH, The 1975 (at long last?), Yungblud en uiteraard FDC.

Vind dat er itt enkele jaren geleden wel méér kanshebbers zijn dan pakweg 5 jaar geleden.
Toplijstje maar The 1975 zie ik niet snel gebeuren. Mede doordat ze live zo hit and miss lijken te zijn. Slaapverwekkend op Glasto dit jaar.

Aangezien Luke Combs zijn Europese tour op 4 juli in Zweden begint en 7 juli in Parijs staat, zal een optreden op Werchter ook nog wel kunnen toch.. ?:cautious:

• Leuk
Waarderingen: koolket
Gaat een te hoge plek eisen denk ik, minder als sub komt hij sowieso niet
Ik doe het niet veel en zeg het ook niet veel maar bij die naam heb ik echt een hoog 'wie?' gevoel. Maar ik gok dat ik me opzoekwerk omtrent deze ook best kan besparen.

Ik doe het niet veel en zeg het ook niet veel maar bij die naam heb ik echt een hoog 'wie?' gevoel. Maar ik gok dat ik me opzoekwerk omtrent deze ook best kan besparen.
Had hetzelfde, dacht eerst dat het een acteur was 😂 Geldt trouwens ook voor Ravyn Lenae. Echt nog nooit van gehoord, maar het is blijkbaar een headliner. Nouja, zullen ongetwijfeld grote namen zijn in hun genres.

Wanneer komt een band/artiest in aanmerking om op de Slope te staan? Gaat dit om aantal streams of kijkt de organisatie eerder naar het potentieel van de bands?

Alé, ik zie het nog gebeuren als Main Stage opener. Het zou wel al heel vroeg volk naar de wei brengen. (K3 Originals)

De best verkopende country artiest van de laatste jaren. Heel succesvol in Amerika en ook een grote speler in de Nederlandse countrywereld. Gaat op zijn dooie gemak de Arena uitverkopen gok. Lijkt mij ook uitgesloten voor festivals omdat hij altijd kleine tours houdt op het Europese vaste land.

• Leuk
Waarderingen: jefferke

Users who are viewing this thread