Rock Werchter 2026

Bon, dan hebben we er al 3/8? zeker? The Cure, 21P en Gorillaz.

The XX en Mumford gaan ook niet missen.

Nog een popnaam (Sabrina, Chappell?), een dancenaam (Fred Again?) en misschien nog wat gitaren?

Dan zullen we er zijn zeker qua headliners?
Waarom ga je uit van 2 headliners/dag? Dit jaar hadden we toch gewoon 4 headliners, met daarvoor telkens een sub (Deftones, Simple Minds, Nothing But Thieves en Noah Kahan), ik zie niet meteen waarom ze dit jaar plots het aantal headliners zouden verdubbelen.

• Leuk
Waarderingen: phil, Paddy en dann
Waarom ga je uit van 2 headliners/dag? Dit jaar hadden we toch gewoon 4 headliners, met daarvoor telkens een sub (Deftones, Simple Minds, Nothing But Thieves en Noah Kahan), ik zie niet meteen waarom ze dit jaar plots het aantal headliners zouden verdubbelen.
als er veel aanbod is dan doen ze dat wel hoor bij werchter
in het verleden nog al geweest.

zie het komend jaar ook wel gebeuren

Ook omdat de headliners die we allemaal verwachten niet de grootste vissen zijn. De enige dag die dit jaar niet goed verkocht had ook een co-head constructie om meer tickets te verkopen.

Het verhaal van…. (Tromgeroffel)….. :
Aanbod
Toch ook gewoon een financieel verhaal? Headliners wegen steeds meer op het totale budget, dus ik zie echt niet hoe ze er plots 8 ipv 4 zouden boeken dit jaar. Ook al zijn de namen die nu circuleren wellicht een pak goedkoper dan Linkin Park en Olivia Rodrigo vorig jaar.

Hangt gewoon allemaal van het aanbod. Voorbije 2 jaren was dat erg mager. Dit jaar duidelijk eens niet.

Toch ook gewoon een financieel verhaal? Headliners wegen steeds meer op het totale budget, dus ik zie echt niet hoe ze er plots 8 ipv 4 zouden boeken dit jaar. Ook al zijn de namen die nu circuleren wellicht een pak goedkoper dan Linkin Park en Olivia Rodrigo vorig jaar.
Veel grote bands op pad, die weten ook wel dat ze geen jackpot moeten vragen. Scheelt ook wel weer.

Als Mad Cool het gaat doen. Werchter zeker.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: JP5, PJ en musicislife
Hangt er ook een beetje welke naam je aan het beestje hangt he. Headliner, co-head, sub.

Gorillaz heeft wel vaker in een constructie gespeeld. Terug in 2018 speelden eerst QOTSA 90 minuten en daarna nog Gorillaz eroverheen. Fantastische avond was dat.

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Op niks gebaseerd hoor, maar Gorillaz lijkt me wel echt zo'n groep waar Dour of Lokerse Feesten wel eens mee zou kunnen uitpakken. Lijken me niet echt een must voor Werchter, beetje te klein om een dag echt te dragen maar dan weer te groot om als sub te spelen.
Eens, daarom ook mijn gedachte dat ze in een co-head constructie met 21 Pilots kunnen staan. Beide misschien net te mager om een festivaldag te dragen, maar gezamenlijk moet dat toch lukken.

Maar de opties die jij noemt kunnen ook zeker.

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye
Ik zie aankomend jaar KOL er wel voor staan, zou toch de dag wel moeten uitverkopen mits het niet die lastige donderdag is.
Als die uberhaupt terug naar Europa komen. Ontbreken in de leak van Mad Cool, terwijl ze daar ook op de affiche van 2025 stonden.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Had je mij vorige week gezegd dat Nick Cave een zomertour doet en tijdens het weekend van Rock Werchter in de buurt is, dan was ik al in volle euforie geweest. Had nooit durven denken dat Werchter hem niet zou boeken en dat hij op Live /s Live zou terechtkomen. Een artiest die vorig jaar twee keer het Sportpaleis uitverkocht en in het verleden al geregeld in Werchter verschenen is ...

Ik vind het oprecht z jammer.

Maar goed, dit is de laatste keer dat ik erover geklaagd heb, ga het alleszins proberen.

• Leuk
Waarderingen: phil
Een artiest die vorig jaar twee keer het Sportpaleis uitverkocht en in het verleden al geregeld in Werchter verschenen is ...
Ik ben oprecht benieuwd of RW elke dag een afsluiter gaan hebben die in België zoveel tickets verschuift.

Maar goed, geen LN artiest meer he. Dat zal al wel mee spelen.

Hoe zit het eigenlijk met de geruchten rond Lady Gaga op Boutique? Zit daar iets in, of was dat wishfull thinking?

Want zoals het er nu naar uitziet, krijgen we gewoon een bovenkant bestaande uit acts die we sinds 2018 al meermaals zagen passeren, ik hoop dus dat er nog iets relatief uniek op die weide gaat headlinen volgend jaar. Niks mis met veilige keuzes en gevestigde waardes, maar er mag van mij ook wel wat staan dat we nog niet veelvuldig hebben gezien.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Hoe zit het eigenlijk met de geruchten rond Lady Gaga op Boutique? Zit daar iets in, of was dat wishfull thinking?

Want zoals het er nu naar uitziet, krijgen we gewoon een bovenkant bestaande uit acts die we sinds 2018 al meermaals zagen passeren, ik hoop dus dat er nog iets relatief uniek op die weide gaat headlinen volgend jaar. Niks mis met veilige keuzes en gevestigde waardes, maar er mag van mij ook wel wat staan dat we nog niet veelvuldig hebben gezien.
Dat is Sabrina toch?

Users who are viewing this thread