Rock Werchter 2026

Welke spot zou Pixies wensen? In '22 stonden ze derdelaatste op de Main, on repeat in '26?

Hebben al in The Barn en op mainstage gestaan ... Zou kunnen dat dat beiden goed is voor hen.

Pixies zijn alleszins zeer welkom!

Veel alternatieve grote bands die rond gaan aankomende zomer wat me wel geruststelt. ben benieuwd welke rockheadliner er komt want dat is nog niet heel duidelijk of heb ik wat gemist?. Zou als pop headliner Chappel wel leuk vinden

Pixies kan van Suikerrock tot Lokerse feesten tot Barn, tot Main. En ohja; LiveisLive.

Werchter mag weer wel van mij. Ik kan me nog herinneren dat Eddie Vedder op de main "klaagde" dat Pixies tegelijk stonden in de Barn. "Wie verzint dit nou weer" haha

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Veel alternatieve grote bands die rond gaan aankomende zomer wat me wel geruststelt. ben benieuwd welke rockheadliner er komt want dat is nog niet heel duidelijk of heb ik wat gemist?. Zou als pop headliner Chappel wel leuk vinden
Het is al gezegd, maar het is niet dat Werchter ieder jaar per se een grote rock headliner heeft en een grote popnaam. Ze kijken gewoon naar wat er beschikbaar is en proberen de puzzel te leggen. De laatste twee jaar was er toevallig een eerdere popgerelateerde headliner zoals Olivia of Dua, jaren daarvoor niet. Voor hetzelfde geld is dat ook dit jaar het geval. Ook van gitaren zal het afhangen van wat er tourt. Als Muse of Pearl Jam niet op ronde is, kan je ze moeilijk boeken. Willekeurige voorbeelden.

Qua grote rockheadliner lijkt me dat The Cure te gaan worden?

Vind combo's The Cure/The XX en War On Drugs/Gorillaz (met ook nog Nick Cave en/of Tame Impala als vraagtekens) wel heel 2018 aanvoelen. ❤️Grote indie namen samen.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Qua grote rockheadliner lijkt me dat The Cure te gaan worden?

Vind combo's The Cure/The XX en War On Drugs/Gorillaz (met ook nog Nick Cave en/of Tame Impala als vraagtekens) wel heel 2018 aanvoelen. ❤️Grote indie namen samen.
Niet om haren te gaan splitsen over genres maar The Cure kan je moeilijk als een rock headliner bestempelen. Ze bespelen inderdaad gitaren maar ze spelen toch vooral New Wave met een gothic sausje. De eerste bezoeker die staat te headbangen op The Cure moet denk ik nog komen. Maar los daarvan is dit natuurlijk een fantastische naam voor RW!

Qua grote rocknamen lijkt de logische poul voor Werchter toch wat leeg waardoor je bij andere grote namen uitkomt die nog nooit die positie gehad hebben: Volbeat, Bring me the Horizon of Sleep Token (al zal die laatste zeker geen headliner zijn).

Niet om haren te gaan splitsen over genres maar The Cure kan je moeilijk als een rock headliner bestempelen. Ze bespelen inderdaad gitaren maar ze spelen toch vooral New Wave met een gothic sausje. De eerste bezoeker die staat te headbangen op The Cure moet denk ik nog komen. Maar los daarvan is dit natuurlijk een fantastische naam voor RW!

Qua grote rocknamen lijkt de logische poul voor Werchter toch wat leeg waardoor je bij andere grote namen uitkomt die nog nooit die positie gehad hebben: Volbeat, Bring me the Horizon of Sleep Token (al zal die laatste zeker geen headliner zijn).
Je haalt rock en metal een beetje door elkaar.

Iets als Gorillaz, The Cure, Nick Cave, TOP plus een poppy naam (Billie? Mumford?) als rijtje headliners zal de meeste mensen wel tevreden stellen niet?

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzegem
Je haalt rock en metal een beetje door elkaar.
Dat valt wel mee denk ik. Maar ik kan zelf nu geen grote rocknaam bedenken die komend jaar logisch is als headliner op Werchter. NBT is vorig jaar al geweest en nieuwere rockheadliners kan ik nu niet opnoemen. Oude rotten als PJ, Foo Fighters en Metallica liggen niet voor de hand. Vandaar dat ik enkel bij metalnamen als opties kwam.

Users who are viewing this thread