Rock Werchter 2026

Billie Eilish - The Cure lijkt me een te grote combo, idem voor Radiohead - Mumford. Denk dat er telkens maar eentje van de twee overblijft gecombineerd met een iets kleinere naam genre Lorde, Lewis Capaldi of Benson Boone.

Positie voor Radiohead is altijd al een moeilijke geweest. Vorige keer James Blake die verdronk op de main, maar blijkbaar is Radiohead erg strikt in wat er voor hen staat. Daarom dat ik ze geen Benson Boone of zo ervoor zie zetten.

Andere combinaties kunnen perfect.
Heel grote combo's inderdaad. Maarrrr The Cure-Tool ging ook. En zo meer grote opties in het verleden.

The Cure - Tool voelt gevoelsmatig toch iets kleiner en mogelijker dan The Cure - Eilish of Radiohead - Mumford.
Wordt ook wel ondersteund door ticketverkoop, dat gevoel. Waar Tool met gemak een Ziggo Dome uitverkoopt doet Eilish er vrolijk 3 achter elkaar, en we hebben allemaal kunnen zien dat Radiohead zelfs een soort Taylor Swift achtige taferelen veroorzaakt qua ticket gekte. Daar gaat geen co head naast staan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Maakt de kans op een RW show kleiner lijkt me?
Geen idee. Bij Cave geldt meestal: als hij tourt langs de festivals, is dat van Primavera tot en met Rock En Seine. Maar misschien volgend jaar een one off? Wel benieuwd naar wat dit wordt, een soort carrièreoverzicht (met echte deep cuts) kan wel vet zijn.

O damn, dan ben ik daar in de buurt. Wat voor geruchten gaan er rond?
Geen. Ik weet alleen dat hij een 'Massive Bad Seeds show' doet in Brighton volgend jaar. Dit lijkt op een aankondiging van 1 show en in de video zien we oude beelden van Cave. Kan evengoed een verzamelaar zijn, maar dan is die datum niet logisch.

• On fire
Waarderingen: Timmetje
Nick Cave mag van mij altijd komen maar denk wel dat er een stevige co-headliner bij moet wil je die dag goed gaan verkopen. KOL of The Killers misschien?

Billie Eilish - The Cure lijkt me een te grote combo, idem voor Radiohead - Mumford. Denk dat er telkens maar eentje van de twee overblijft gecombineerd met een iets kleinere naam genre Lorde, Lewis Capaldi of Benson Boone.

Positie voor Radiohead is altijd al een moeilijke geweest. Vorige keer James Blake die verdronk op de main, maar blijkbaar is Radiohead erg strikt in wat er voor hen staat. Daarom dat ik ze geen Benson Boone of zo ervoor zie zetten.

Andere combinaties kunnen perfect.

Ja, misschien onderschat ik Mumford & Sons gewoon omdat ik er zelf écht niets mee heb.
Wat The Cure - Billie Eilish betreft is dat inderdaad eerder wishful thinking, ik vind het persoonlijk een vette combo - misschien omdat Johnny Marr eens de vergelijking heeft gemaakt tussen de twee.

Het lijkt niet echt storm te lopen voor tickets voor The Last Dinner Party in Vorst Nationaal...

Zal nog wel veranderen als dat nieuwe album er is, maar misschien schatten we ze toch wat te hoog in met de hoge posities die ze hier soms in de voorspellingen krijgen ?

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: PK82, ChrisV en Timmetje
Het lijkt niet echt storm te lopen voor tickets voor The Last Dinner Party in Vorst Nationaal...

Zal nog wel veranderen als dat nieuwe album er is, maar misschien schatten we ze toch wat te hoog in met de hoge posities die ze hier soms in de voorspellingen krijgen ?
Issue is dat wij in België geen zaal hebben met de grootte van een AFAS. Tussen Koninklijk Circus en Lotto/Vorst, is er eigenlijk niks. Dus nemen ze Vorst, waar ze het podium indien nodig naar voor kunnen schuiven en balkon sluiten. Dan zitten ze aan capaciteit 4000.
Daar wordt veel van uitgegaan. Verkoopt een act meer (zie naar Loyle Carner), dan vinden ze het natuurlijk dikke prima om grote zaal te gebruiken.

Vroeger kondigden ze dat vaak aan als Vorst Nationaal Club, maar snel van afgestapt. Hangt dus gewoon van de verkoop af. TLDP zal wel kunnen aftikken op die 4 a 5000 toeschouwers.

Nick Cave mag van mij altijd komen maar denk wel dat er een stevige co-headliner bij moet wil je die dag goed gaan verkopen. KOL of The Killers misschien?
Die mens verkoopt met gemak 2 Sportpaleizen uit, iets wat die andere twee bijlange niet meer presteren.

Issue is dat wij in België geen zaal hebben met de grootte van een AFAS. Tussen Koninklijk Circus en Lotto/Vorst, is er eigenlijk niks. Dus nemen ze Vorst, waar ze het podium indien nodig naar voor kunnen schuiven en balkon sluiten. Dan zitten ze aan capaciteit 4000.
Daar wordt veel van uitgegaan. Verkoopt een act meer (zie naar Loyle Carner), dan vinden ze het natuurlijk dikke prima om grote zaal te gebruiken.

Vroeger kondigden ze dat vaak aan als Vorst Nationaal Club, maar snel van afgestapt. Hangt dus gewoon van de verkoop af. TLDP zal wel kunnen aftikken op die 4 a 5000 toeschouwers.
Afas is ook nog niet uitverkocht.... had dat stiekem toch wel een beetje verwacht.

Users who are viewing this thread