Rock Werchter 2026

Als je op de Live Nation site gaat kijken zijn precies enkel Italië en Denemarken door LN georganiseerd? We zitten nu eenmaal in een jaar met enorm veel headliners én Colin Greenwood woont (halftijds?) in Antwerpen... misschien wil die gewoon nog eens dicht bij huis spelen? 😁

Haha nee ik acht de kans ook klein maar we hebben al zottere dingen meegemaakt.
Als Radiohead effectief festivals doen, dan is het een van de grootste namen van het festivalseizoen. De kans dat Radiohead op LiL staat is even groot als de kans dat Foo Fighters er staan denk ik.

Als Radiohead effectief festivals doen, dan is het een van de grootste namen van het festivalseizoen. De kans dat Radiohead op LiL staat is even groot als de kans dat Foo Fighters er staan denk ik.
Op prestige vlak geloof ik je maar betwijfel of Radiohead snel een RW dag uitverkoopt

Ik weet alleen dat ze in Antwerpen een heel grote naam beet hebben en dat ze de datums daarop aangepast hebben. Dus het moet echt iets van een bepaald kaliber zijn, anders doe je dat niet. Zoals Foo Fighters op Werchter destijds. 😉

Ik weet alleen dat ze in Antwerpen een heel grote naam beet hebben en dat ze de datums daarop aangepast hebben. Dus het moet echt iets van een bepaald kaliber zijn, anders doe je dat niet. Zoals Foo Fighters op Werchter destijds. 😉
Er zijn ook heel grote namen die kleiner zijn dan Radiohead - Gorillaz bijvoorbeeld.

Welke data zijn er nu voor het tweedaagse Live is Live Festival? De eigen site Live is Live is de laatste maanden niet aangepast en geeft geen datum. Een Duitse overzichtsite van festivals vermeldt wel Live is Live maar met data TBA (to be announced)

Zou bij Werchter ook geen Werchter classic kunnen op zaterdag 27 juni met SOAD en OQSA aangevuld met een Belgische topper type Amenra en twee kleine punk of heavy metal bands van Belgische makelij.

Maar heel groot is ook relatief als je over een festival met capaciteit 15-20K spreekt. Zal een kaliber Sportpaleis zijn, maar Radiohead overstijgt dat alweer.

En één van de headliners zit alvast in de poprichting, aldus Jimmy.

één van de headliners zit alvast in de poprichting, aldus Jimmy.
Wel benieuwd wie dan, want Scorpio heeft weinig grote popnamen in het assortiment. Zal dus iemand van Greenhouse of Live Nation zijn. Misschien was er wel een ruilhandel, gezien bv Electric Callboy bij Scorpio zit. Spannend allemaal! 😇

Zou bij Werchter ook geen Werchter classic kunnen op zaterdag 27 juni met SOAD en OQSA aangevuld met een Belgische topper type Amenra en twee kleine punk of heavy metal bands van Belgische makelij.
Lijkt me toch wel heel sterk, met ook al een Werchter Park Life (Linkin Park), Graspop en hoogstwaarschijnlijk Lokerse Feesten als zomerse Belgische Live Nation events waar tickets voor moeten worden verkocht. De metalcommunity in de Benelux is gelukkig springlevend, maar ook weer niet zó onuitputtelijk dat er ongelimiteerd grote outdoor events kunnen worden georganiseerd voor die doelgroep.

• Leuk
Waarderingen: won666
een losse show op het Werchter terrein zou toch gewoon vandaag aangekondigd zijn met de rest van de tour?
daarnaast gaan die waarschijnlijk Copenhell doen op die zaterdag, die zijn niet voor niets een week opgeschoven

QOTSA en SOAD zou ook weer betekenen terug naar het coheadlinerprincipe. Zou mooi zijn.
Raar hoe iedereen meteen ervan uitgaat dat QOTSA mee zal komen als SOAD komt. Een festival is iets anders dan een headline tour. Misschien staat QOTSA wel voor LP op Parklife.

een losse show op het Werchter terrein zou toch gewoon vandaag aangekondigd zijn met de rest van de tour?
daarnaast gaan die waarschijnlijk Copenhell doen op die zaterdag, die zijn niet voor niets een week opgeschoven
OK dan wordt het wellicht za 4 juli als Rockdag voor RW 2026

Raar hoe iedereen meteen ervan uitgaat dat QOTSA mee zal komen als SOAD komt. Een festival is iets anders dan een headline tour. Misschien staat QOTSA wel voor LP op Parklife.
Dat lijkt toch veel onwaarschijnlijker. SoaD en QotSA touren samen, QotSA heeft een goeie band met Werchter, lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk dat ze op Parklife gedumpt zouden worden.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en Loek123
Toch jammer dat ze Korn niet meenemen, net als die shows in de VS.

Maar wellicht worden we verrast, en zie ze anders ook wel voor LP staan op Parklife (mits ze touren natuurlijk).

Users who are viewing this thread