Rock Werchter 2026

De enige mogelijke concurrent in het Werchter weekend lijkt mij nog Resurrection Fest in Spanje maar die zijn toch nog een slagje kleiner dan Werchter
Blijft toch een lastige, Mad Cool lijkt zo goed als uitgesloten door de andere shows, als ze geen twee dagen achter elkaar spelen
Die gaan toch ook niet Spanje en Portugal overslaan lijkt me

Dat zou wel echt heel netjes zijn als een Rock Werchter met enkel Copenhell SOAD heeft. Dan zou die zaterdag met die combi SOAD en QOTSA nu al geweldig zijn

Maar België en Nederland gaan ze ook niet overslaan. Er moet toch iets zijn om die 2 landen te voeden.

Soit, afwachten, zolang het niet zeker is...
Dusseldorf is wel dichtbij… Ga in ieder geval dinsdag kaarten proberen te fixen. In het ergste geval zie ik ze 2 keer

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Na het analyseren van 95 pagina's aan geruchten durf ik mijzelf wel een deskundige te noemen op het gebied van headliners 2026. Bij deze dus de officieuze (maar ongetwijfeld nauwkeurige) line-up van Werchter 2026:

Donderdag: The Last Dinner Party - Florence & The Machine - Chappell Roan - Stromae
Vrijdag: Kings of Leon - Twenty One Pilots - Mumford & Sons - Tame Impala
Zaterdag: Turnstile - Muse - Queens of the Stone Age - System of a Down
Zondag: Gorillaz - Radiohead - The Cure - Pearl Jam - 2manydjs

Nee joh als ze festivals doen staan ze gewoon op Werchter. Ben alleen benieuwd of ze die festivals überhaupt doen.
Zou nochtans qua setting en publiek allicht een betere match zijn. Gezien de datums en het feit dat er een heel grote vis gevangen werd, lijkt het mij niet eens zo onmogelijk.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
QOTSA en SOAD zou ook weer betekenen terug naar het coheadlinerprincipe. Zou mooi zijn.

Ik hoop dat SOAD + QOTSA op Rockwerchter staan, maar is er nog een kans dat ze een leg doen vooraf de bestaande data en dat ze niet op RW staan maar op Graspop?

Zal Live Nation toch nooit laten varen.
Als je op de Live Nation site gaat kijken zijn precies enkel Italië en Denemarken door LN georganiseerd? We zitten nu eenmaal in een jaar met enorm veel headliners én Colin Greenwood woont (halftijds?) in Antwerpen... misschien wil die gewoon nog eens dicht bij huis spelen? 😁

Haha nee ik acht de kans ook klein maar we hebben al zottere dingen meegemaakt.

Users who are viewing this thread