Rock Werchter 2026

People, are you sure that Turnstile will come back in June? Last two years they played June/July festivals so I think in 2026 they will come in August or even skip Europe
Kan zeker. Maar met Turnstile kan je echt alle kanten uit. Ik zie ze de grote majors van begin juli niet skippen.

Aangezien Radiohead geen zaalshow in België heeft dit najaar, stijgen de kansen op Werchter toch gigantisch lijkt mij?
Ik zie Radiohead inderdaad wel belanden op Werchter. Is toch een prachtige naam voor op je affiche en als ze die voor het eerst in 9 jaar kunnen halen dan gaan ze die niet laten schieten.

Radiohead are meant to be doing Primivera which doesn’t share with RW does it?

The Cure are now rumoured to be doing IOW festival which again doesn’t share with RW does it?

Very happy to be corrected btw

Radiohead are meant to be doing Primivera which doesn’t share with RW does it?

The Cure are now rumoured to be doing IOW festival which again doesn’t share with RW does it?

Very happy to be corrected btw
Headliner line-up was different in recent years for IOW Festival. But Live Nation is an important stakeholder in ISLE OF WRIGHT FESTIVAL so it would be surprising that they principally wouldn't share the Cure.
Primavera is mostly different from lineup RW but in 2023 they had fe christine and the queens and fred again as subs like RW. RW shares mostly with Mad Cool festival and NOS Late festival.

Headliner line-up was different in recent years for IOW Festival. But Live Nation is an important stakeholder in ISLE OF WRIGHT FESTIVAL so it would be surprising that they principally wouldn't share the Cure.
Primavera is mostly different from lineup RW but in 2023 they had fe christine and the queens and fred again as subs like RW. RW shares mostly with Mad Cool festival and NOS Late festival.
So all in all, they don’t typically share headliners? Which makes (if the rumours are right) The Cure and Radiohead a lot less likely. Thanks for helping with my point

Betreffende Radiohead evt op RW25. Qua prestige zullen ze die graag hebben. Maar vorige keer echt heel veel eisen. En weide was zeker niet dik gevuld (meer zelfs, party op de Hive was nog nooit zo bomvol op dat uur). Waren ze ook nog lastig, entourage dan toch, over feit dat CDW teveel beats produceerde.

• Leuk
Waarderingen: reaper en Dietera.
Betreffende Radiohead evt op RW25. Qua prestige zullen ze die graag hebben. Maar vorige keer echt heel veel eisen. En weide was zeker niet dik gevuld (meer zelfs, party op de Hive was nog nooit zo bomvol op dat uur). Waren ze ook nog lastig, entourage dan toch, over feit dat CDW teveel beats produceerde.
Concert werd wel alom geprezen met 5* reviews.

Zal nu wel anders zijn met meer vraag lijkt me? Beetje zoals bij alle legacy acts zoals Linkin Park en System of a Down?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Zal nu wel anders zijn met meer vraag lijkt me? Beetje zoals bij alle legacy acts zoals Linkin Park en System of a Down?
Ze verkochten ook gewoon netjes hun dag uit toen.

Redelijk op eigen kracht ook, want de rest van die dag was ook niet veel soeps. De andere grote namen waren James Blake en Royal Blood met nog maar net een tweede plaat uit...

Liefst, met alle respect voor de bands, niet meer meegaan in dat soort eisen. Blake op die spot was echt een dooddoener. En ik kijk ook naar u, mevrouw Moore.

So all in all, they don’t typically share headliners? Which makes (if the rumours are right) The Cure and Radiohead a lot less likely. Thanks for helping with my point
Ze delen vaak geen headliners omdat Primavera in dat segment helemaal anders boekt dan RW, maar als Radiohead en The Cure daar headlinen en doortouren tot begin juli acht ik de kans groot dat ze ook op Werchter staan.
Er zijn genoeg voorbeelden van acts die wel beiden doen (PJ Harvey, Rosalia, Beck ...)

Radiohead zal zeker veel tickets verkopen, maar hebben niet de aantrekkingskracht voor het grote publiek zoals een Linkin Park of System of a Down. Gesteld dat ze komen zal die dag ook uitverkopen, maar zal het publiek niet veel groter zijn dan in 2017. Je vat Radiohead of je vat het niet en is dat niet het geval, dan is het een lang anderhalf uur.

Zelf heb ik er weinig mee. Al paar keer de kans gegeven, maar ik vat het niet. Het zij zo. En als ze er staan dan kijk ik wel voor iets anders en laat de fans dan maar genieten.

Users who are viewing this thread