Rock Werchter 2026

Geruchten komen ieder jaar wel begin september op gang. Linkin Park kondigde comeback vorig jaar al op 28 augustus aan en dat zorgde toen al voor wat fuzz maar effectieve aankondiging was toch pas in november. Je hebt altijd namen die vroeg willen aankondigen en al wat data bekendmaken, al dan niet al met festivals.

Sowieso zijn de concert- en albumaankondigingen steevast voer voor speculatie. Wie bij een nieuw album een concert aankondigt in het voor- of najaar doet vaak ook een ronde festivals. Daarom dat we bv. Mumford & Sons en Florence al 95 procent kunnen noteren voor de grotere festivals.

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser en PJ
een hoop festivals zoals Rock Am Ring, Rock Im Park, Novarock waren vorig jaar ook allemaal zo vroeg met aankondigen.
Pinkpop, Werchter, Graspop en dergelijke trekken zich daar niets van aan, die hanteren een andere aankondigingsstrategie.

Oasis heeft september ook een beetje half gekaapt vorig jaar.

Eens zien wat Radiohead te zeggen heeft, deze of volgende week.

• Leuk
Waarderingen: Kennys.j
Lots of rumours apparently doing the rounds that Billie Eilish is doing Rock in Lisboa (June). If that’s true then you’d have to say Werchter becomes very likely
Heb een artikel daarover via google laten vertalen. Na lectuur blijft het één van de vele geruchten. Denk dat Billie Eilish meer gaat mikken op grote festivals in 2027 met Glastonbury ook erbij. Enigste zekerheid voor Rock in Lisbao is Linkin Park in 2026 al aangekondigd via de website van de organisatie.

ik zie dat tamino weer festivals doet vanaf november, hoop hem op werchter te zien als ook Waxahatchee en SYML

The Killers hebben dit jaar al een aantal festivals in de Verenigde Staten gedaan. Onlangs werden ze als 'vervanger headliner' ook aangekondigd voor Austin City Limits festival begin oktober. Lijkt me heel waarschijnlijk dat ze volgend jaar nog eens Europa aandoen voor enkele zomerfestivals. in 2026 zal het drie jaar geleden zijn dat ze nog een festival (PKP in 2023) deden in Belgie.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
ik zie dat tamino weer festivals doet vanaf november, hoop hem op werchter te zien als ook Waxahatchee en SYML
Tamino kan ook supporting act zijn op Live is Live Festival waar Jimmy van zei dat die als tweedaags festival zeker doorgaat. Waxahatchee is één van de beste namiddag acts, heel goede herinneringen aan de laatste keer dat ze op Cactusfestival waren. Goede kans om hen nu in de Europese festivals van juli te zien.

Heb een artikel daarover via google laten vertalen. Na lectuur blijft het één van de vele geruchten. Denk dat Billie Eilish meer gaat mikken op grote festivals in 2027 met Glastonbury ook erbij. Enigste zekerheid voor Rock in Lisbao is Linkin Park in 2026 al aangekondigd via de website van de organisatie.
Die heeft 2022 al Glastonbury gedaan. Die gaat daar denk ik niet zo snel weer als headliner terugkeren. Festivalrondje 2026 lijkt me best aannemelijk.

Tamino kan ook supporting act zijn op Live is Live Festival waar Jimmy van zei dat die als tweedaags festival zeker doorgaat. Waxahatchee is één van de beste namiddag acts, heel goede herinneringen aan de laatste keer dat ze op Cactusfestival waren. Goede kans om hen nu in de Europese festivals van juli te zien.
Tamino is all in Live Nation 😉

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Mr. Y en Vicarious

Users who are viewing this thread