Rock Werchter 2026

Ik zie Lorde niet echt hoger eindigen dan Barnafsluiter. Helemaal niet nadat ze al eerder in Afas, Vorst e.d. te zien is dit jaar. Dat nieuwe album slaat ook niet heel erg aan voor mijn gevoel.
What Was That wel gewoon een populair nummer, niet? Meer dan eender wat van op dat Solar Power album. En Barn afsluiter / main sub kan misschien wel hoor. Main afsluiter natuurlijk niet.

Steeds meer geluiden rond een mogelijke tour van Gorillaz ook, btw.

Steeds meer geluiden rond een mogelijke tour van Gorillaz ook, btw.

Wake up sleepy people!!

Hun set in 2018 staat nog steeds in mijn top 10 van beste Werchter optredens ooit. Over Boutique in 2022 gaan we zwijgen, Gorillaz tekenden present, maar het publiek (lees team blue), liet het afweten.

Gorillaz is zo een band die altijd welkom is, maar je merkt wel dat ze een enthousiast publiek nodig hebben om de stukjes te doen klikken. Het is ook zo een band waar ik het gevoel bij heb dat bvb een Lokerse Feesten er hard op zit te azen om die binnen te halen.

Wake up sleepy people!!

Hun set in 2018 staat nog steeds in mijn top 10 van beste Werchter optredens ooit. Over Boutique in 2022 gaan we zwijgen, Gorillaz tekenden present, maar het publiek (lees team blue), liet het afweten.

Gorillaz is zo een band die altijd welkom is, maar je merkt wel dat ze een enthousiast publiek nodig hebben om de stukjes te doen klikken. Het is ook zo een band waar ik het gevoel bij heb dat bvb een Lokerse Feesten er hard op zit te azen om die binnen te halen.
Tja, Boutique. Bijna niet relevant om dat festival als maatstaf te hebben. Het publiek is altijd zo notoir doods, soms zelfs tijdens de hoofdnamen. Hoor ook zulke verhalen over Jorja Smith dit jaar. Laatste keer Gorillaz op RW was een voltreffer.

Tja, Boutique. Bijna niet relevant om dat festival als maatstaf te hebben. Het publiek is altijd zo notoir doods, soms zelfs tijdens de hoofdnamen. Hoor ook zulke verhalen over Jorja Smith dit jaar. Laatste keer Gorillaz op RW was een voltreffer.
Geen graadmeter natuurlijk. Als je Boutique aankondigd met Stromae en daarmee de verkoop start dan kopen de mensen voor hem en niet voor Gorillaz. Die dan uiteindelijk op eigen vraag afsloten blijkbaar.
8/10 aankondiging Stromae, 13/10 start verkoop en 21/10 aankondiging Gorillaz. Marketingtechnisch allemaal niet het beste toen.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Vertaling via google translate. Maar om welk tijdstip 12h gaat het? Belgisch tijdstip, UK tijdstip of zuidamerikaans 12h

Lollapalooza Argentina 2026 heeft de data bevestigd en kondigt een nieuwe epische editie aan: op 13, 14 en 15 maart is de Hippodroom van San Isidro opnieuw het epicentrum van muziek en cultuur in het land. Aanstaande donderdag 28 augustus om 12.00 uur wordt de officiële festivalline-up bekendgemaakt, samen met de uitgifte van een nieuwe voorraad tickets.

• Leuk
Waarderingen: boilerfun
Vertaling via google translate. Maar om welk tijdstip 12h gaat het? Belgisch tijdstip, UK tijdstip of zuidamerikaans 12h
Ongetwijfeld Argentijnse tijd, dus bekendmaking van de line up is dan om 17.00 uur Nederlandse tijd. Inderdaad interessant om wat meer inzicht te krijgen in tourende (festival)namen.

Taylor Swift is verloofd met haar vriend Travis Kelce. Normaal trouw je dan meestal in de zomer van het jaar nadien.
Verder heb je veel werk met het voorbereiden van het huwelijk alhoewel ze rijk genoeg is om een goede wedding planner in te huren.
Met dit nieuws zijn de kansen van een Europese Tour in de zomer van 2026 imo zo goed als nul voor Taylor Swift.

Taylor Swift is verloofd met haar vriend Travis Kelce. Normaal trouw je dan meestal in de zomer van het jaar nadien.
Verder heb je veel werk met het voorbereiden van het huwelijk alhoewel ze rijk genoeg is om een goede wedding planner in te huren.
Met dit nieuws zijn de kansen van een Europese Tour in de zomer van 2026 imo zo goed als nul voor Taylor Swift.

Haha je bent goed bezig, Bob. ☺️

Weer een lijstje van mogelijke headliners en co-headliners getipt voor Lollapalooza Chile

A continuación, revisa la lista de posibles artistas en el festival:​

• Tyler, the Creator
  • Sabrina Carpenter
  • Chappell Roan
  • Deftones
  • Lorde
  • Doechii
  • Marina
  • Katseye
  • Fujii Kaze
Van dit lijstje mag voor mij Sabrina Carpenter, Lorde, Chappell Roan en Doechi ook spelen op RW 2026. In het Pukkelpop forum werd getipt dat ook Foo Fighters een Europese zomertournee zouden doen met Reading en Leeds festival als headliner reeds bevestigd door een bron.

Dour heeft voor de tweede keer op rij een financieel verlies doordat ze 5.000 minder combitickets verkochten. Aan Live Nation en de oprichter van het festival, beiden aandeelhouders, zal gevraagd worden om dit verlies bij te passen.
De omzet van Ronquieres zakte met 15 procent waardoor de organisatie haar eerste verlies boekte sinds 2012.
Francofollies verkocht 30 procent minder combi tickets dan vorig jaar.
Esperanzah heeft voorbije jaren steeds verlies geboekt waardoor dit festival zowel minder sterke artiesten moest boeken als dagprijzen gevoelig doen stijgen.
Wie het wel goed deed was Les Ardentes en Couleur Cafe beiden kenden een prima editie. Een paar goed gesegmenteerde kleine festivals als Micro in Luik of Horst in Vilvoorde kenden een volledige uitverkoop.

• Leuk
Waarderingen: Blommie

Users who are viewing this thread