Rock Werchter 2026

‘Niet onrealistisch’ en op de eerste dag al Fred Again in de barn zien… 😂😂
Nou ja, er staan wel gewaagdere dingen in. In 2023 was Fred Again op z'n (voorlopige?) hoogtepunt en stond ie ook als laatste in de Barn.

Los van goed of slecht nu, er zit toch veel meer een 'randje' aan pakweg Charli XCX dan aan Mumford & Sons? Veel toegankelijker dan die laatste ga je het toch niet krijgen. Een beetje zoals Noah Kahan, moest tijdens zijn set voortdurend aan Mumford denken.
Als ik de hele dag muziek met een 'randje' beluister, is het soms ook wel eens fijn om muziek zonder randje te beluisteren. En Mumford & Sons in 2019 had ik weinig van verwacht, maar het was toch wel een leuke feestje. Ook achterop het veld.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy
Als ik de hele dag muziek met een 'randje' beluister, is het soms ook wel eens fijn om muziek zonder randje te beluisteren. En Mumford & Sons in 2019 had ik weinig van verwacht, maar het was toch wel een leuke feestje. Ook achterop het veld.
die cover van Hurt kwam toen ook wel heel hard aan. heel mooi moment.

Sombr-mania is real. Meer dan 3000 mensen in de wachtrij. Ofwel Werchter ofwel Pukkelpop (bij Pukkel zie ik hem al ZEER hoog staan op de affiche). Binnenkort springt de radio erop en is hem vertrokken.
Twee keer kansloos in de presale. 200e in de rij vandaag en gisteren 270e.. Jammer. Schippert wat tussen MGMT en The 1975, maar nog iets robuuster. Vind t wel toffe muziek.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ook een dingetje misschien binnenkort. Flume kondigde afgelopen week een mixtape/ep uit met een zangeres. Zal ook wel op de festivalradar staan. Kan op RW, maar ook elders natuurlijk. En die zal wel genoegen nemen met de Barn of Klub C, denk ik.

Two failed pre-sales. 200th in line today and 270th yesterday... Too bad. It's somewhere between MGMT and The 1975, but a bit more robust. I think it's great music, though.
Added a couple of extra dates at Brixton in the U.K. so certainly getting more and more popular

Los van goed of slecht nu, er zit toch veel meer een 'randje' aan pakweg Charli XCX dan aan Mumford & Sons? Veel toegankelijker dan die laatste ga je het toch niet krijgen. Een beetje zoals Noah Kahan, moest tijdens zijn set voortdurend aan Mumford denken.
Ja ik ook. Al was dat voor een mij een positieve associatie.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Akkoord. Alleen vind ik een show van mumford energieker dan die van noah kahan op werchter

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Twee keer kansloos in de presale. 200e in de rij vandaag en gisteren 270e.. Jammer. Schippert wat tussen MGMT en The 1975, maar nog iets robuuster. Vind t wel toffe muziek.
De kracht van TikTok. Door hele goede marketing kun je zulke enorme stappen maken. Ik heb hem gezien als voorprogramma van Nessa Barett in Tivoli enkele weken terug. Bijna de hele set hebben er 2 mensen van zijn team zo ongeveer alles gefilmd (horizontaal en dus Tiktok-proof) om daar de meest memorabele stukjes uit te knippen om later weer te posten. Echt mindblowing als je het mij vraagt.

• Leuk
Waarderingen: elo
Een naam die ook gaat touren in 2026 maar wss voor pkp als ze festivals doet: Ariana Grande

De opvolging van de Schuur zal de evaluatie gemaakt hebben en weten wat te doen:
- geen themadag meer
- the cure/ PJ/Metallica op donderdag of zondag met The National of WOD als sub
- hopelijk Stromae strikken
- Billie eilish / capaldi
- veel koper op het podium.

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Nu al lopen gokken slaat nergens op, maar het is zo leuk!

- Denk dat RW de weg naar vernieuwing gaat blijven volgen. Ook volgend jaar twee, voor RW, nieuwe(re) headliners (net zoals de afgelopen 2 jaren).
- Fred Again, we gaan er eens aan moeten geloven. Zeker nu met het geruchtje dat hij een terugkeer maakt volgend jaar.
- Turnstile met een lekker hoge spot die ze helemaal gaan nailen.
- Eens een keer een jaartje zonder het vaste theekransje Royal Blood, Greta, Yungblud, NBT?
- Sam en KOL zie ik ze niet teruggevraagd worden helaas. Sam om de gekende reden, KOL omdat die gewoon te hoog willen staan voor wat het opbrengt.

Do: The Last Shadow Puppets - Gojira - System of a Down
Vrij: Paramore - Turnstile - Blink 182
Zat: Anderson .Paak - Gorillaz - Kendrick Lamar
Zon: Haim - The Last Dinner Party - The XX - Fred Again..

In de Barn/KlubC dan David Byrne, King Gizzard, DJO, Franz Ferdinand, Denzel Curry, Sammy Virji, Alabama Shakes, Mac Demarco, Glass Animals, Matt Berninger, Stone

Geloof niet in: Radiohead, Oasis, RATM, Lady Gaga
Vrees een beetje voor: Benson Boone (als sub of co-head), Mumford & Sons, Tenty One Pilots, Machine Gun Kelly en OATW
Shadow , Gorillaz, Byrne, Berninger, zalig.
Vraagje: Hapert je toetsenbord als je Metallica of Pearl Jam typt? 😉

• Leuk
Waarderingen: festirock

Users who are viewing this thread