Rock Werchter 2026

Nog een gokje voor headliner en subheadliner MAIN op basis van Hurricane festival:

TWENTY ONE PILOTS and BENSON BOONE
KILLERS and FLORENCE AND THE MACHINE
CHAPPELL ROAN and MICHAEL KIWANUKA
KINGS OF LEON and THE LAST DINNER PARTY

• Haha
Waarderingen: Vicarious
Onlangs twee keer MetLife Stadium in de VS gespeeld, dat kreeg zelfs Rammstein daar niet voor elkaar
dat was maar 1x
maar wel hemels goed toen en ook stijf uitverkocht
spijtig van de regen wel toen, maar zeer content toe met feuerzone

Nog een gokje voor headliner en subheadliner MAIN op basis van Hurricane festival:

Amai wat zou dat voor een dramatische line up zijn. Zeker rekening houdende met de naar verluid grotere poel komende zomer

• Leuk
Waarderingen: frank foert
Killers, Kiwanuka, Boone en TLDP heb je vrij hoog staan daar.
The Killers kunnen perfect op die positie, Benson Boone zal niet komen voor lager dan sub. TLDP zal ook niet lager staan dan derde laatste. Kiwanuka kan je alle kanten mee.

Los daarvan zal er niet veel van kloppen (sommige namen zullen er wel staan, maar lijkt me nattevingerwerk)

The Killers kunnen perfect op die positie, Benson Boone zal niet komen voor lager dan sub. TLDP zal ook niet lager staan dan derde laatste. Kiwanuka kan je alle kanten mee.

Los daarvan zal er niet veel van kloppen (sommige namen zullen er wel staan, maar lijkt me nattevingerwerk)
inderdaad beredeneerd nattevingerwerk: geen rekening houdend met dure vogels bv foo fighters die gaan als los event of als Werchter classic wel komen of ze komen niet. Wel rekening houdend met de groei van acts en populariteit en voldoende vrouwen in de line-up. Elk van de genoemde namen kan gemakkelijk een Sportpaleis of Vorst Nationaal uitverkopen.

Laatst bewerkt:
Onlangs twee keer MetLife Stadium in de VS gespeeld, dat kreeg zelfs Rammstein daar niet voor elkaar
Populariteit vergelijken doormiddel van kaartverkoop met een band die in het Duits zingt in de VS ga ik niet in mee.

Maar zowel Radiohead als SOAD zijn gewoon grote bands, ik betwijfelde alleen of de mainstream pull van SOAD groter is dan die van Radiohead.

Ohw shit. Dan gaat het voor mij weer Pinkpop worden denk ik. Of die moeten hier nog onderdoor gaan qua top 8 namen...

Populariteit vergelijken doormiddel van kaartverkoop met een band die in het Duits zingt in de VS ga ik niet in mee.

Maar zowel Radiohead als SOAD zijn gewoon grote bands, ik betwijfelde alleen of de mainstream pull van SOAD groter is dan die van Radiohead.
Niet twijfelen!

Mijn 10-jarige dochter begon een tijdje terug ineens mee te zingen met Sweet Dispotition van The Temper Trap. Dat komt wel eens voorbij in mijn playlists maar toch. Intussen komt dat ook nog is geregeld voorbij op StuBru.

Zijn die nog relevant nu? Ik vond hun eerste plaat wel leuk en ook toen op RW gezien.

• Leuk
Waarderingen: phil

The Killers trekken in NL geen Ziggo meer vol. Dat is anno 26 toch geen headiner meer?

Dat vind ik van Maneskin en Yungblud (door omstandigheden) ook niet. En toch stonden ze er ook. Dan heb ik persoonlijk liever The Killers.
Liever jonge, opkomende acts op headliner posities zetten dan bands die hun strepen al verdiend hebben en niet gek veel relevants meer gemaakt hebben het laatste decennium

• Leuk
Waarderingen: festibob en Timmetje

Users who are viewing this thread