Rock Werchter 2025

Ik heb de naam hier nog niet zien passeren, maar Barry Can't Swim heeft echt een serieuze sprong gemaakt qua opbouw en ritme in zijn set. Zeker vergeleken met zijn optreden vorig jaar op Pukkelpop waar het ritme er steeds uit werd gehaald vloeide dit mooi door. Klub C was helemaal los.
Als ouwe rockers vonden wij dit toch een leuk feestje.

Mega toffe headliner via stream. Al het gezeik niet waard. Naar huis gaan gewoon dom (edit: jammer), ook al vind je het niks. Treurige inkoppertjes her en der hoor.
Dit slaat natuurlijk op niet heel veel... Als je het niks vind en je doet 4 dagen festival ga je toch gewoon een keertje wat vroeger naar huis?

Ik denk dat vele van hier op het forum het soort mensen zijn die elke dag rond 12u30 al op het terrein zijn. Dan kan het best eens deugd doen om een keertje om 1u in je bed te liggen ipv 2u30... Ik zelf kijk heel vaak uit naar bands die als eerste spelen (dit jaar ben ik er niet bij, maar ik denk spontaan aan acts als Sprints, Marcus King, Stone, Weyes Blood, Bluai, Frank Carter, Sports Team, The Haunted Youth,...) en vaak mis ik daar met veel plezier het laatste halfuur van een headliner voor.

Voelt dat ergens niet een beetje balen? Je mist dan wel een ijzersterke festivaldag. Al is die regen wel erg jammer. Hopelijk voor iedereen klaart het zo wat op.
IJzersterk? Als je van popmuziek houdt, ja. Ik zou de afgelopen jaren op vrijwel elke Rock Werchter dag voor mezelf wel een redelijk loopschema kunnen samenstellen, behalve vandaag. Over smaak valt nooit te twisten, maar ik vind dit de slechtste Werchter dag die ik me kan herinneren. Dus voor mensen die van gitaarmuziek houden is deze regendag misschien wel een zegen. Kun je al helemaal zonder spijt een dag vroeger aftaaien. Geen verlofdag hoeven opnemen op de maandag ook. En met name gister was volgens mij echt een prima dag, wat ik allemaal lees.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Matjes
Ideaal weer voor een namiddagje livestream. Weinig bevestigde artiesten wel. Wunderhorse had ik gehoopt maar dacht wel dat dat niks ging worden. Pommelien had ik wel verwacht...
1000010309.png

Nog op de camping en van plan zo naar Wunderhorse te gaan. Iemand die een update kan geven van hoe het er daar nu uit ziet, in verband met de regen? Zitten daar nu al mensen (al is het om te schuilen), is dat al halfvol? Lopen daar veel mensen al heen?

Als het namelijk nu al 70% vol is ga ik me er misschien niet aan wagen.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom acts niet op de stream willen, zeker de nog niet mega bekende namen. Zoals Raye gisteren en daags ervoor Fat Dog, ik kende er nog niet zoveel van maar denk nu van wat vet! Zou dat graag gaan zien, beide live ook veel intenser dan op plaat

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom acts niet op de stream willen, zeker de nog niet mega bekende namen. Zoals Raye gisteren en daags ervoor Fat Dog, ik kende er nog niet zoveel van maar denk nu van wat vet! Zou dat graag gaan zien, beide live ook veel intenser dan op plaat
Meestal is het niet een kwestie van dat de band niet wil, maar een organisatie heeft voor elke stream formele toestemming van de band nodig. Dus als een band niet op een stream verschijnt, dan is het omdat de band (of hun management) niet op dat verzoek heeft gereageerd.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Nog op de camping en van plan zo naar Wunderhorse te gaan. Iemand die een update kan geven van hoe het er daar nu uit ziet, in verband met de regen? Zitten daar nu al mensen (al is het om te schuilen), is dat al halfvol? Lopen daar veel mensen al heen?

Ruimte zat nog! Mensen beginnen nu een beetje te bewegen

Barn rode kruisen zonet. Een kwartier na aanvang Merol.
In KlubC nog veel plaats, maar zou wel sneller kunnen gaan nu Barn vol is.

Users who are viewing this thread