Rock Werchter 2025

Wat een debielen ook bij de organisatie die 1 minuut voor Green Day begint de pushmelding versturen om te melden dat Sam Fender niet komt šŸ™„. Zo twee avonden op rij verpest in 1 klap voor mij.

Ik had een combi gekocht met Sam Fender als _+ enige absolute must see, dus het hele weekend is wat onthoofd voor mij. Zal me wel nog amuseren, vanavond eens de aperobars verkennen tijdens Yungblud…

• Thinking
Waarderingen: SilentAlarm
Weet niet waar ik meer van baal. Het cancelen van Fender of dat onze beiden stoelen + tafeltje vannacht ā€œgejat zijnā€.

Top 5 vrijdag:
1. Underworld
2. Green Day
3. Simple Minds
4. Girl in Red
5. Mark Ambor

Momentje van de dag: 8 minuten knallen op Born slippyšŸ˜®ā€šŸ’Ø

Ook genoten van JV&B en Celeste op een afstandje. Wet Leg ook goed. Sfeer en drukte was gister veel beter dan donderdags vonden wij. Foodtip: pizza’s linksvoor bij de main (italian foodclub).
Had je tafel en stoelen buiten staan?

NBT kan hier zo maar eventjes een Turnstileke doen hoor, zullen dat wel goed doen op de mainstage.
Doen ze ook altijd wel, maar zo bijzonder is het helaas ook niet. Vorig jaar op Pinkpop hetzelfde: heel leuk, maar that's it.

Ah ja, als je Elbow niks vindt, of het is te druk. Loop even naar NOFUN! op de Slope. Grappig hiphopcollectief van 10 man sterk. Was zeer vermakelijk op Pinkpop.

Doen ze ook altijd wel, maar zo bijzonder is het helaas ook niet. Vorig jaar op Pinkpop hetzelfde: heel leuk, maar that's it.
Zijn die ook al niet jaren aan het toeren? Meen mij een reportage te herinneren tijdens een Pinkpop verslaggeving van een paar jaar terug en daar haalden ze toen aan dat ze al 3 jaar non-stop aan het toeren waren. Denk dat iedereen die ze wil zien, ze ondertussen nu ook wel gezien heeft.

Ik heb persoonlijk niks met NBT en als ik Ticketswap bekijk ben ik blijkbaar niet de enige. Nu goed, de dag was al niet uitverkocht, gaat hij nu zeker niet doen. Mss nog een geluk bij een ongeluk, we zullen niet 3 uur moeten aanschuiven op de parking om weg te rijden. Of misschien wel, maar dan om 20 uur, ipv 1:00.

Yungblud werkt omdat die solo een acte de prƩsence doet in Birmingham. Zijn band en crew zijn waarschijnlijk al in Belgiƫ, en hij komt later met een privƩvlucht. Pakweg Mastodon zit deze middag nog met eigen crew en materiaal in Engeland. Sinds Brexit krijg je die karavaan nooit meer zo snel op het vasteland.
Ik heb ook nergens beweerd dat het een realistische optie was ;).

Ik wil ze gerust van een paar gitaren voorzien. Als we wat crowdsouring doen, moet het wel te doen zijn om de resterende instrumenten samen te krijgen.

Nog aan het nageniet van vooral Fat Dog en Simple Minds

Fat Dog kan goed doorstijgen als de moddervette partyband om een tent af te sluiten. Heeeeerlijk! Zeeer vriendelijke pit waar jong en oud elkaar vond. Geweldig!

En eigenlijk heel de dag sowieso een betere sfeer op het veld. Als in "meedoen"
Simple Minds kreeg ook echt alle handen op elkaar, een mooie muzikale trip van 50jaar onderand, goede gasten op je jubileumfeest!

Underworld alleen Born Slippy gezien i.v.m. Fat Dog. Maar altijd even indrukwekkend.

Wet Leg paste goed op de Main. Die mogen gerust over een paar jaar terugkomen voor zo'nzelfde spot.

The Scratch was ook erg aanstekelijk
Goede mix van "folk en metal" Het dreunde heerlijk door.

Greenday deed hun trucje weer zoals we het kennen. Ik vind het tof maar is nooit mijn favoriet. Toch goed om weer eens gezien te hebben

• Leuk
Waarderingen: abzurd
Wat een debielen ook bij de organisatie die 1 minuut voor Green Day begint de pushmelding versturen om te melden dat Sam Fender niet komt šŸ™„. Zo twee avonden op rij verpest in 1 klap voor mij.

Ik had een combi gekocht met Sam Fender als _+ enige absolute must see, dus het hele weekend is wat onthoofd voor mij. Zal me wel nog amuseren, vanavond eens de aperobars verkennen tijdens Yungblud…
Ik wil je weekend niet meer verpesten, maar de Apero is dan al gesloten

DƔt mag ik toch niet hopen voor jou.

Wat ben ik blij dat ik mijn ticket al van de hand had kunnen doen na de cancel van Kings of Leon: dit is echt exact hetzelfde scenario als vorig jaar met QotSA en The Smile op Pukkelpop.

Ik overweeg nog steeds om voor Simple Minds een ticket voor de Bospop-zaterdag te kopen, maar ik ben bang dat ik daarmee ook deze festivaldag vervloek.

Dit gezegd hebbende is ook deze dag al behoorlijk onthoofd geraakt natuurlijk na het wegvallen van Beth Hart. En het toevoegen van Rowwen HĆØze in de plaats voor haar. Een band die letterlijk elke week wel ergens gratis op een braderie te vinden is. Zo twee weken geleden nog in mijn eigen woonplaats Kampen waar werkelijk nooit iets gebeurt.

Maar wel The Fortunate Sons in de tent. Dat gaat intens worden voor mijn gebroken Liverpool-hart als ze Bad Moon Rising inzetten….

Users who are viewing this thread