Rock Werchter 2025

En als het dan een artiest uit de Lage Landen moet zijn ... het Nederlandse Jungle By Night? Maar die zijn wellicht nog niet zo bekend over de grens?
Blijf het opvallend dat Ramkot al een paar jaar ontbreekt op de affiche, is toch een inkopper zou je zeggen.

Anyway, nu de poster eruit is kunnen we voorzichtig aan een route uit gaan stippelen. Clashes en overlappingen daargelaten, kom ik nu tot onderstaande.

DO: Grade 2 > While She Sleeps > Corella > A&TS > Lambrini Girls > De La Soul > English Teacher > Fontaines DC > Deftones > C&C > Linkin Park

VR: The Scratch > Wet Leg > Bad Nerves > Weezer > Boston Manor > Joey Valance & Brae > Simple Minds > Fat Dog > Green Day

ZA: ?? > Amenra > Gurriers > Elbow > Kings of Leon > Sam Fender

ZO: Wunderhorse > Allie X > Foster The People > Apero/dansen (of iets wat erop lijkt) in de tenten > 2manyDJ's

Dik = must see eigenlijk, dus dat wordt leuk vrijdag... Ook donderdag is te veel voor op 1 dag, daar wordt het nog de nodige keuzes maken. Zaterdag rustig beginnen en daarna toch nog een mooi aansluitend programma. Op zondag al vroeg de enige 2 must see's en daarna maar een beetje laten leiden door het moment, denk dat ik me bij Soulwax en Used in ieder geval wel prima zou kunnen vermaken. Kijk vooral uit naar die afsluitende 50 years show.

Zie Weezer hier op veel must sees, toch opvallend. Vond dat in 2019 weinig memorabel eigenlijk. Of was die show gewoon een minder moment van ze?

Zie Weezer hier op veel must sees, toch opvallend. Vond dat in 2019 weinig memorabel eigenlijk. Of was die show gewoon een minder moment van ze?
Ik heb ze nog nooit live gezien, dus kan daar niet over oordelen. Maar het is wel een (cult)band die ik helemaal doodgeluisterd heb (en nog steeds vaak doe). Kijk er enorm naar uit om die hitjes als Buddy Holly, Pork & Beans, Island In The Sun, Hash Pipe, Say It Ain't So, Undone etc mee te blèren.

Blijf het opvallend dat Ramkot al een paar jaar ontbreekt op de affiche, is toch een inkopper zou je zeggen.

Anyway, nu de poster eruit is kunnen we voorzichtig aan een route uit gaan stippelen. Clashes en overlappingen daargelaten, kom ik nu tot onderstaande.

DO: Grade 2 > While She Sleeps > Corella > A&TS > Lambrini Girls > De La Soul > English Teacher > Fontaines DC > Deftones > C&C > Linkin Park

VR: The Scratch > Wet Leg > Bad Nerves > Weezer > Boston Manor > Joey Valance & Brae > Simple Minds > Fat Dog > Green Day

ZO: Wunderhorse > Allie X > Foster The People > Apero/dansen (of iets wat erop lijkt) in de tenten > 2manyDJ's

Dik = must see eigenlijk, dus dat wordt leuk vrijdag... Ook donderdag is te veel voor op 1 dag, daar wordt het nog de nodige keuzes maken. Zaterdag rustig beginnen en daarna toch nog een mooi aansluitend programma. Op zondag al vroeg de enige 2 must see's en daarna maar een beetje laten leiden door het moment, denk dat ik me bij Soulwax en Used in ieder geval wel prima zou kunnen vermaken. Kijk vooral uit naar die afsluitende 50 years show.

DO: Glntsal -> Julia Wolf -> While She Sleeps -> Yseult -> A&TS -> Sigrid -> Alessi Rose -> Fontaines D.C. -> London Grammar -> Heilung -> Linkin Park.
VR: PVRIS -> Thee Sacred Souls -> jasmine.4.t. -> Wet Leg -> Weezer -> Girl in Red -> Lola Young -> Simple Minds -> Underworld -> Purple Disco Machine.
ZA: Jacoténe -> almost monday -> Goldband -> Peter Cat Recording Co. -> Beth Gibbons -> RAYE -> KoL -> Wisp -> Barry Can't Swim.
ZO: Dasha -> Finneas -> Allie X -> Goose -> Gracie Abrams -> Overmono -> Olivia Rodrigo -> 2MANYDJS

Dit heb ik tot nu toe. Heb alles geluisterd en moet wel een hoop rondrennen de hele tijd. Van best wel wat wil ik nog wel een half setje meepikken.

Die vrijdag toch wel echt een heel sterk rijtje op The Slope

• Leuk
Waarderingen: napril69
Ik heb ze nog nooit live gezien, dus kan daar niet over oordelen. Maar het is wel een (cult)band die ik helemaal doodgeluisterd heb (en nog steeds vaak doe). Kijk er enorm naar uit om die hitjes als Buddy Holly, Pork & Beans, Island In The Sun, Hash Pipe, Say It Ain't So, Undone etc mee te blèren.
Ja, die hitjes spelen ze gelukkig wel, en ze blijven fijn. Alleen een beetje gek dat de meeste sfeer pas kwam toen ze een cover van Afrika gingen spelen.

Is er nog veel werk aan de Clashfinders in het licht van de podiumindeling, of hadden die het eigenlijk al bij het goede eind?

Waanzinnige line-up toch die van Roskilde. Ik weet wel dat Werchter andere accenten legt, maar toch.
Bwa, ik zie toch - op Charli XCX en Electric Callboy - niet echt zoveel gemiste kansen, zeker als je weet dat Live Nation ook nog een 4 daags metalfestival te vullen heeft en dus veel van de namen in dat genre al daar geparkeerd moeten worden. Veel van de andere grote namen staan ook al op de line-up van Werchter, of hebben er (semi)recent nog gestaan.
Maar goed, zal denk ik ook wat smaakafhankelijk zijn. Zou mij er zeker kunnen vermaken, maar persoonlijk ligt mij de line-up van Werchter toch een pak meer.

• Leuk
Waarderingen: EngineNr9 en Paddy

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread