Rock Werchter 2025

Exactly and that’s really my point. People moan about the lineup but if you compressed the 4 days over 3 nobody would say a word. RW is absolute value for what it offers in my opinion (even now). I still don’t think there’s a better more varied lineup out there. We’re lucky to have 4 days of acts even if there’s a day with only a couple of acts you like.
Maar die zondag wat wel wat gevarieerder want dat is tot nu toe echt niks. Smaken verschillen, maar op een mainstreamfestival mag je die verschillende smaken bedienen.
Zaterdag tot nu toe ook nog zwakke main. Maar op beide dagen komt er nog wel wat bij.

• Leuk
Waarderingen: jova en Joslittel
Maar die zondag wat wel wat gevarieerder want dat is tot nu toe echt niks. Smaken verschillen, maar op een mainstreamfestival mag je die verschillende smaken bedienen.
Zaterdag tot nu toe ook nog zwakke main. Maar op beide dagen komt er nog wel wat bij.
Yeah I have said before that I think they could have done more for Sunday. For instance (and I know maybe they couldn’t because of touring dates etc..) but swapping that Thursday and Sunday Slope around immediately changes it. Friday too tbf could be swapped over too. The Sunday slope is also the mildest too

• Leuk
Waarderingen: jarne
Komt dat van het Facebook account van alternativenation.net? Want dat is het grootste clickbailrommel kanaal die ik ken. Een paar posts verderop kondigen die ook de reünie van R.E.M. aan.
REM heeft op 28 februari jl. toch een reunie concert gespeeld. Grote kans mi dat het eenmalig is.

• Leuk
Waarderingen: Joss
Redenering zonder bewijzen: Zou er een band geblokkeerd zitten, interessant voor RW, omdat die zich verbind aan de line up announcement van
Glastonbury? Of is er ooit al zoiets soortgelijk gebeurd?

Zal dat al gebeurd zijn: ja. Ligt de 'vertraging' daaraan, hoogstwaarschijnlijk niet. Mensen maken er hier echt meer van dan dat het garantie is. Een laatste drop zorgt maar zelden voor een 'wow'. Al ben ik ervan overtuigd dat er nog wel enkele leuke namen tussen zullen zitten, maar eerder in de breedte, zoals de lang verwachte bevestiging van Franz Ferdinand bijvoorbeeld en hopelijk.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en jefferke
Redenering zonder bewijzen: Zou er een band geblokkeerd zitten, interessant voor RW, omdat die zich verbind aan de line up announcement van
Glastonbury? Of is er ooit al zoiets soortgelijk gebeurd?

De enige band waar ik dan aan kan denken is The 1975. Volgens insiders zouden zij een dag op Glasto headlinen en die hebben bij mijn weten nog geen andere data gepland deze zomer. En buiten de UK nemen die zeker genoegen met een subheadliner-spot.

Maar ik denk niet dat dat aan de orde is, want dan zou Raye te laag op de affiche komen m.i.

• Leuk
Waarderingen: jefferke
Zal dat al gebeurd zijn: ja. Ligt de 'vertraging' daaraan, hoogstwaarschijnlijk niet. Mensen maken er hier echt meer van dan dat het garantie is. Een laatste drop zorgt maar zelden voor een 'wow'. Al ben ik ervan overtuigd dat er nog wel enkele leuke namen tussen zullen zitten, maar eerder in de breedte, zoals de lang verwachte bevestiging van Franz Ferdinand bijvoorbeeld en hopelijk.
Neen maar nu zijn er toch wel enkele topspots te vergeven. Vermoedelijk een Barn head op zondag en op zaterdag nog plek 2-3 of 4 op de Main afhankelijk van Raye haar plaats.
Dat zouden toch wat wow namen moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Neen maar nu zijn er toch wel enkele topspots te vergeven. Vermoedelijk een Barn head op zondag en op zaterdag nog plek 2-3 of 4 op de Main afhankelijk van Raye haar plaats.
Dat zouden toch wat wow namen moeten zijn.
Vorig jaar op zaterdag Equal Idiots - Brihang - The Kooks, dat zijn andere namen dan de namen die hier soms genoemd worden. Daar gaat het om.

Met wat geluk zit London Grammar er ook nog bij, maar dat is het ook.

De enige band waar ik dan aan kan denken is The 1975. Volgens insiders zouden zij een dag op Glasto headlinen en die hebben bij mijn weten nog geen andere data gepland deze zomer. En buiten de UK nemen die zeker genoegen met een subheadliner-spot.

Maar ik denk niet dat dat aan de orde is, want dan zou Raye te laag op de affiche komen m.i.
Wat was dat slecht in 2023 op Werchter, jezus, blijf maar ver weg...

Reasoning without evidence: Could there be a band blocked, interesting for RW, because it connects to the line up announcement of
Glastonbury? Or has something similar ever happened?
Glastonbury don’t care at all if their headliners/big acts announce for other things first so honestly it won’t be that. If anything it’ll be a bands/acts decision but in all honesty it’s probably just an act or 2 isn’t able to appear now so a few things are just being shifted around and with the good ticket sales there’s just no rush to announce without final plans in place

Ik gok Graspop. Maar het zou wel een reden zijn om "pas" deze week aan te kondigen voor RW

Bijlagen

• Screenshot_20250303_154047_Facebook.jpg
    Screenshot_20250303_154047_Facebook.jpg
    119 KB · Weergaven: 159
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

Users who are viewing this thread