Rock Werchter 2024

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.907
Wat ik vaak zie is dat een beker een half muntje kost. Dus je eerste biertje is 1,5 muntjes. Wanneer je jouw beker inlevert betaal je 1 munt. Dit systeem bevalt mij prima.
Ja maar dat was niet het geval op de dagevents. Aparte recyclepunten waar die bekers worden binnen gebracht. Heel omslachtig en gewoon een achteruitgang.
 
  • Wow
Waarderingen: Skut10

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Wat ik vaak zie is dat een beker een half muntje kost. Dus je eerste biertje is 1,5 muntjes. Wanneer je jouw beker inlevert betaal je 1 munt. Dit systeem bevalt mij prima.

Statiegeld op die bekers vind ik echt wel een no-go! Stel je elke dag de drama voor om die bekers weer in te wisselen als 80.000 mensen tegelijk proberen vertrekken. In de praktijk komt dat er dan op neer dat je telkens met Coins over zit die je dan ook nog eens kwijt bent aan "service"kosten. Ik hoop toch dat ze dat systeem niet toepassen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.432
Statiegeld op die bekers vind ik echt wel een no-go! Stel je elke dag de drama voor om die bekers weer in te wisselen als 80.000 mensen tegelijk proberen vertrekken. In de praktijk komt dat er dan op neer dat je telkens met Coins over zit die je dan ook nog eens kwijt bent aan "service"kosten. Ik hoop toch dat ze dat systeem niet toepassen.
Uiteraard gaan daar statiekosten op zitten, anders zijn het ook gewoon wegwerpbekers, want geen enkele reden om ze weer in te wisselen
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Uiteraard gaan daar statiekosten op zitten, anders zijn het ook gewoon wegwerpbekers, want geen enkele reden om ze weer in te wisselen
Eco Token systeem werkt het beste op dat vlak lijkt mij. Eerste beker gratis, als je m weggooit moet je ervoor betalen. Pukkelpop gaat op dat systeem inzetten staat op hun website, hoop dat Werchter dat voorbeeld volgt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Op Alcatraz paar jaar geleden al kreeg je bij binnenkomen een muntje waar je je eerste beker mee kon "kopen". Zat je daarna zonder muntje of beker moest je er zelf voor opdraaien. Vond ik goed systeem.
En inleveren kon bij elke bar. Ging echt prima. Natuurlijk is RW een stuk groter maar ook voor RW zou dit systeem moeten werken.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
En inleveren kon bij elke bar. Ging echt prima. Natuurlijk is RW een stuk groter maar ook voor RW zou dit systeem moeten werken.
Voor Pinkpop werkt het ook zo, en dat ging echt prima.

Bij betreden van het terrein krijgt iedereen twee bekermuntjes (tokens is een veelgebruikte naam), iedere dag weer opnieuw. Twee is handig, want dan kan er alvast een nieuw rondje drinken gehaald worden als nog niet iedereen het vorige drankje leeg heeft.
In theorie kun je dus elke dag je laatste 2 bekers van de avond weggooien. Dat zal in de praktijk ook geregeld gebeuren, maar gedurende de dag merk je wel een aanzienlijk kleinere hoeveelheid afval op het terrein t.o.v. een paar jaar geleden. En dat is ook precies het doel: de hoeveelheid plastic afval flink reduceren. Helemaal naar nul is natuurlijk een utopie.

Bijkomend effect wat wij hadden: we gingen ons ineens enorm storen aan al het andere afval, met name dat van eten. In een kartonnen bord met saus gaan staan is namelijk vele malen vervelender dan op een lege beker...
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.156
1.599
De nichtjes die na elk optreden in de Barn of Klub C de massa aan op de grond gegooide bekertjes gingen oprapen, om zo een stapel aan gratis bonnen/coins te kunnen scoren gaan wel in een zwart gat vallen. Decadente zondag, waar ze hun traditiegetrouw hun overdaad aan bonnen moesten opdoen aan oesters en Bacardi zal dit jaar op cola zero en diepvriesfrieten moeten door gaan lijkt me.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
De nichtjes die na elk optreden in de Barn of Klub C de massa aan op de grond gegooide bekertjes gingen oprapen, om zo een stapel aan gratis bonnen/coins te kunnen scoren gaan wel in een zwart gat vallen. Decadente zondag, waar ze hun traditiegetrouw hun overdaad aan bonnen moesten opdoen aan oesters en Bacardi zal dit jaar op cola zero en diepvriesfrieten moeten door gaan lijkt me.
Ik was ook een fervent bekerraper. Een half uur per dag bekers rapen op een strategisch moment zorgde doorgaans voor voldoende Coins voor de rest van de dag. Ik denk dat we nooit meer dan 50 - 100 euro per persoon per weekend aan bonnen hadden gekocht en nooit honger of dorst moeten lijden.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
De nichtjes die na elk optreden in de Barn of Klub C de massa aan op de grond gegooide bekertjes gingen oprapen, om zo een stapel aan gratis bonnen/coins te kunnen scoren gaan wel in een zwart gat vallen. Decadente zondag, waar ze hun traditiegetrouw hun overdaad aan bonnen moesten opdoen aan oesters en Bacardi zal dit jaar op cola zero en diepvriesfrieten moeten door gaan lijkt me.
Tja....Voor sommige mensen is dat de enige manier om een festival nog betaalbaar te houden. Voor hen gaat een festival financieel niet meer haalbaar zijn.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
323
Bij de meeste festivals is een extra beker dan een token, en geen bon of munt, waard. Je krijgt voor extra bekers dus geen korting of munten terug, maar meerdere tokens. Vind het op zich een okay systeem, al blijft de beker van lastig te recyclen wegwerpplastic. Festivalterreinen zijn vooral overdag een heel stuk schoner.
 

Berninger220

Randprogramma
19 aug 2022
137
171
Heb vorig jaar op TW Classic ook van die harde bekers geraapt en geen enkele bon moeten betalen. Je vindt minder bekers maar een beker is wel veel meer waard. Met 3 bekers heb je al direct een pint in je handen.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
764
691
Heb vorig jaar op TW Classic ook van die harde bekers geraapt en geen enkele bon moeten betalen. Je vindt minder bekers maar een beker is wel veel meer waard. Met 3 bekers heb je al direct een pint in je handen.
Ja op Tw Classic kon je gouden zaken doen, wij hadden al 20 bekers gekregen van een standje buiten het terrein. Allemaal meegenomen, niet veel opgedaan die dag🤣
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
140
124
De wei zal bomvol staan en er zal massaal meegezongen worden, verouderd of niet ;)
Ik zal toch meebrullen. Mijn zus is enkele jaren jonger dan ik en draaide 'Let go' grijs toen ik een prille 20-er was. Pure nostalgie. Niet mijn eerste keuze, maar blij dat ik haar eens live zal zien. Ik ken er ook gewoon veel nummers van. Positief zijn over de passage van Avril Lavigne vind ik eigenlijk niet zo moeilijk...
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
140
124
Die nieuwe van Kings of Leon, Mustang, klinkt goed. Leunt meer aan tegen hun vroegere werk. Mag doorkomen volgend jaar
Klopt. Opnieuw een 'Because of the times'-gevoel. Nog steeds één van hun beste platen. In mijn opinie een pak aangenamer dan de shit op 'Only by the night', amper een jaar later...
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
692
630
Is dat nu zo moeilijk? Bekertje = 1 coin, 1 bekertje + 1 coin = 1 pintjes, 2 bekertjes = 1 pintje, 20 bekertjes = hoofdpijn.

Als ze mooie bekertjes laten maken dan pakt 50% dit mee naar huis en dan staat er niemand in de file bij de bar. (+ extra winst)
 
  • Haha
Waarderingen: Jo &Sky

Gebruikers die dit onderwerp bekijken