Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ik wilde net zeggen. Een deel van mijn ziel heeft mijn lichaam verlaten tijdens dit optreden. Heb er daarom een beetje een trauma aan over gehouden en ga met een grote bocht om deze band heen sindsdien.
Die show in 2012 staat ook echt weer ver van die laatste tour die ze gedaan hebben vind ik. In 2017 echt wel een straffe band geworden. Hier een volledige show nog terug te bekijken.

 
  • Geweldig
Waarderingen: Chiel

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Ik zie niet in wat er niet zou opgaan aan mijn mening?
Er was niks boeiend aan dat concert. Je kan hierboven lezen waarom ik dat vind.
Als een live band nummertjes komt naspelen en slechts nootjes speelt met twee vingers, dan is dat op z'n zachtst gezegd een aantijging voor muzikanten die jarenlang oefenen op het spelen van bepaalde akkoorden, solo's etc...

Een band kan goede nummers produceren in de studio, maar dat maakt ze nog niet een goede live band.
Ik heb juist enorm veel respect voor artiesten zoals The XX (en schrijvers van goede popnummers in het algemeen) voor hoe veel ze kunnen bereiken met weinig. Er zijn honderdduizenden goede gitaristen, maar goede songwriters een stuk minder. Maar goed, dat is smaken verschillen voor je.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.525
1.988
Die show in 2012 staat ook echt weer ver van die laatste tour die ze gedaan hebben vind ik. In 2017 echt wel een straffe band geworden. Hier een volledige show nog terug te bekijken.

Ja ik realiseer me ook dat het misschien niet helemaal eerlijk is om een band te blijven be(/ver)oordelen op een show van meer dan 10 jaar geleden. Los daarvan moest ik op die leeftijd ook nog helemaal niks van acts als the Cure of the National hebben.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.610
860
Alsof snellere gitaarsolo's of snellere drumrolls u een betere artiest maken. Dan zou elke death metal-band superieur zijn tov een gewone band.
Ik heb juist enorm veel respect voor artiesten zoals The XX (en schrijvers van goede popnummers in het algemeen) voor hoe veel ze kunnen bereiken met weinig. Er zijn honderdduizenden goede gitaristen, maar goede songwriters een stuk minder. Maar goed, dat is smaken verschillen voor je.

Ik denk dat er hier op het forum wel meerdere amateur-muzikanten aanwezig zijn en die zullen wel kunnen beamen dat je bij live muziek toch wel graag eens overdonderd wordt.
Een knappe solo bijvoorbeeld, maar dan kan ook een niet voor de hand liggend (nieuw) arrangement zijn (die dan de eenvoud respecteert).
Iets waarvan je denkt: "dit was nu eens uniek", dit bezorgt mij goosebumps, ...
Een moment die gepakt wordt, niet afgelikt, maar inspelend op een gevoel, een emotie, ...

Twee namen die bijvoorbeeld spontaan bij mij opkomen zijn Sigur Ros en Damien Rice.
Toch knap hoe de eerste met prachtige symfonische arrangementen de eenvoud kan bewaren.
De tweede doet het dan meestal akoestisch, maar ook hij kan een publiek naar een hoger niveau tillen door te gaan inspelen op een gevoel.

Maar dat alles zie ik nergens bij The XX. In de verste verte zelfs niet!
Ook niet in die video van Pukkelpop hier (maar goed, dat is dan ook maar een opname, waarbij het sowieso al moeilijk is om een bepaalde sfeer te registreren).
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
766
701
Ik denk dat er hier op het forum wel meerdere amateur-muzikanten aanwezig zijn en die zullen wel kunnen beamen dat je bij live muziek toch wel graag eens overdonderd wordt.
Een knappe solo bijvoorbeeld, maar dan kan ook een niet voor de hand liggend (nieuw) arrangement zijn (die dan de eenvoud respecteert).
Iets waarvan je denkt: "dit was nu eens uniek", dit bezorgt mij goosebumps, ...
Een moment die gepakt wordt, niet afgelikt, maar inspelend op een gevoel, een emotie, ...

Twee namen die bijvoorbeeld spontaan bij mij opkomen zijn Sigur Ros en Damien Rice.
Toch knap hoe de eerste met prachtige symfonische arrangementen de eenvoud kan bewaren.
De tweede doet het dan meestal akoestisch, maar ook hij kan een publiek naar een hoger niveau tillen door te gaan inspelen op een gevoel.

Maar dat alles zie ik nergens bij The XX. In de verste verte zelfs niet!
Ook niet in die video van Pukkelpop hier (maar goed, dat is dan ook maar een opname, waarbij het sowieso al moeilijk is om een bepaalde sfeer te registreren).
Smaken verschillen;)

Soit, zij die denken dat The XX niet groot genoeg is: Romy is toch wel hypeje en vooral Jamie XX is toch wel bekend + dat het al zo lang geleden is, zal die combo wel vertalen in een hoge spot.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
137
126
Die show in 2012 staat ook echt weer ver van die laatste tour die ze gedaan hebben vind ik. In 2017 echt wel een straffe band geworden. Hier een volledige show nog terug te bekijken.


Die show was inderdaad niet slecht. Ik was sceptisch op voorhand maar ze hebben het voor mij toen zeker boeiend gehouden.
Al blijf ik het een vreemde headliner vinden voor Werchter (mainstage)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
En anders naar System of a Down in de Klub C he.
Stond u2 daar al niet ?
Nee serieus, the xx sub op main van werchter ok. Maar absolute headliner niet vr mij. En headliner vd barn waarom niet. Een fred again of rosalia stonden ook op een zijpodium en moeten qua populariteit niet onderdoen
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Stond u2 daar al niet ?
Nee serieus, the xx sub op main van werchter ok. Maar absolute headliner niet vr mij. En headliner vd barn waarom niet. Een fred again of rosalia stonden ook op een zijpodium en moeten qua populariteit niet onderdoen
The XX zitten wel een schuif hoger dan Fred Again in 2023. Zoals mattman al zei, na hun passage PKP redelijk duidelijk dat die de main op RW kunnen en gaan afsluiten. En eigenlijk is het daar al einde discussie.

Ze zullen wel een goeie sub er onder zetten, iets tegenover zetten in de KluB C, iets alternatiever in de Barn en een StuBru DJ in the Hive. Komt wel goed dus ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken