Rock Werchter 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.557
2.036
Ja joh, verkochten ziggo dome uit. Zie ik SUM 41 en Simple Plan niet doen.
Ik zie het ja. Heel bijzonder dat daar zo veel mensen op af komen. Jaren geleden staan die midden op de dag op, pak 'm beet, Bospop. Hebben die dan echt zo iets bijzonders gedaan in de tussentijd?
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
568
420
Ik zie het ja. Heel bijzonder dat daar zo veel mensen op af komen. Jaren geleden staan die midden op de dag op, pak 'm beet, Bospop. Hebben die dan echt zo iets bijzonders gedaan in de tussentijd?
Stonden dit jaar op Pukkelpop namiddag spot op de main stage, had ze zelf ook lager verwacht eigenlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Hangt er natuurlijk wat vanaf, als die act een bepaald bedrag kost, en die staat voor een lege weide, dat die prijs niet waar kan maken...

Tijdens afsluiters vertrekt er altijd volk, het is alleen te zien in welke mate. In 2017 liep de weide blijkbaar ook leeg tijdens Radiohead, drukste feestje ooit op de Hive, en nog nooit zo vroeg al zo druk.

Vroeger was het inderdaad een must om zo'n afsluiter te hebben, maar dat is het nu niet meer per se. De artiest moet kloppen. Fred Again.. gaat het nog eens kunnen doen ergens in de toekomst.
Mja, oké. Maar op basis van wat kan die inschatting gemaakt worden voor zo'n Chemical Brothers? Op basis van de verkoop van de Lokerse Feesten? Hoe ze op PKP stonden als (!) absolute headliner en dus niet dance-act, ook intussen 7 jaar geleden.. Bedoel.

Men zei vroeger ook dat een Flume ooit wel eens dat gat zou kunnen opvullen, is uiteindelijk nooit gebeurd. Een act als The Chainsmokers speelde voor een stampvolle Barn, van hetzelfde laken voor Charlotte De Witte. Volgens mij kan zo'n dance-act wel lukken, maar dan moet je er wel vertrouwen hebben en ik denk door ze in de Barn te zetten dat ze soms een beetje op safe spelen daarin? Idk.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.505
Ik zie het ja. Heel bijzonder dat daar zo veel mensen op af komen. Jaren geleden staan die midden op de dag op, pak 'm beet, Bospop. Hebben die dan echt zo iets bijzonders gedaan in de tussentijd?
Nee.

Ik snap ook echt niet dat deze best wel leuke feestband zo groot is geworden dat die Jera en dergelijke mag headlinen. Ja, feest. Maar is dat tegenwoordig genoeg om die spots te krijgen? Ideale podiumopener of 2de naam Werchter/Pinkpop en begin avondband voor alle andere festivals toch? Dan heb ik nog liever Flogging Molly. Zelfde laken en pak, maar iig nog iets muzikaler naar mijn gevoel.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
is graspop tegenwoordig 6 dagen lang ipv 4 dagen?
en dacht dat Tyler juist bekend stond als één van de weinige bejaarden die nog wel een goede stem had
los daarvan gaan ze waarschijnlijk niet touren, en is het natuurlijk helemaal geen Werchter materiaal
Ja, laat hem maar op dinsdag komen als er nog niemand is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Over RATM...

Gisteren was dus die Rock 'n Roll Hall Of Fame ceremonie waarin ze werden opgenomen. Ik vestigde wat hoop, zeker na laatste beelden van Zach, dat ze hier nog eens samen zouden spelen. Helaas was alleen Morello aanwezig en afgaande van zijn speech leek het alsof RATM een voorbij hoofdstuk is. Hij sprak ook enkel over die band in de verleden tijd, dat het tijd is om de toorts door te geven aan jonge bands,... Een nieuwe reünie in de toekomst valt nooit uit te sluiten, maar de hoop dat we die de komende jaren op RW terug gaan zien, is daarmee ook wel weg. :(
 

triarc

Playlistbediener
13 dec 2017
21
19
Dropkick Murphy's o.a. op Jera en RaR.
Lijkt me een mooie voor RW, liefst in 1 van de tenten.
 

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
24
26
Over RATM...

Gisteren was dus die Rock 'n Roll Hall Of Fame ceremonie waarin ze werden opgenomen. Ik vestigde wat hoop, zeker na laatste beelden van Zach, dat ze hier nog eens samen zouden spelen. Helaas was alleen Morello aanwezig en afgaande van zijn speech leek het alsof RATM een voorbij hoofdstuk is. Hij sprak ook enkel over die band in de verleden tijd, dat het tijd is om de toorts door te geven aan jonge bands,... Een nieuwe reünie in de toekomst valt nooit uit te sluiten, maar de hoop dat we die de komende jaren op RW terug gaan zien, is daarmee ook wel weg. :(
The rest of the band does not agree with the institution of the Rock and Roll Hall of Fame, but Tom has always had a good relationship with them, he has appeared before and recorded short documentary videos about his guitar playing they play from time to time. He is more inclusive than Zach. Like all bands, when the money becomes undeniable and the timing feels right, they will cash in. Probably not 2024, though.
 
  • Thinking
Waarderingen: Mark's Kal

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
887
Zolang ze maar niet met Limp Bizkit afkomen - cfr. Pinkpop.
Wat een domper zou dat zijn!
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Zolang ze maar niet met Limp Bizkit afkomen - cfr. Pinkpop.
Wat een domper zou dat zijn!
Who cares voor 1 spot op de middag op da Main? Waar ook al Rag N Bone Man, Keane, The Script, Russ, Kaleo, Dermot Kennedy al stonden.
Er loopt altijd een verloren dwaasheid rond. En voor Werchter eens geen vaste herhaling natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken