Rock Werchter 2024

De discussie is dus al meermaals gevoerd, maar wie het wat volgt weet dat hetgeen Pommelien doet ver weg ligt van K3, Metejoor en zo. In al haar keuzes en carrière stappen is duidelijk dat ze een heel andere weg inslaat en publiek wil aanspreken. Merk je ook aan alle recensies na warmste week en Sportpaleis. Daarin wordt ze steevast vergeleken met Olivier Rodrigo en zelfs Avril Lavigne (Humo).
Als je Olivia Rodrigo bedoeld, I rest my case. Die komt regelrecht uit High School Musical gelopen.

Toch jammer dat mensen dit niet willen inzien ofzo. Ik snap heel dat ontkennen niet zo.

• Leuk
Waarderingen: koolket en Mark's Kal
Bazart was zoals eerder al gezegd fantastisch. Terreyn had misschien de een of andere geforceerde publieksinteractie kunnen laten schieten maar verder was er niets op aan te merken. Vooral Andere Oorden klonk magistraal met de uitgebreide band met blazers en backgroundzangers.

Het nieuwe nummer samen met Pommelien is trouwens op de valreep een van de beste singles uit 2023. Heel aanstekelijk! Mogen beide nog eens langs Werchter passeren!

Als je Olivia Rodrigo bedoeld, I rest my case. Die komt regelrecht uit High School Musical gelopen.

Toch jammer dat mensen dit niet willen inzien ofzo. Ik snap heel dat ontkennen niet zo.

Ja, en dan? Justin Timberlake komt rechtstreeks uit de Mickey Mouse club, Harry Styles uit een geprefabriceerde boysband en Miley Cyrus uit Hannah Montana op Disney Channel. Wat boeit het waar een artiest zijn of haar springplank vind? Het is even onnozel om een Miley Cyrus anno 2023 nog te omschrijven als die van Hannah Montana, net zoals het onnozel is om Olivia Rodrigo nog te omschrijven als eentje die regelrecht uit High School Musical komt of Pommelien te vergelijken met een Camille omdat ze toevallig samen in Like Me hun start vonden.

Artiesten evolueren, zo simpel is dat, en hen blijven evalueren op het beginpunt van hun carriere getuigt gewoon van koppige kortzichtigheid. Net zoals Pommelien Thijs blijven vergelijken met een Metejoor of Christoff. Dat is gewoon halsstarrig de oogkleppen blijven ophouden.

Alle respect als het je ding niet is, het IS inderdaad muziek die vooral bij een vooral vrouwelijk publiek van rond de 20 goed valt, maar...dat was met Avril Lavigne bijna 20 jaar terug ook het geval. Een nummer als "Wat een idee" is heus niet platter dan pakweg een "Happy Ending"., en kijk eens waar Avril gewoon staat?

We hebben ondertussen deze discussie al ad nauseum gevoerd, en ik begin dat in cirkeltjes rennen stilletjes zat te worden, daarom als afsluiter nog een laatste keer..

We hebben het over één spot op een affiche met bijna honderd acts voor het grootste festival van het land. Een festival dat altijd erg divers programmeert en vorig jaar bvb ook Xink had staan. Gaan we hier echt staalhard blijven beweren dat een zangeres die overal een massa volk op de been brengt, een goeie live reputatie heeft opgebouwd en een sterk onthaalde debuutplaat onder de arm heeft geen plek verdient? Ze zouden na het jaar dat Pommelien Thijs gehad heeft wel gek moeten zijn om haar niet te boeken

Ja, en dan? Justin Timberlake komt rechtstreeks uit de Mickey Mouse club, Harry Styles uit een geprefabriceerde boysband en Miley Cyrus uit Hannah Montana op Disney Channel. Wat boeit het waar een artiest zijn of haar springplank vind? Het is even onnozel om een Miley Cyrus anno 2023 nog te omschrijven als die van Hannah Montana, net zoals het onnozel is om Olivia Rodrigo nog te omschrijven als eentje die regelrecht uit High School Musical komt of Pommelien te vergelijken met een Camille omdat ze toevallig samen in Like Me hun start vonden.

Artiesten evolueren, zo simpel is dat, en hen blijven evalueren op het beginpunt van hun carriere getuigt gewoon van koppige kortzichtigheid. Net zoals Pommelien Thijs blijven vergelijken met een Metejoor of Christoff. Dat is gewoon halsstarrig de oogkleppen blijven ophouden.

Alle respect als het je ding niet is, het IS inderdaad muziek die vooral bij een vooral vrouwelijk publiek van rond de 20 goed valt, maar...dat was met Avril Lavigne bijna 20 jaar terug ook het geval. Een nummer als "Wat een idee" is heus niet platter dan pakweg een "Happy Ending"., en kijk eens waar Avril gewoon staat?

We hebben ondertussen deze discussie al ad nauseum gevoerd, en ik begin dat in cirkeltjes rennen stilletjes zat te worden, daarom als afsluiter nog een laatste keer..

We hebben het over één spot op een affiche met bijna honderd acts voor het grootste festival van het land. Een festival dat altijd erg divers programmeert en vorig jaar bvb ook Xink had staan. Gaan we hier echt staalhard blijven beweren dat een zangeres die overal een massa volk op de been brengt, een goeie live reputatie heeft opgebouwd en een sterk onthaalde debuutplaat onder de arm heeft geen plek verdient? Ze zouden na het jaar dat Pommelien Thijs gehad heeft wel gek moeten zijn om haar niet te boeken
Is het ook niet vooral omdat het jouw ding wel is of dat van de dochter . Smaken verschillen en dat is mooi. Heeft ook niets met oogkleppen te maken. Maar voor mij valt een pommelien inderdaad in het metejoor segment. Dat zijn voor mij gewoon geen werchter acts

• Leuk
Waarderingen: koolket
Is het ook niet vooral omdat het jouw ding wel is of dat van de dochter . Smaken verschillen en dat is mooi. Heeft ook niets met oogkleppen te maken. Maar voor mij valt een pommelien inderdaad in het metejoor segment. Dat zijn voor mij gewoon geen werchter acts
Wat zijn wel Werchter acts?

Zij past niet in dat rijtje, zij past in een heel ander rijtje en uit dat rijtje staan mensen op Werchter en/of Pukkelpop en zo simpel is het.
Het zou al helpen mocht ze wat minder geassocieerd worden met Q-music, Regi en Tien om te Zien, waar ze regelmatig opduikt.
Niet dat ik voorstander ben van vakjes, maar het creëert wel een bepaalde perceptie.
Een band als dEUS of Triggerfinger duikt ineens ook niet op op het Q-pop festival.

• Leuk
Waarderingen: festirock
Heler discussie, maar eigenlijk verwacht ik dat ze maximaal Boutique doet (als het doorgaat). Is ook gewoon aangekondigd voor Rock Zottegem. En zo zal ze al die festivals wel afgaan.

• Leuk
Waarderingen: musicislife

Pff je doet net of ik de vreselijkste dingen over Pommelien heb gezegd. De teentjes zijn wel heel kort vandaag. Voor de 30.000ste keer, het maakt niet uit of je kut muziek luistert. No one cares, maar ga niet steeds doen of dit scherpe boekingen of scherpe acts zouden zijn, daar ben ik wel een beetje klaar mee. Ik heb niks tegen Olivia, ik heb niks tegen Pommelien, en ik heb niks tegen K3. Koop dat broodtrommeltje als je dat zo graag wil, maar verneuk er godverdomme alternatieve muziek evenementen niet mee.

Het heeft juist niets met wel of niet mijn ding te maken. Maar dat we muzikaal de juiste lijntjes blijven trekken in plaats alles een hoop te gooien. Een spot kunnen er 2 worddn, zo worden het er 4. Je moet soms snel een grens trekken. 2024 staat vol met kut affiches ontstaan omdat we ooit die ene act hebben toegestaan. Precies wat de commerciële platenlabels willen, en wat ze ook lukt omdat mensen het slikken als zoete koek. Daar ben ik wel een beetje klaar dat onze events gekaapt worden door de grote commerciële instellingen.

Edit: en ik wist dus niet dat Pommelien uit een tv show komt, het bevestigd alleen dat dit al te horen was in haar type muziek dat ze maakt zoals ik eerder omschreef. Dus dat blijk ik wel goed gehoord te hebben dus :).

Laatst bewerkt:
Even Pommelien’s wiki bekeken, en lol ze heeft zelfs roots bij K3 zitten, en nog mag je niet hier niet zeggen dat er vergelijkingen te horen zijn? Nja fijne feestdagen allemaal.

• Leuk
Waarderingen: randyrw en festirock
Ik vermoed toch dat de boekingen niet binnenlopen voor Pommelien. Ze speelt immers op het showcase festival ESNS.

Even Pommelien’s wiki bekeken, en lol ze heeft zelfs roots bij K3 zitten, en nog mag je niet hier niet zeggen dat er vergelijkingen te horen zijn? Nja fijne feestdagen allemaal.
"You're not wrong, Walter, you're just an asshole".

Ik heb het idee dat je Werchters alternatieve imago echt te groot maakt. Boeken wat populair is hoort (soms helaas) ook gewoon bij de tijd. En Werchter is en blijft een major festival, dus snap niet helemaal waar je naartoe wil.
Niet dat ik het met je oneens ben hoor, maar je start een discussie die je vervolgens zelf nogal dood slaat.

• Leuk
Waarderingen: pigital en koekroeck
"You're not wrong, Walter, you're just an asshole".

Ik heb het idee dat je Werchters alternatieve imago echt te groot maakt. Boeken wat populair is hoort (soms helaas) ook gewoon bij de tijd. En Werchter is en blijft een major festival, dus snap niet helemaal waar je naartoe wil.
Niet dat ik het met je oneens ben hoor, maar je start een discussie die je vervolgens zelf nogal dood slaat.
Dus je bent een asshole als je iets in muziek herkend? Nouja dan maar een asshole.

Er is geen discussie wat mij betreft, ik gaf alleen aan dat ik de vergelijking met K3 herken en hoor, en dat blijkt nog volledig te kloppen ook. En dat ik het daarom niks vind voor Werchter. Alleen blijkbaar mag dat niet op dit forum want het glas moet altijd maar halfvol zol. Vervolgens zijn we heel het forum aan het volschrijven dat alle affiche's dit jaar zo tegenvallen. Tsja gek hè.

Natuurlijk is Werchter een mainstream festival, maar daar zijn altijd wel grenzen aan gekoppeld geweest.

Ik wil Indiaantje ook wel wat bijval geven in deze. Je kan zeggen "het is maar 1 spot" maar hoe meer je tolereert, hoe meer je lineup in verval raakt. Commerciële popacts mogen gerust een plaatsje op de lineup, maar er mag heus wel een kwaliteitsstandaard naast gelegd worden, anders kan je net zo goed Snollebollekes op de mainstage zetten.

• Leuk
Waarderingen: randyrw en musicislife
Ik wil Indiaantje ook wel wat bijval geven in deze. Je kan zeggen "het is maar 1 spot" maar hoe meer je tolereert, hoe meer je lineup in verval raakt. Commerciële popacts mogen gerust een plaatsje op de lineup, maar er mag heus wel een kwaliteitsstandaard naast gelegd worden, anders kan je net zo goed Snollebollekes op de mainstage zetten.
Maar die kwaliteitsstandaard bestaat niet, omdat het onzin is.
Ik heb een hekel aan een Goldband op de main stage, maar als het geboekt wordt en mensen worden enthousiast, dan hebben de boekers gelijk gehad en ik niet.

• Leuk
Waarderingen: SvenH23, Paddy en Oasiss
Dat was anders een groot feestje zojuist in het Top 2000 café.
Met enkele minuten later het adembenemende I Need My Girl van meneer Berninger.
Beide acts passen prima naast elkaar in de Top 2000, en ook op Rock Werchter. Het is helaas de realiteit.

• Leuk
Waarderingen: Joris
Voor mij is de discussie wat over. Het is zonneklaar dat we gewoon botsen tussen het conservatieve gatekeepen en het idee dat een festival als Rock Werchter gerust wel breed mag gaan, als de act in kwestie het verdient. Er nu weer Snollebollekes bij sleuren om een vergelijking te maken met Pommelien, onderstreept voor mij enkel hoe zinloos dit gedoe is. Dat raakt kant nog wal, net als ontdekken op haar wiki dat ze op haar negende mee deed in een K3 concert. Ho ho ho...zie je wel dat ze banden heeft met K3. Cry me a river zou JT zeggen.

Ik blijf het grappig vinden dat er luidop gepraat wordt over de kwaliteit van het festival, en de alternatieve relevantie en all that jazz, en het steigeren bij het idee van een popzangeres waar je in 2023 niet om heen kom, terwijl er een tijd terug nog luidop nagedacht werd over de mogelijkheid van ZZ Top en Nickelback waar de zure kaas 15 jaar geleden al afdroop. We hebben er duidelijk een andere kijk op.

• Leuk
Waarderingen: pigital en Oasiss
Maar die kwaliteitsstandaard bestaat niet, omdat het onzin is.
Ik heb een hekel aan een Goldband op de main stage, maar als het geboekt wordt en mensen worden enthousiast, dan hebben de boekers gelijk gehad en ik niet.
Nou dan zou ik als ik Werchter was toch Snollebollekes boeken ipv Nine Inch Nails. Dj Pat B in plaats van Justice. Metejoor ipv Radiohead. Want het werkt allemaal zo veel beter. Oja en de kaartjes nog meer omhoog gooien, want dit publiek pikt toch alles maar.

Users who are viewing this thread